O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
laakies |
Geplaatst - 16/12/2013 : 07:59:54 Hallo,
Heeft iemand ervaring met het PA-setje HK Nano 300?
Is dit een goede vervanger voor het speakersysteem wat bij de Tyros zit?
Heb deze nl gehoord in de winkel en er kwam ongeloofelijk veel en goed geluid uit.
Hierbij ook de link: http://www.lucas-nano.com/
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
PieteMan |
Geplaatst - 19/03/2014 : 15:52:04 LD Dave 8 Roadie is hetzelfde als LD Dave8XS Omdat de Dave 8XS veel mee on the road werd meegenomen vonden ze dat hier een speciale versie voor moest komen. Zo hebben ze nu metalen roosters op de satellieten gemaakt zodat de luidsprekertjes goed beschermd zijn, ook een handvat ontbreekt niet meer in deze kastjes. De kasten zijn ook afgewerkt met een speciale lak voor nog meer bescherming.
Groet Piet eMan |
WFF |
Geplaatst - 18/03/2014 : 13:06:51 @Laakies,
De adviesprijs van de HK Lucas Nano 600 is € 1149,-
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Nano Lucas 300 |
laakies |
Geplaatst - 17/03/2014 : 16:23:59 @Arno,
Ook nog niet, maar als ik naar de dealer van ld systems ga, die heeft alle types staan.
Mijn vrouw vindt die LD maui 11 wel aardig en wil daar dan ook eventueel de tv audio op aansluiten.
Dus zullen dan waarschijnlijk 2 zuilen moeten worden.
Al met al nog een grote onduidelijkheid hier, maar het is ook nog geen mei
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
Soneg |
Geplaatst - 17/03/2014 : 13:27:43 @Toine,
Had je de LD Dave 8 roadie al geprobeerd ? Qua geld en specs zeker niet verkeerd.
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
laakies |
Geplaatst - 17/03/2014 : 11:29:42 @Bert,
Herrie zat
Maar zoals je weet ben ik op zoek naar een geluidssysteem wat ik zowel thuis als die enkele keer met een optreden kan gebruiken.
Zodat ik dus maar 1 keer de eq instellingen etc. moet maken die zowel thuis als met een optreden dan hetzelfde staan(klinken) en niet telkens moet bij regelen.
Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de: - HK lucas nano 600 (nieuw op de musicmesse) - LD systems maui 11
Beide moet ik nog horen en zien, maar dat stel ik nog even uit totdat ons vakantiegeld gestort is, daar ik op dit moment geen financiële ruimte heb (zit al ruim 1 jaar in de ziektewet).
Dus moet het nog even doen met de originele boxjes.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
PieteMan |
Geplaatst - 16/03/2014 : 21:11:15 @laakies
Die krk vxt8 van je zoon klinkt dat wel bij optreden in een grotere ruimte/zaal ? Het zijn studiomonitoren die je op enkele meters moet beluisteren. Vandaar de type aanduiding nearfield monitoren.
Groet Piet eMan |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 16/03/2014 : 07:25:31 Nee hoor lekker knallen Toine!
Groetjes John Tyros 4 xxl |
PieteMan |
Geplaatst - 15/03/2014 : 14:25:20 @laakies
Misschien een beetje teveel van het goede voor thuis, lijkt me.
Groet Piet eMan |
laakies |
Geplaatst - 15/03/2014 : 12:19:33 Voor de volgers van dit topic:
Een nieuw broertje van de HK Lucas nano 300 is gepresenteerd op de Musicmesse te Frankfurt.
Het is de HK Lucas Nano 600 2 x 80 watt (in stereo opstelling) 1 x 160 watt (in mono opstelling)
Subwoofer is 300 watt.
De prijs is helaas nog onbekend Ga deze ook weer testen als deze binnen is bij mijn dealer.
Voor de volledige specs zie HIER
laakies |
Geplaatst - 23/12/2013 : 21:47:00 Hoi,
Nou dan hoef ik die cm220 ook niet thuis te testen...
Nee de LD dave8 heb ik niet getest, mijn vrouw vond de topjes alweer te groot!
Ik wou dat yamaha deze tyrosspeakers wat duurder had gemaakt met iets meer power/watt speakers en sub, dan denk ik dat de meeste gewoon de tyrosspeakertjes zouden gebruiken.
Ik heb 1 speakertje opengemaakt en wat erin zit dat stelt geen fluit voor, dus dat had best iets meer gekunt denk ik.
Maar ja dan verkopen ze geen andere PA's of boxen meer
Geluid.... het blijft moeilijk net als bij HT's
Maar ik heb mijn beslissing al gemaakt wat ik morgen ga doen....
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
laakies |
Geplaatst - 23/12/2013 : 20:43:01 Hoi,
Ja, zondag middag en vandaag getest:
1) Hartstikke handig en compaktsysteem ook qua gewicht.
2) Opstellen fluitje van een cent staat binnen 5 minuutjes opgesteld en speelklaar.
3)Voldoende kanaalen aanwezig om in te pluggen (3 x)
4) Weinig instelmogelijkheden zoals eq/lage/hoge tonen etc) een klein mixertje is dan wel handig als je het gaat gebruiken voor andere dingen als de Tyros om dat je dit via de Tyros zelf kun aanpassen.
5) Eerste reactie van het geluid is: Wauw wat een geluid uit zo'n kleine boxjes en subwoofer, volume kan hard zat vooral voor in de huiskamer of klein zaaltje van ongeveer 35-50 personen.
Kristal heldere klanken, je hoort alle kleine details maar ik mis het "warme gevoel"welke ik bij de Tyrosspeakers weer wel heb.
De subwoofer had iets beter kunnen zijn om af te stellen, maar daar valt mee te leven.
De spl druk is voor de kleine speaker groot genoeg, echter hadden ze van mij iets meer vermogen mogen hebben als 35w pst. mischien dat het dan toch iets warmer klonk, en minder schril.
Maar aan dit minpuntje wen je vlug aan.
Met de huidige tyrosspeakertjes haal ik ook meer als voldoende volume en een iets warmer geluid raar maar wel waar. heb regelmatige blinde testen gedaan en telkens kwamen de Tyrosspeakers eruit met: klinken warmer. raar maar waar. en vind ik jammer zat de afmeting HKset is prima.
Conclussie: Als je een systeem nodig hebt als je ook regelmatig moet gaan optreden heb je gewoon een zeer goede set die je on stage kunt gebruiken maar ook thuis want het misstaat niet, en klinken ook zeer goed.
Als je alleen thuis speelt zoals ik voortaan (99%) zijn, hoe spijtig ik het moet zeggen de tyrosspeakers ook prima geven een warmer gevoel.
Van horen zeggen gaat de ronde dat de Tyros 5 speakers verbetert zijn zou ik dat eerst willen afwachten/testen. Prijs/kwaliteit denk ik dat het HK-setje iets te over prijst is, en ik blijf op zoek naar een goede vervanging.
Als ik zou overstappen op de T5 zou ik de orginele tyrosspeakers eerst eens thuis proberen, met eventuele omruiling tegen een andere set welke??? zou ik nu nog niet weten! denk dat ik gewoon bij de Tyrosspeakers bleef, is de tyros altijd beter te verkopen staat toch redelijk netjes als 1 geheel. wil je meer volume/warmer gevoel dan moet je echt goed zoeken en vooral in je THUIS situatie kunnen luisteren en niet in de winkel.
Het geeft me niet de meerwaarde van het geld wat je er voor moet betalen om er bij te zetten.
Voorlopig houd ik het bij de tyrosspeakers en moet ik eens een keer optreden dan neem ik de boxen (krk,vxt8) van mijn zoon mee.
Ik ga ze morgenvroeg terug brengen en kijk eens naar de roland cm-220 zijn op papier iets meer watt en meer regelbaar wat naar mijn inziens meer warmer gevoel kan geven
laakies |
Geplaatst - 19/12/2013 : 12:10:54 @Wim,
Het gaat me niet om de prijs dit keer. voor de geluidinstallatie heb ik ongeveer 600 euro gereserveerd wat het me mag kosten. (speakertjes T5 + opbrengst verkochte boxen = 600,= euro)
De dave8 heeft nog meer watt per satelliet, maar zijn ook een stuk groter!!
Ik zal er niet minder om eten tijdens deze feestdagen wel dat ik onderhand een juiste keuze qua geluid kan maken, waar ikzelf en mijn vrouwtje allebei een goed gevoel bij hebben.
WFF |
Geplaatst - 19/12/2013 : 11:13:20 Dag Toine,
Leuk om te vernemen, dat je ook verbaast was over het verbluffende resultaat na het horen van het geluid uit de Nano 300. Ben benieuwd straks naar je mening van de Dave 8 van LD systems. De twee (satelietjes) speakers, zijn een stuk groter en zwaarder 144 x 350 x 170 mm en 4,5 kg p/s dan de satelietjes van de Nano 130 x 130 x 115 mm met een gewicht van 1 kg p/s De prijs is wel lichter, namelijk ruim € 200,- Dus als je vrouw voor het formaat gaat, dan word waarschijnlijk het kerstdiner wat minder.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Nano Lucas 300 |
laakies |
Geplaatst - 19/12/2013 : 00:07:14 Hoi,
Vanmiddag de HK nano 300 op de Tyros 5 in de winkel aangesloten en eens zitten spelen.
Verbluffend geluid uit die kleine speakertjes (satelietjes) alles klinkt gewoon écht super en natuurlijk. Qua speakers wattage zijn ze bijna het dubbele als de tyros speakertjes!
Mij vrouw zou hiervoor alleen al vallen ivm het formaat vd speakers en geluidsvolume.
Ik ga vd week de LD systems Dave 8 beluisteren als ze binnen zijn, en maak dan de keuze uit deze twee welke ik thuis kan testen. (mischien wel allebei mee om te testen
wordt vervolgd...
laakies |
Geplaatst - 17/12/2013 : 22:36:03 @Bert, en Wim
Vanavond heb ik mijn krk vxt 4 verkocht, dus kan nu echt op zoek naar vervanging.
Ik ga zowel naar de HK nano en LD dave8 luisteren.
Ga je mee?? kopen we twee setjes krijgen we meer korting
Ik laat nog wel weten wat het is gaan worden, overhaasten doe ik dit keer niet.