Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Motif XS8

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
muziekstudio AH Geplaatst - 12/10/2012 : 22:20:03
Beste allen,

sinds enkele weken ben ik de gelukkige eigenaar van een Yamaha Motif XS8. Prachtige klanken, mooie toetsaanslag. Nu zou ik graag wat registraties (performances) willen wegschrijven, maar hoe moet dat? Ik zoek me een hoedje, misschien kan iemand mij op weg helpen?

Hartelijke groet,

Albert
3     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
muziekstudio AH Geplaatst - 27/10/2012 : 19:18:46
Beste Jan,

Bedankt! Wat ik zou willen is een performance samenstellen welke gebruikt gaat worden bij live-optredens: snel kunnen schakelen tussen verschillende instellingen.

Albert
Jan Bruijn Geplaatst - 13/10/2012 : 16:38:25
Albert,

Ik heb even het volgende geprobeert. Open eerst een lege song, dan hit de performance knob en select de performance je wilt spelen. Dan druk op de rode record knob op de XS, je krijgt dan een scherm te zien met de song nummer waarop je opneemt, druk op de play toets > en begint te spelen. Als je klaar bent ga je naar de lege song die je eerst geopend had en dan zie je dat wat je gespeeld hebt daar op 4 tracks is opgeslagen. Je kan daarna de resterende 12 tracks eventueel je eigen voices (instrumenten) toewijzen en eventueel inspelen.

Als je nu op de play toets drukt > dan hoor je meteen wat je gespeeld hebt. Je kan dat geheel weer als een midi file exporteren of via Cubase of een mixer als audio ergens opslaan. Ik hoop dat dit je enigszins op weg helpt.

Jan

Jan Bruijn Geplaatst - 13/10/2012 : 13:05:47
AH,

Er is een website waar je alle vragen kunt stellen die je maar kan bedenken (helaas engels talig) www.motifator.com. Je moet je wel registeren maar dan heb je ook toegang tot alle know how van Yamaha en haar deskundigen.

Ik bezit zelf ook een XS8, alleen je vraag is niet helemaal duidelijk. Wat wil je registreren of vastleggen van een performance? Is het hetgeen je hebt gespeeld en wilt je dat vastleggen als midi of als audio. Ook belangrijk is hoe je met je XS8 werk, werk je met bijv. Cubase of alleen maar met de XS8. enz. enz.

Dit motifator forum is werkelijk een fantastisch forum voor MOTIF gebruikers.

Jan

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000