O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
tyros2 |
Geplaatst - 15/01/2016 : 10:35:27 Hallo Medemuzikanten.
Een kennis van mij wil zijn Tyros3 aansluiten op een externe stereo versterker. Hij doet dit via de LINE OUT en dan MAIN R en L/L+R uitgangen en de CD ingang van zijn stereo versterker. Hij gebruikt hiervoor een audio snoer met tulpstekkers die hij verbind met de Tyros d.m.v. 6.3 jack mono verloopstekkers naar tulp. Wanneer hij nu de Tyros bespeelt komt er een vlak, blikkerig geluid uit de boxen. Wanneer hij de 6.3 jack vervangt voor stereo verloopstekkers dan is het geluid opeens wel goed. Maar de uitgangen van de Tyros zijn toch mono ??? en dient men toch ook mono jackstekkers te gebruiken ??? of wordt ik nou gek.
Muzikale Groet Henk |
3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyros2 |
Geplaatst - 17/01/2016 : 16:02:34 Roel bedankt voor de reactie. Ik dacht al even dat ik gek werd maar jij hebt nu bevestigd dat dit niet het geval is (alhoewel) Ik heb mijn T4 met mono jack verbonden met de mixer en dat werkt perfect dus heb ik hem aangeraden om dit ook zo te doen alleen schijnt het bij hem niet te werken vandaar mijn vraag aan jullie. Ik ga jouw antwoord aan hem door sturen en wellicht kan hij er iets mee. Geweldig zo'n forum hé !!!!!
Muzikale Groet Henk |
T-Rossie |
Geplaatst - 17/01/2016 : 11:53:18 Mogge Henk,
Dat is inderdaad vreemd! De jack uitgangen van de Tyros zijn volgens mij unbalanced en mono en daarom zou het gewoon goed moeten werken met de mono verloopjes. Je omschrijft een 'vlak' geluid.... is dit een mono signaal geworden van één van de Line outs of is het L en R signaal gesummed (opgeteld)? Je zou dat kunnen testen door even met een pan-pot (mixing console) te spelen en kijken/luisteren of er wat gebeurt op de speakers. De uitkomst kan zijn dat het geluid in het 'midden' blijft, wel van links naar rechts gaat of dat het verdwijnt bij een uiterste pan positie. De tyrossen sturen een mono (L+R) signaal naar buiten op de linker aansluiting als in de R uitgang geen jack is gestoken. Zodra er in de L en R een jack zit worden ze apart uitgestuurd.
Ik zou me voor kunnen stellen dat er iets niet deugt met de mono verloop die in de R uigang wordt geprikt.
Hopelijk heb je hier iets aan Henk? |
tyros2 |
Geplaatst - 17/01/2016 : 11:19:37 Hallo Mede muzikanten
Niemand die mij even uit de droom kan helpen ??????
Muzikale Groet Henk |