O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Hanswiel |
Geplaatst - 06/02/2014 : 12:51:17 Hoi,
Met dank aan Oostendorp voor de stick die als service hoorde bij de Tyros 5. Ik vond er in ieder geval 2 mooie midi's op. Natuurlijk, ik weet wel dat alle midifile's mooi zijn, maar,.....2 ervan vallen bij MIJ zeer in de smaak. In een bepaalde midi zit een heel mooie voice, en ik vraag mij af of je die ook apert kunt zetten in bv het usergeheugen of de HD. Ik heb nog een nummer waar die voice mooi zou passen.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Hanswiel |
Geplaatst - 06/02/2014 : 17:03:20 Hoi amateur.
Dat ga ik doen. KWW.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
amateur |
Geplaatst - 06/02/2014 : 15:24:45 Hallo Hans,
Geen midi-expert zijnde, meen ik wel te weten, dat midifiles geen voices bevatten, maar "slechts" opdracht geven een bepaalde toon aan of uit te zetten. De voice, die je hoort zit dus ergens op je keyboard, maar waar wat is de naam en waar is hij opgeslagen?
Om te weten, welke voices in de midifile aan de diverse kanalen zijn toegekend, gebruik ik het programma "Midi Revoicer" van Jorgen Sorensen. Dit en vele andere programma's zijn gratis te downloaden van zijn site:
http://www.jososoft.dk/yamaha/software/revmidi/index.htm
Kies onderaan de startpagina voor Tyros 5.
Als je de midifile opent, zie je direct welke voices aan de verschillende kanalen zijn gekoppeld en je kunt ook het geheel ook nog bewerken.
Nu moet je alleen nog zoeken waar de betreffende voice op je T-5 is opgeslagen.
Veel succes!
amateur
C'est le ton, qui fait la musique! |
|
|