O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
rvdlugt |
Geplaatst - 21/06/2016 : 12:38:44 Goedemiddag. Ik ben nieuw op dit forum en hierbij stel ik mij voor.
Een vraag. Ik heb de Tyros 2 aangesloten met Jack naar tulp naar mijn versterker. Speelt gewoon goed. Hij zit aangesloten op de main aansluiting. Echter draaide ik net mijn balans knop op mijn versterker en zag tot mijn schrik dat de woofers ineens heel erg naar voren komen. Daarna zakken ze terug. Echter is dit alleen bij het keyboard. Iemand een idee ? |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
rvdlugt |
Geplaatst - 23/06/2016 : 00:19:01 Ik bedoel de main aansluiting op de Tyros zelf. In de handleiding staat ook dat daar een versterker op moet. Ik heb hem ook een keer op Aux out gehad op de Tyros toen had ik nergens last van. Echter werkt dan het volume niet meer en kan ik het volume alleen regelen op de versterker. Dat is wat irritant |
rvdlugt |
Geplaatst - 22/06/2016 : 23:53:45 Ik bedoel de main aansluiting op de Tyros zelf. In de handleiding staat ook dat daar een versterker op moet. Ik heb hem ook een keer op Aux out gehad op de Tyros toen had ik nergens last van. Echter werkt dan het volume niet meer en kan ik het volume alleen regelen op de versterker. Dat is wat irritant |
T-Rossie |
Geplaatst - 22/06/2016 : 17:51:35 Robert, Je schrijft dat de Tyros is aangesloten op de 'main aansluiting'.... is dat wel een INput? Mijn gevoel zegt dat het een line-OUTPUT is van de versterker. Heb je niet een AUX-Input over op de versterker? Welke versterker is het? (merk/type)
Het feit dat de speakers één richting op gaan bewegen geeft aan dat er een gelijkspanning aanwezig is.... dit kan 'dodelijk' zijn voor luidsprekers omdat luidsprekers gemaakt zijn voor wisselspanningen. |
omer |
Geplaatst - 22/06/2016 : 17:03:18 Misschien staat de bas van de tyros te laag ingesteld, Omer |
maartenb |
Geplaatst - 22/06/2016 : 12:07:42 Met "Balans" bedoel je links/rechts-verdeling?
Maarten |
rvdlugt |
Geplaatst - 21/06/2016 : 18:09:13 Verder speelt het prima hoor. En als ik niet aan de balance zit is er niks aan de hand. Maar vond en vind het toch wat vreemd. Aardlus lijkt mij niet anders had ik het met meer bronnen moeten hebben denk ik. |
Soneg |
Geplaatst - 21/06/2016 : 17:40:24 Dan heb je waarschijnlijk wel een signaal ( storing) wat de woofer aanstuurt , kan ook een "aardlus" zijn die dat veroorzaakt . Het is zeker niet goed , als dit zonder geluid gebeurt
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
rvdlugt |
Geplaatst - 21/06/2016 : 15:41:56 Mijn fout want het is als er niks speelt ;) |
Soneg |
Geplaatst - 21/06/2016 : 13:09:25 Ik zou me pas zorgen maken als mijn woofers niet bewegen , maar als je in de EQ je bas ( is laag) wat lager zet dan bewegen je woofers minder en heb je minder laag weergave . wat technische info >> https://nl.wikipedia.org/wiki/Woofer
Gr, Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |