O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Ronde |
Geplaatst - 30/11/2014 : 08:23:51 Hallo forumleden,
Ik zag net een bericht over het oplossen/instellen van de MIDI setup als je gebruik maakt van Vista, Windows 7 of Windows 8
Het is welliswaar in de engelse taal maar goed leesbaar en begrijpelijk. Bijgaande de link http://www.jososoft.dk/yamaha/articles/software_2.htm
Met muzikale groet, Frank |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
bertus |
Geplaatst - 15/12/2014 : 13:22:44 Dank je wel Frank, geen excuus, lijkt mij niet nodig. Ben al aardig op weg maar nog niet helemaal, eerst zelf weer zoeken.
Groet, Bert
Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 W |
Ronde |
Geplaatst - 12/12/2014 : 07:21:15 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bertus
Zou dit dan ook de oplossing (kunnen) zijn van mijn probleem Frank? Krijg het voor de helft voor elkaar zoals ik je al schreef in een PB. Wil het nog niet uitproberen maar even weten hoe jij daar over denkt.
Bert, Ik denk persoonlijk dat het niet ligt in de MIDI driver die je nu hebt lopen op je PC omdat blijkt dat er wel vanuit de software en de instellingen die je gemaakt hebt, MIDI out signalen naar de Tyros gestuurd worden en daar ook als klanken hoorbaar op zijn.
Ik schat zelf zo in dat het nu meer in de MIDI setup (Transmit) van de Tyros nog niet goed zit. Daar zal ook het e.e.a. ingesteld moeten worden om vanuit de Tyros de signalen naar je PC te sturen, en daarnaast dat ook mogelijk de Receive instellingen in de software nog aangepast moeten worden, want als dat niet is gedaan dan kun je ook nooit de signalen vanuit je Tyros ontvangen die mogelijk toch naar de software gestuurd worden. Het is dus zeker dat het, of een combinatie van beide is of 1 van beide.
Als ik nou precies wist hoe dat in elkaar zat en welke instellingen je daar moest doen dan zou ik het je zo zeggen, maar helaas moet ik je daarover het antwoord schuldig blijven, want om nu maar iets te zeggen in de trend van `Hij heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt` daar schiet je ook totaal niets mee op.
Ik denk dat je beter even een nieuw topic kun starten met deze resterende vraag, wellicht dat er MIDI experts zijn die je snel op weg kunnen helpen.
Excuus dat ik je door gebrek aan verdere kennis niet verder kan helpen.
Vr.gr, Frank |
theplayer |
Geplaatst - 11/12/2014 : 12:58:32 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ronde Het is welliswaar in de engelse taal maar goed leesbaar en begrijpelijk.
Als je bovenaan op de NL vlag klikt, wordt het netjes vertaald in het Nederlands. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
bertus |
Geplaatst - 11/12/2014 : 11:19:18 Zou dit dan ook de oplossing (kunnen) zijn van mijn probleem Frank? Krijg het voor de helft voor elkaar zoals ik je al schreef in een PB. Wil het nog niet uitproberen maar even weten hoe jij daar over denkt. Groet, Bert
bertus |
Geplaatst - 30/11/2014 : 20:24:18 Dank je wel, ook interessant zeg
Groet, Bert
|
|