Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 midifile

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Hanswiel Geplaatst - 05/08/2012 : 14:48:10
Hoi,

Al bladerend door allerlei onderwerpen in dit forum kwam ik een oudje tegen.
(in die tijd was Sis er nog). Het onderwerp trok mijn aandacht omdat ik op een ander muziekforum luisterde naar Elvira Madigan in de vesie van James Last. Wat ik in die song miste was het originele ritme met de daarbij behorende ritmische orkestgeluiden.

Maar,.....waar ik ook zocht bij o.a. 2 bekende aanbieders van style,s voor de tyros, ik vond geen geschikte style of songstyle. Uiteindelijk heb ik de midifile gekocht bij een Duitse aanbieder. Het is voor mij de eerste keer dat ik met behulp van een midifile een nummer speel. Vervolgens heb ik net zo lang gesleuteld en voices gewijzigd tot het helemaal naar mijn zin was.
Uiteindelijk is er een soort van zelf samengestelde "songstyle" overgebleven. De melodielijn is totaal uitgeschakeld en een flink aantal instrumenten is aangepast. De tegenmelodie heb ik laten staan omdat die esentieel is voor dit nummer. Al doende heb ik geleerd een gewijzigde midifile opnieuw onder een andere naam weer op te slaan.

Het resultaat mag er zijn. Zonder het gevoel te hebben dat ik nu de midi het werk laat doen, immers ik speel zelf alle akkoorden en ook de melodielijn met de registratie die ik oorspronkelijk had gemaakt. Ik laat het bij deze ene midi omdat ik live wil spelen maar,....zonder dit extra hulpje zou je dit lied, Elvira Madigan, NOOIT zo mooi kunnen spelen. Dan gaan er zoveel mooie klanken verloren dat je dat nummer ernstig tekort doet.

Als het helemaal af is, dan zal ik het verzenden naar de jukebox.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl
2     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Hanswiel Geplaatst - 05/08/2012 : 16:22:35
Hoi Eddy,

Ik sluit niets uit. Op deze manier kun je ook je hart ophalen aan behoorlijk moeilijke nummers en ze spelen.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl
eddy vanzee Geplaatst - 05/08/2012 : 16:02:09
Hallo Hans,
wacht maar , als je eenmaal de smaak van
de "verboden vrucht" "Midi" te pakken hebt zal
je er nog willen van proeven.
En waarom niet ?
t'is toch geen zonde om gebruik te maken van alle
middelen die de techniek ons aanbiedt.
Succes verder.
VrGr
eddy

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000