O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
korgie |
Geplaatst - 06/10/2014 : 19:48:03 Hallo,
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen software instrumenten en de instrumenten die in een keyboard zitten. En hoe worden beide gemaakt?
Mvg:Korgie |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
T-Rossie |
Geplaatst - 07/10/2014 : 22:23:07 ok, bedankt voor jouw toelichting |
korgie |
Geplaatst - 07/10/2014 : 19:35:17 Hallo,
Eddy dank je wel voor de uitleg,weer een stukje wijzer.
T-Rossie ik vroeg dit om dat ik de laatste tijd wat software instrumenten aan het beluisteren was op het internet. En ik was verbaast over de kwaliteit van sommige. Ik vond sommige software instrumenten mooier klinken dan die van de Tyros 4. Bij East west Quantum Leap heb je een paar mooie juweeltjes er bij zitten. En ik speel ook graag muziek zoals eurodance en daar heeft ReFx Nexus weer een paar mooie plugins voor. Het zit dus wel in de planning om iets met software instrumenten te gaan doen.
Mvg:Korgie |
T-Rossie |
Geplaatst - 06/10/2014 : 23:37:43 @Frans, Mooie demo van NI B4. Ik moet bekennen de B4 vele malen beter te vinden dan wat uit de Tyrossen (of andere arranger keyboards) komt. Nog mooier is de klank/uitvoering van de Nord C2D.
@Korgje, Wat is de beweegreden van jouw vraag? Twijfel je de twee opties? |
theplayer |
Geplaatst - 06/10/2014 : 21:59:03 Hoi,
Ik denk dat korgie eender de native instruments bedoelt. Dit zijn echte software instrumenten. Het is een programma in de computer. Dit kun je bedienen met een keyboard. Het programma maakt dat het geluid. 'n snelle computer is dan wel wenselijk. Klik Hier om een voorbeeld te zien.
Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
eddy vanzee |
Geplaatst - 06/10/2014 : 20:29:20 naar m'n bescheiden mening: ik denk dat alle geluiden in het keyboard softwarematig gemaakt worden; ttz. gemaakt door een programma dat alles in éénen en nullen vertaald, deze digitale notering wordt dan uiteindelijk op elektronische wijze in geluid "audio" omgezet. Men kan dus geluid maken gebaseerd op louter instellingen zoals "midi" of gebaseerd op "samples". Samples zijn opgenomen geluidsfragmenten van een echt instrument die dan in software omgezet worden, dit geeft een getrouwere weergave dan de klanken die "kunstmatig" gemaakt worden op basis van louter instellingen. "Software" = alles op digitale wijze gemaakt (éénen en nullen); "Hardware" = het "tastbare" apparaat of de componenten of het echte instrument; "Sample" = een "staal", geluidsfragment opgenomen van een geluidsbron (instrument, stem,....). VrGr eddy |