O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
n/a |
Geplaatst - 05/09/2012 : 21:21:24 Beste Tyros gebruikers,
Ik heb geprobeerd via dit forum antwoord te krijgen op mijn vraag, door veel onderwerpen te lezen, maar ik ben er helaas niet in geslaagd.
Ik vraag me af of het mogelijk is wanneer ik een midifile afspeel op mijn Tyros 1, ik ervoor kan zorgen dat ikzelf de akkoorden speel, ik weet dat je kanalen kunt uitzetten en op die manier de melodie zelf kan spelen, ik zie in mijn score ook de akkoorden, die ik via een programma heb toegevoed (GNMidi) C, F, G akkoord enz. Maar hoe speel ik die akkoorden zelf, in plaats van de Tyros. Want als ik met de linkse hand de 3 toetsen raak van het C akkoord krijg ik losse tonen, geen akkoord klank dus. Ik hoop dat er iemand is die mij van advies kan voorzien want na maanden proberen heb ik de hoop opgegeven. Bij voorbaat dank.
Groet Erik |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Hanswiel |
Geplaatst - 19/09/2012 : 10:28:39 Hoi,
Zou je mij die midifile eens toe kunnen sturen? Dan bekijk ik wat en hoe. Ik speel sinds kort van een song (Elvira Madiga) de melodie en de akkoorden zelf. Misschien kan ik je helpen.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
F.van Holten |
Geplaatst - 07/09/2012 : 17:57:25 Erik
Ben je er al uit.???
Groet Frans
|
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 06/09/2012 : 12:00:27 Beste Erik,
Welkom op het forum, ik hoop dat je al je vragen beantwoord mag zien. Blijkbaar ben je al aardig bekend met het forum, en is het dus extra leuk dat je ook mee komt doen!
Voor wat betreft je vraag:
Eigenlijk is een style een speciale midifile die precies doet wat jij wilt!
Het is naar mijn weten niet mogelijk om van een midifile de akkoorden te wijzigen door te spelen, dit kan alleen door de tonen te herprogrammeren met software, of met de Tyros.
Als je dus een specifiek nummer hebt, met een specifieke begeleiding, dan loont het misschien om te zoeken naar een songstyle. Dat is een style die speciaal is geschreven voor een bepaald nummer.
Als laatste redmiddel zou je nog van je midi-file een style kunnen maken, maar ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat. Een ander forumlid kan je daar zeker mee helpen.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
eddy vanzee |
Geplaatst - 06/09/2012 : 11:13:15 Hallo Erik, staat de "Split" goed ingesteld ? is de knop "ACMP" aan ? Is de manier van akkoordenzetting goed ingesteld ? (Fingered, fingered on bass,.....) Akkoorden meespelen doe ik door de style synchroon op te starten met de midi, of door "Left Hold" te gebruiken. VrGr eddy |
F.van Holten |
Geplaatst - 06/09/2012 : 10:55:06 Dit is wat je zoekt, denk ik Even een mailtje naar, of van Hans, Die speelt de akkoorden en de melodielijn zelf, dan kom je zeker verder.
http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3641
Groet Frans
|
|
|