O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
tyros2 |
Geplaatst - 05/12/2012 : 16:56:54 Hallo Medemuzikanten.
Op sommige YouTubefilms zie ik dat er tijdens het spelen ook een klein beeldje/schermpje van het display van de Tyros meeloopt. Wie van jullie weet hoe ze dit doen ???? Ik maak zelf opnames van mijn spel en ik weet dat je met het programma displaysnapper een schermafdruk kunt maken maar dit zijn enkel foto's. Wat ik dus wil is dat mensen die mijn fims zien middels een extra schermpje kunnen zien hoe mijn registratie er uit ziet en welke akkoorden ik gebruik. Wie o wie kan mij daar mee helpen. Alvast bedankt voor de reactie en het meedenken.
Muzikale Groet Henk |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
DWest |
Geplaatst - 10/12/2012 : 14:03:00 en Henk,ben je al wat verder gekomen.? heb ja al meer informatie? het zou wel fijn wezen, voor degenen die jou muziek een beetje volgen ik heb pas gelezen,wij zitten op het forum om elkaar te helpen niet waar? kennis met elkaar delen daar gaat het toch om? ik ben ook maar een PROFEET die BROOD eet.!! en toevallig een Tyros heb,waar ik een ietsie,pietsie verstand van heb. Maarrrrrrrrrrrrr met volle teugen van geniet.!!!
Gr. DWest doet alleen maar zn best.!!
DWff |
tyros2 |
Geplaatst - 07/12/2012 : 18:43:44 Hallo Dirk.
Tja tot op heden nog maar weinig reacties op mijn vraag maar ben niet iemand die nu geduldig achterover gaat leunen dus ben van alles aan het uit proberen. Maar ieder hulp in deze is welkom. Ik weet dat Robbiedoes dit ook doet in zijn films dus ik hoop dat hij wil reageren, ik heb hem wel persoonlijk benaderd maar tot op heden geen reactie.
Muzikale Groet Henk |
DWest |
Geplaatst - 07/12/2012 : 11:42:25 Henk jij ben weer goed bezig,ik hoop dat je er uit komt, ik heb daar de kennis niet van,was dat maar zo,dan zou ik je met alle plezier willen helpen. maar ik geniet met volle teugen van jou muziek. er is er vast wel een die jou verder kan helpen. er zitten zulke techneutforummers bij die maken jou vast wel blij. ik hoop op een goed resultaat, daar bij is iedereen gebaat. Gr. D.West doet zn best en Henk doet de rest.!!
DWff |
tyros2 |
Geplaatst - 06/12/2012 : 16:18:26 Hallo Etienne.
Bedankt voor de reactie, hoe ik een filmpje moet maken is mij helemaal duidelijk zowel beeld als geluid kijk maar eens op onderstaande link. http://www.youtube.com/watch?v=oAcZWOr3zuw&list=ULhl8tUHdQD5Q Dit is een filmpje dat ik op YouTube geplaatst heb. Maar nu wil ik in dezelfde film een klein beeldje van mijn display mee laten lopen en ik ben al bezig geweest om de vga aansluiting aan achterzijde van de T3 op mijn pc aan te sluiten. Maar wanneer ik mijn fimprogramma opstart (PowerDirector11) dan krijg ik een wazig beeld van het display en naar mijn mening moet dat veel beter kunnen. Ik heb een adapter van vga naar s.video en ook een composiet aansluiting. Via s.video krijg ik geen beeld maar via composiet wel maar alleen wazig. Ik heb alle instellingen in het programma nagelopen maar kom er niet veel verder mee. De Tyros staat ingesteld op PAL en het videoprogramma ook. De VGA2USB Capture is een dure aangelegenheid en wellicht is er een simpeler oplossing. Wie o wie weet raad.
Muzikale Groet Henk |
vlbrgt |
Geplaatst - 05/12/2012 : 19:37:05 Henk,
Zoals je reeds vermeld kunnen er met een displaysnapper alleen maar momentopnamen van het tyros scherm gemaakt worden.
Heb zelf geen ervaring met het opnemen van het Tyrso scherm (als video), maar ik denk dat er enkele mogelijkheden zijn om dit te doen:
1. Het opnemen met een videocamera. Indien je een camera hebt met een audio ingang kan dit opnemen van beeld en geluid zelfs synchroon gebeuren. (Audio uitgang van Tyros naar camera). Nadeel is dat de camera correct op het scherm moet gericht zijn teneinde geen vervormingen te hebben.
2. De Tyros heeft een VGA uitgang. Nu bestaan er in de handel omvormers waarmee je een VGA uigang kan 'Capturen' naar een computer. Google maar eens naar 'VGA2USB capture'. Of als je PC een capture kaart bevat, dan moet je nagaan wat het gewenste ingangssignaal hiervoor is (bvb S-Video), en de geschikte kabel hiervoor aanschaffen. In beide gevallen dien je ook nog een audio kabel tussen tyros en pc aan te sluiten teneinde ook het geluid te kunnen opnemen. Indien de opname van het geluid en beeld niet synchroon kan gebeuren, dan zal je ook nog een videobewerkingsprogramma nodig hebben om geluid en beeld (synchroon)samen te voegen.
Voordeel hier is dat je een perfect kopie van het tyros scherm krijgt.
Denk dat dit enkele mogelijkheden zijn voor het opnemen van het tyros scherm.
Mvg Etienne
|