Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Toonsoort midi files veranderen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
bertus Geplaatst - 27/06/2014 : 23:21:49
Hallo allemaal,
Zal ook weer eens wat van me laten horen na een best verschrikkelijk jaar voor mezelf, ben er nog niet maar we gaan gelukkig goed, sommige "collega's" hier weten dat.
Maar goed, daar ga ik het niet over hebben.
Mijn vraag, heb behoorlijk wat midi files, sommige klinken prachtig, anderen... ach, vuilnisbakken werk.
Kan je een midi file die in de toonsoort bv G geschreven is omzetten met software naar de toonsoort C ?
Ben de trotse eigenaar 3,5 jaar, van een T3.

Groetjes Bert

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
14     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bertus Geplaatst - 07/07/2014 : 14:10:20
Zal ik ook doen, bedankt voor de verwijzing

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
tyro Geplaatst - 03/07/2014 : 19:20:05
Direct acces + Transpose

Met Song transpose kun je de ook alleen de song/midifile transponeren met de omhoog en en omlaag pijltjes 2
De accoorden gaan dan ook mee.

Dus niet alles met de transpose knoppen transposen maar met de pijltjes (2) voor de song

Lees anders de onderwerpen die ik al aangaf daar werd het ook omschreven.

Groeten, Wim
PieteMan Geplaatst - 03/07/2014 : 11:17:22
@Tyro

Volgens mij verander je met transpose alleen de toonhoogte en met de oplossing van Ruud het accoord.

Groet
Piet eMan
tyro Geplaatst - 02/07/2014 : 21:43:48
Waarom gebruik je niet gewoon de transpose functie?

Zie bijv. Hier, hier of hier
Groeten, Wim
bertus Geplaatst - 30/06/2014 : 22:20:31
Oke, weer wat geleeerd, dank je

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
T-Rossie Geplaatst - 30/06/2014 : 17:54:45
Midi kanaal 9 en 10 worden gebruikt voor drums/percussie. Als je die zou transponeren hoor je bijv. een handclap in plaats van een snare .... en dat is niet de bedoeling
Het heeft dus te maken met de instrumenten die op bepaalde toetsen zijn gedefinieerd.
bertus Geplaatst - 30/06/2014 : 17:28:24
Een verscheidenheid aan antwoorden, fijn dat jullie zo reageren hierop. Tja, het is een uitdaging om ook eens een andere toonsoort te gebruiken, ben ik helemaal eens met jullie hoor.
En dan doe ik het ook wel met sommige nummers maar de C ligt mij nu eenmaal het lekkerst, zoals Ruud het omschrijft moet ik echt eens voor gaan zitten, ga ik ook doen, bedankt Ruud.

Ik zit nu niet aan mijn keyboord maar waarom Ch9 en Ch 10 niet Ruud?

Ik stop niet bij Boer er ligt een vis in het water hoor.
"Geef" mij nieuwe styles en probeer ze uit en ik ben urenlang zoet aan het aaneensluitend improviseren, ja letterlijk en als ik dan beneden kom zegt mijn vrouw, zo Bert, dat klonk heel leuk en ga je nu al stoppen? Kijk, dan gaat je neus toch krullen he!
Eigenlijk gaan er te weinig uren in een dag, of ik heb het nog te druk met anderen dingen, dat laatste zal het wel zijn ...
Nogmaals dank, ik weet waar ik moet zoeken!

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
tyros2 Geplaatst - 30/06/2014 : 10:50:32
Wouter1972

Je hebt deels gelijk maar voor sommigen is dit niet weggelegd,
hou daar rekening mee.

Muzikale Groet
Henk
Wouter1972 Geplaatst - 29/06/2014 : 11:55:18
@Pieteman, oud en vertrouwd snap ik aan de ene kant en tuurlijk moet iedereen het voor zichzelf uitmaken of die in 1 toonsoort blijft. Ik kan wel aanbevelen dat het een leuke uitdaging is om je te verdiepen in het spelen van andere toonsoorten zonder softwarematige oplossingen te gebruiken.

Tuurlijk zijn aardappelen met groente en een gehaktbal lekker maar je wil toch ook wel eens wat anders proberen? ;-)
Ruud Geplaatst - 28/06/2014 : 23:46:15
In Song Creator met Transpose alle sporen behalve ch9 en ch10 de gewenste stappen omhoog of omlaag transponeren. Vergeet niet om te bevestigen met Execute en de song opnieuw op te slaan.

Groet,
Ruud
PieteMan Geplaatst - 28/06/2014 : 23:09:23
Sommige muziekstukken bevatten soms vele complexe akkoorden en is het voor sommige prettig dat muziekstuk (midi file) in hun eigen vertrouwde akkoorden te spelen.

Ieder zijn niveau toch ?

Ben benieuwd hoe je de toonsoort van een midi file kan veranderen op de Tyros, zoals Tyro aangeeft.

Iemand het antwoord ?

Groet
Piet eMan
Wouter1972 Geplaatst - 28/06/2014 : 09:48:04
Hoi Bert, persoonlijk vind ik de uitdaging om een muziekstuk in een andere toonsoort dan C te spelen ook erg waardevol.
tyro Geplaatst - 28/06/2014 : 09:38:48
Op de Tyros zelf mogelijk

Groeten, Wim
micdo Geplaatst - 28/06/2014 : 00:34:44
Dag bert,

Ik zelf gebruik daar finale voor, maar er zullen ongetwijfeld meer programmas zijn die het kunnen

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000