| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| Hanswiel |
Geplaatst - 18/08/2012 : 10:24:26 Hoi,
Zoals je wel merkt ben ik even heel fanatiek bezig om te leren spelen met een midifile. Nu heb ik zo'n file waarvan ik vind dat het geluidsnivo iets te hoog staat.
Vraag: kun je het geluidsnivo van een midiflle beinvloeden, en zo ja, waar doe je dat?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
| 2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| Hanswiel |
Geplaatst - 18/08/2012 : 11:53:38 Hoi Eddy,
Dat zocht ik. In balance heb ik het volume van 100 naar 80 gebracht. Zo klinkt het beter. Bedankt,
Vriendelijke groeten, Hans Wielakker
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 18/08/2012 : 11:35:35 Hallo Hans, gewoon in "Balance" het "Song"volume verminderen. Of in de midifile zelf: in "Mixingconsole" > tabblad " VOL/VOICE"; op knop "Mixingconsole" meerdere keren drukken totdat je op het scherm "SONG CH 1-8" of "SONG CH 9-16" terechtkomt. Op deze schermen kunnen de volumes van elk kanaal individueel aangepast worden. Dan in "Song Creator" op tabblad "CHANNEL" op regel "SETUP" de knop "EXECUTE" drukken en daarna op knop "SAVE" om de midi op te slaan. Geef er een andere naam aan of bijvoegsel om de originele midi niet te overschrijven. Opletten dat "KEYBOARD VOICE" NIET aangevinkt staat anders gaat de midi de rechterhand overnemen met de nu geladen Voice-instellingen. Er zullen nog wel andere manieren betaan met ingrepen in de de "SYSEX" of op tabblad "1-16" "Ctrl 7" "Volume" maar daar ben ik zo niet op de hoogte van. VrGr eddy
|
|
|