Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 geluid stop na enige tijd

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Walter Van Oosterwijck Geplaatst - 14/03/2014 : 23:20:53
Raar, bij het opstarten van de Tyros 2 spelen de noten maar enige tijd, ook de midi files. een orgelklank stopt dus !!!! Heb hem al terug gezet naar de fabriekinstellingen maar dat hielp niet. Ook de beleiding heeft dit. Als ik fade/uit indruk komt er helemaal geen klank uit. Deze instelling heb ik al aangepast maar geen verbetering. Is het stuk of mis ik ergens een instelling?

Walter
14     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
vlbrgt Geplaatst - 23/03/2014 : 19:48:39
Walter,

Heb je al eens een andere USB poort op je PC geprobeerd.
Heb ooit zo eens een probleem gehad met een USB poort op mijn PC, die het apparaat eerst herkende en daarna weer niet meer enz enz ... Lag gewoonweg aan de USB poort van mijn PC.

Mvg
Etienne
Walter Van Oosterwijck Geplaatst - 23/03/2014 : 18:58:55
Ik gebruik midifile optimizer nu, maar ook zonder midispeler blijft dat deuntje bestaan. Zoals reeds vermeld: vanaf dat ik de midi (usb kabel of 5 polige kabel) aansluit begint het.

Walter
vlbrgt Geplaatst - 20/03/2014 : 15:33:43
Walter,

Uit je laatste reactie maak ik op dat je een probleem hebt om een midi file vanaf je PC te laten spelen op je Tyros.?
Is dit correct ?

Welk programma gebruik je om een midi file van PC op de Tyros te laten spelen ?

Mvg
Etienne
Walter Van Oosterwijck Geplaatst - 20/03/2014 : 08:37:07
Aan de pc is niets veranderd, geen nieuwe hard-software toegevoegd (Windows8 opdate wel). Virusscanner was steeds actief. Heb het ook geprobeert met 'echte' midikabels, maar blijft hetzelfde. Normaal geeft Windows slechts één maal melding deuntje en venster met 'nieuwe hardware gevonden'. Bij apparaat beheer staat ook het workstation en de midi driver, beiden werken normaal (volgens Windows toch), de usbdriver heb ik reeds meerdemalen verwijderd en geinstalleerd. Ook reeds een andere midi-speler gebruikt maar zonder resultaat. Ik vermoed dat het euvel ligt bij de laatste windows8 update. Zal de midi-files maar op een usb-stick zetten en zo afspelen op het keyboard, spijtig dat ik dan niet meer aan de harde schijf kan van het instrument.

mvg,

Walter
Midifile Geplaatst - 19/03/2014 : 20:18:12
het zou zomaar is kunnen zijn dat je de USB drivers zo als gezegd opnieuw moet instralen.(eerst even De-instralen)(verwijderen). wat ook mogelijk is, dat er sprake is van een virus op je PC of een zogenaamd joke programma die de boel in de war stuurt. een joke programma gaat rommelen met het register, en dan krijg je nog wel meer vreemde meldingen of storingen. even snel op een virus scannen doe je met http://www.surfright.nl/nl/downloads/
top programma wat je 30 dagen gratis kan gebruiken.
en voor de goede orde, een midi kabel is een 5 pin Din ronde stekker en niet te verwarren met USB kabel.en zo als andere ook al vermelde handig is even te vermelden welke Windows versie je gebruikt op je PC :)note, zogenaamde joke programma's komen vaak tot uiting in NIET legale software die je dus met een crack hebt gebruikt. heb je alleen maar legale software dan is de kans klein op een joke programma.
hier nog een handige site met info over Midi/USB stekkers en heel veel meerhttp://www.popschoolmaastricht.nl/college_pluggen.php

John.
vlbrgt Geplaatst - 19/03/2014 : 17:57:43
Walter,

Het feit dat de PC telkens de melding geeft "Nieuwe hardware gevonden" , betekend voor mij dat de hardware nog niet correct is geinstalleerd. maw de USB drivers voor de Tyros dienen geinstalleerd te worden (of OPNIEUW te installeren).
Weet niet welke Windows je gebruikt, maar in Windows 7 kan je op Start klikken en dan 'apparaten en printers' kiezen. Daar moet dan ergens je keyboard bijstaan. Bij mij staat hij met de naam 'Digital Workstation' (keyboard moet wel aan staan). Als je dit icoon dubbelklikt dan krijg je de eigenschappen en daar kan je dan zien of de 'Yamaha USB Midi Driver' is geinstalleerd.

Als je er van uit gaat dat je de drivers ooit eens geinstalleerd hebt, en het heeft gewerkt, zou het eventueel toch kunnen dat je ze eens opnieuw dient te installeren.

Mvg
Etienne
laakies Geplaatst - 19/03/2014 : 17:54:26
Ik denk dat je een usb kabeltje bedoelt en geen midikabel waar je het telkens over hebt.
een midikabel kun je niet zomaar aansluiten op je pc! (wel met een adapter)

Als je de tyros verbind met je computer middels het usb kabeltje hoor je alijd een bliep, of gong of iets dergelijks, dwz dat de usb herkent wordt en verbonden is met je pc.

Als je verders geen midi apparaten op je tyros hebt aangesloten heeft het geen nut om je midi instellingen op on,of te zetten want er is niks te midi-ien.

Probleem ligt denk ik aan je pc.... welke windows staat erop??

Ondanks je leeftijd is het wel raadzaam om een probleem goed te formuleren ook de mede forumers zijn geen goochelaars om anders te snappen wat je bedoelt.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Walter Van Oosterwijck Geplaatst - 19/03/2014 : 16:33:55
Midikabel ok. Software up to date. Midi instelling ok. Firmware ok. Als ik de midikabel aansluit herhaald de pd steeds de melding 'nieuwe hardware gevonden' (deuntje) via de midi. De geluidskaart uitschakelen of/en het deuntje help ook niet. Zelft als ik op het keyboard 'midi off' instel helpt het niet. De fout (denk ik) ligt niet aan het instrument maar aan de pc. Jaren heeft dit normaal gewerkt.
Soneg Geplaatst - 18/03/2014 : 12:21:18
Volgens mij hoor je de meldings geluiden van Windows als je een usb
verbinding maakt.
Dit heeft niets met midi te maken, maar alles met je computer.
Maar probeer nu eens duidelijk je vraag te omschrijven en waar en waneer het "probleem" zich voordoet.
Want echt duidelijk is het niet .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
eddy vanzee Geplaatst - 18/03/2014 : 09:26:56
indien je midi wil tranfereren tussen PC en Tyros
denk ik wel dat je de Yamaha-midi-driver op de PC moet installeren,
het is tevens ook wenselijk dat de allerlaatste firmware gëinstalleerd is.
downloadsite Yamaha:

http://download.yamaha.com/search/product/?site=nl.yamaha.com&language=nl&category_id1=16277&category_id2=16084&category_id3=&product_id=107861

Het is ook mogelijk dat na het correct installeren van de benodigheden
de midiinstellingen "IN" & "OUT" "receive" "transmit"op Tyros moeten
ingesteld worden.
VrGr
eddy
vlbrgt Geplaatst - 17/03/2014 : 20:30:09
Walter,

Ben je pas onlangs in het bezit van de Tyros 2 ?
Heb je deze reeds langere tijd, en doet het probleem zich nu pas voor, waar er voordien geen problemen waren ?

citaat:
Als ik fade/uit indruk komt er helemaal geen klank uit

Als je geen midi file of stijl speelt zal het drukken van de Fade in/out als effect hebben dat er geen klank meer uit je keyboard komt. Fade in/out heeft enkel nut tijdens het spelen van een midi of stijl.

Werkt het keyboard normaal als er géén enkele externe apparatuur is aangesloten (geen PC, geen pedalen, geen ander midi toestellen ... ) ?

Als zonder externe apparatuur alles correct werkt dan kan je de andere apparaten één voor één aansluiten en telkens uittesten, om te zien of er een of ander extern apparaat dit jouw probleem veroorzaakt.

Is je USB kabel in orde ?
Probeer eens een andere kabel.

Is het een USB kabel met een A en een B aansluiting.
Platte USB stekker aan de zijde van de PC en vierkante stekker aan de zijde van de Tyros ?

Gebruik je de USB aansluiting samen met nog een Midi OUT of IN van het keyboard ? Normaal is het OF USB OF Midi !

Mvg
Etienne
Walter Van Oosterwijck Geplaatst - 17/03/2014 : 19:26:47
Ik snap het ook niet. Als ik de usb verbind met de computer begint deze ook de toontjes te spelen (zelfs als midi uit staat). Weet niet waar het fout gaat keyboard of pc ?
Kan ook niet aan de harde schijf van het keyboard, telkens de toontjes klinken is de verbinding weg, even later weer verbonden enz.
Het midi programma dat ik gebruik werkt wel tot de toontjes daar weer zijn. (Ik vermoed dat het een meldingtoontje van windows is, maar hoe komt dat op de usb ??????)

Walter
laakies Geplaatst - 15/03/2014 : 23:13:35
Ik snap geheel niks van je verhaal....

usb aangesloten ... midi-out???
tyros speelt zelf noten?? orgelklank stopt?

omschrijf het is een stuk duidelijker! hier is geen touw aan vast te knopen.

Hebje extra pedalen ( sustain /lepel pedalen)?
heb je extra midi apparatuur aangesloten?
wat gebeurt er als je wat doet?

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Walter Van Oosterwijck Geplaatst - 15/03/2014 : 17:20:25
Probleem gedeeltelijk opgelost. Met de usb kabel in herhaalt midi-out steeds 5 noten, weet niet hoe ik dit moet afzetten. Maar kan nu wel normaal spelen zolang de kabel maar niet insteekt.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000