| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| New in town |
Geplaatst - 08/08/2012 : 15:25:18 Hallo muzikanten 
Ik heb even een vraag. Op dit moment ben ik bezig met een nummer van Michael Jackson, She's out of my life. Zonde dat die man al niet meer onder ons is. Een heel mooi nummer. Hier gebruik ik de elec piano van de Kronos, past er schitterend bij. En de Tyros4 verzorgt het orchestrale gedeelte, met horns fluiten en strings. Nu speel ik dit nummer met de freestyle OnBroadway. En nu valt me op, dat als ik wissel van stylevariatie, van C naar D bijvoorbeeld, dat dan zomaar spontaan die mooie bass wegvalt... Hoe zou dat komen? Speel ik niet goed in de maat? Dat stoort toch wel.
Wie heeft er een antwoord op?
Ga ik nog even verder genieten  Wat kan muziek toch mooi zijn.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
| 3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| New in town |
Geplaatst - 08/08/2012 : 22:12:46 Hallo Frans en Wim,
Frans, ongetwijfeld goed bedoeld van je, wat je probeert uit te leggen, maar de zin dat onder de knop A geen bas zit, is voor mij niet duidelijk. Als ik naar mijn registraties kijk, en ik loop var. A B C D langs, dan zit er overal in deze style een bass. En die heb ik er in elke variatie qua volume ietsje uitgetild, boven de rest van de begeleiding. En je zegt ook op een gegeven dat de bass op volume 108 staat. Dat zal ongetwijfeld bij jou dan het geval zijn.
Maar, bij mij blijft eigenlijk geen registratie intact. Alles wordt veranderd, de volumes, de instrumenten, de dsp's, en ook de onderlinge balans van de instrumenten, ik heb de bass op 94 staan. En vervolgens save ik alles onder de 4 registrations. Maar ik zie hier niet echt een reden in, dat de bass dan zomaar wegvalt. Maar het kan ook goed zijn, dat we elkaar niet begrijpen, en dat we verschillende dingen bedoelen.
En dan ga ik naar Wim, Dan kies ik toch voor Wim, in dit geval. Ik denk dat Wim het goed ziet. Het was me al opgevallen, dat er een harp-partij in zit, die ontzettend lang wegblijft. Vandaar dus, 32 maten. En vandaar dat de bass wegvalt. Hij is niet echt weg, hij is 32 maten weg, dus de bassist is ondertussen aan het koffie drinken, en laat mij zitten... ;-) En komt na 32 maten weer terug. Vandaar ook die harp, ik zat maar te wachten.
Maar alle gekheid op een stokje, Wim. Goed gevonden, Frans volgende keer beter. Zou het ook zo zijn, dat ik niet goed op de maat zit, of heeft dat daar verder niets mee te maken? Dat vraag ik me nog wèl af...
Ik vind het wel jammer, je bouwt een sfeertje op, en in één keer valt er een gat. En er valt ook geen logica in te vinden, het ene moment doet ie het zonder problemen, en het andere moment valt ie weer weg. Ik heb de registrations gesaved met auto fill in, dus als ik van registration wissel, dan geeft ie ook direct een fill in, je zou dan denken, dat de style dan ook weer begint aan de start van die 32 maten, maar dat is dus niet het geval.
Wat je zegt opnieuw de style starten, dat ben ik op dit moment aan het doen. Maar als je door dit probleem overvallen wordt, valt het niet mee om het gecreëerde sfeertje te behouden.
In ieder geval beiden bedankt, voor jullie reactie.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
| tyro |
Geplaatst - 08/08/2012 : 21:26:38 Hallo Piet,
De style is gemaakt met 32 maten. Dit is waarschijnlijk gedaan om abrubte overgangen tevoorkomen. Het komt voor als je de BAS bijv. even op off zet of zet of wanneer een variatie overgang niet goed wordt gepakt, dat de note on van de bas wordt gemist. Hierdoor valt de bas weg. Na 32 maten komt ie weer terug.
Je kan de style weer opnieuw starten dan klinkt de bas wel weer. Eventueel met sync stop.
Groeten Wim
|
| F.van Holten |
Geplaatst - 08/08/2012 : 21:04:40 Hoi Piet
Zover ik de styl "Freeplay OnBroadway" kan beluisteren zit er onder knop A geen Bas, en onder de volgende 3 knoppen hoor je een Bas, maar je kan eens kijken bij Mixing Console (Stylpart), daar staat de Bass op volume 108, en of dat ook bij het overschakelen bij jou zo blijft. Als ik overschakel blijft bij de laatste 3 knoppen de Bass hoorbaar.
Groet Frans
|
|
|