Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 PCR 800 en Windows 10

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
bertus Geplaatst - 19/01/2016 : 17:43:41
Hoi allemaal,

Nu ben ik in het bezit van een Edirol PCR-800, niets mis mee eigenlijk.
Maar sinds ik een nieuwe Pc in huis heb met Windows 10 heb ik eigenlijk niets meer aan de Edirol PCR 800 en dat is vreemd.
Alle toewijzingen die ik had gedaan hierop ben ik in een klap kwijt?!
Heb Roland aangeschreven voor een nieuwe driver en software want de oude die Windows 8.1 nog ondersteund doet het dan ook niet meer, Roland zegt gewoon de wat oudere apparaten ondersteunen we niet meer met Windows 10.
Mooi is dat, ga je "mee" met de sofware ondersteund het bedrijf Roland de EdirolPCR 800 niet meer?
Ik vind een rare zaak want dit zou inhouden dat je iedere keer een ander mdi board zou moeten aanschaffen om aan je hobby te kunnen voldoen, lijkt mij sterk dat dat moet...
Heeft iemand hier nu een oplossing hiervoor? Of moet je terug naar Windows 8.1? Ik hoop het niet.....

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland XV 5080 Soundmodule
Edirol PCR 800 Midi board
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bertus Geplaatst - 22/02/2016 : 19:15:21
Even ter info, hoe goed die ook kon wezen die Edirol, ik heb hem verkocht en nu heb ik een Emu-Board 61 toetsen.
Dank je wel allemaal!

Groet, Bert

Muziek verruimd de geest.....

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
EMU XBoard 61-Key
bertus Geplaatst - 22/01/2016 : 14:06:31
Hallo Pieteman,

Bedankt voor je hulp, het is gelukt!

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
PieteMan Geplaatst - 22/01/2016 : 01:05:57
@Bertus

Het adresboek van Windows Live Mail 2012 stel je veilig door op Contactpersonen te klikken (links onderin). Kies in het menu voor Exporteren / Bestand met komma gescheiden waarden. Hiermee kun je een csv-bestand opslaan op een veilige locatie (USB stick of externe harddisk)

Na installatie Windows en Windows live mail 2012 kan je via zelfde weg ook weer cvs bestand importeren

Groet
Piet eMan
bertus Geplaatst - 21/01/2016 : 19:35:41
Je hebt maar een maand de tijd, wist ik ook niet tijdens installatie anders had ik het nooit gedaan. Ja als een update over 8.1. Staat er net denk ik een kleine week te lang op.
Was het maar waar een paar maanden, zat ik dit nu niet te schrijven ha ha.
Hoe stel je eigenlijk je mailadressen veilig in windows live mail die ik heb? Ik heb werkelijk geen idee, bij outlook was het simpel maar hier bij livemail?

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
T-Rossie Geplaatst - 21/01/2016 : 13:56:14
Heb je de Windows10 als update over de Windows8.1 geinstalleerd?
Indien ja, dan heb je nog een aantal maanden (2?) de gelegenheid om een rollback te doen..... zonder dat een schone installatie nodig is.
bertus Geplaatst - 21/01/2016 : 09:48:07
Bedankt voor je reactie Roel, dit zou inhouden voor mij een schone installatie van Windows 8.1
Dat moet dan maar want die ondersteunen ze wel.
Heb nog wel een mail onderweg naar hun want de driver die ze stuurde kan ik niet openen of installeren en wacht dus nog even hun reactie daarop af.
De ervaring leert dat die reacties snel zijn van hun. Heb dan ook niet gekeken of de PCR 800 zou werken in Windows 10, had ik dus beter wel kunnen doen.
Laat het een les wezen voor mij.

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
T-Rossie Geplaatst - 20/01/2016 : 18:12:48
Bertus,
Helaas is dit voor heel veel apparaten het geval. Is de PCR een jaar of tien geleden ontwikkeld/uitgekomen?

Wij kunnen natuurlijk niet verwachten dat een bedrijf tot in lengte van jaren support en drivers blijft leveren van apparaten die qua techniek niet meer mee kunnen komen.

Ook was ik enigszins sceptisch toen Microsoft bleef 'leuren' met de gratis update naar WIN10. Als er ook maar één van mijn programma's of apparaten niet uit de voeten had gekund, dan had ik mijn PC teruggezet naar Windows7.

In jouw geval zou ik gauw teruggaan naar Windows8.

Roel

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000