| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 13/08/2012 : 16:06:05 Hallo, heb "INS" voor Sonar-Cakewalk/Tyros gedownloaded via link door Wim geplaatst in vorig item. Link verbindt met site "JOSOFT.dk". Is "INS" versie 1.02 van 05 12 2010. Heb nog andere "INS" versie 1.06 van 12 04 2011 (is recenter) gevonden op site van "HEIKO PLATE". Is er een voorkeur voor de één of andere ? Wanneer men de ext.".ins" wijzigt in de ext.".txt" kan men de inhoud lezen. Ik heb de indruk dat "INS" van Heiko Plate iets meer uitgebreid is. Vergis ik mij ? en speelt dit een rol ? Wanneer men deze "INS" leest in Sonar, via "Bank" en "Patch" komt men in "bank" terecht in een lijst met banknummers en ook banknamen, na selectie van een bank komt men in een lijst met instrumentnummers en instrumentnamen. Deze nummers en namen komen "grotendeels" overeen met de gegevens op de Tyros(3) die men ziet in de "Voicenummer" wanneer op Tyros "Display Voice Number ON" geselecteerd is. Ik schrijf "grotendeels" omdat niet alles overeenkomt, is dit een onnauwkeurigheid van de maker van de "INS"? Waar dienen de VoiceNumbers op de Tyros voor? In de "Datalist" > "Voicelist" vind ik hier niets over terug. Wat betekent de opbouw van deze nummers op de Tyros, bvb: #008-064-105 of #000-114-024 of .... ? Wat is het nut van deze nummers als er geen verklarende of benoemende lijst is ? Indien er zo'n lijst is waar kan ik die zien ? D'as al een hele boterham, hé jongens. Bij voorbaat dank. VrGr eddy |
| 5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 14/08/2012 : 16:52:29 Dankjewel Frans, het begint te "dagen". VrGr eddy |
| theplayer |
Geplaatst - 14/08/2012 : 16:44:34 Hoi Eddy,
Ja, ik bedoel inderdaad 'n channel. Als je dit in wilt geven op de Tyros, doe je dat in de songcreator op tabblad 1 - 16 Ga naar het juiste channel waar je wilt invoegen. Ga op de juiste maat / tel staan. Druk op insert en je krijgt dan een item dat gelijk is aan degene waar je op stond toen je op insert drukte. Als dat een note was, ga je op note staan. Door te draaien aan het datawiel kun je nu het type wijzigen. Je krijgt dan: CTRL 0 0 Bank MSB Door de eerste 0 te veranderen kun je de controler veranderen. Draai je die naar 32 krijg je een Bank LSB Met de tweede 0 geef je de waarde in. Sta je weer op CTRL en draai je die weer één stapje verder krijg je PRG 1. Door 1 te wijzigen kun je weer de voice toewijzen. Maar je moet dus altijd 3 items invoeren. MSB, LSB en PRG. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 14/08/2012 : 15:11:55 Hallo jongens, dank voor de respons. Frans : bedoel je met "track" = "kanaal" (channel) ? waar kan men dat ingeven? Wim: dankjewel voor de lijst, heb je wel effe werk aan gehad,denk ik. VrGr eddy |
| tyro |
Geplaatst - 13/08/2012 : 18:54:59 Hallo Eddy,
Ik heb een datalist (in Excel) gemaakt met alle Tyos 3+4 met bijbehorende MSB LSB en PRG
Ik stuur je zo deze lijst wel.
Groeten Wim |
| theplayer |
Geplaatst - 13/08/2012 : 17:58:09 Halo Eddy,
Die nummer "#008-064-105" geven de plaats aan van de voice. Het zijn achtereenvolgens. MSB (Cntr 1), LSB (Control 32) en PRG Door deze in een track in te geven kun je de voice voor dat track bepalen. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |