O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
bertus |
Geplaatst - 09/07/2016 : 16:01:58 Hallo allemaal, Na zeer lange tijd ben ik hier weer eens terecht gekomen, ik heb al een paar jaar die Yamaha Hs 50 s Monitoren en subwoofer, de Hs 10. Alles netjes via het mengpaneel aangesloten en functioneert prima. Maar sinds kort kraakt de linker monitor als je wat harder wilt spelen.......dan zou je zeggen dan speel je wat zachter he maar je weet hoe dat gaat. Als ik deze hebt opgeblazen dan zou die het helemaal niet meer moeten doen denk ik dan, er is niets verzet zodat er iets op een kabel kan zijn gekomen. Zou het een idee wezen om alles los te halen en op dezelfde manier weer aan te sluiten? Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Hartelijk dank bij deze....
(p.s. ik kijk zeker niet iedere dag dus een reactie van mij kan een paar dagen duren, sorry)
Groet, Bert
Muziek verruimd de geest.....
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 M Yamaha MG 102 C Mixing Console Roland XV 5080 Soundmodule EMU XBoard 61-Key |
3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Soneg |
Geplaatst - 10/07/2016 : 16:04:18 Bert, Probeer eerst even je schakelaars snel en vaak heen en weer te bewegen ,Is vaak al genoeg om ze even een "opkikker" te geven .
Gr, Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
bertus |
Geplaatst - 10/07/2016 : 13:23:02 Heel hartelijk dank voor je reactie, zal daar eens naar kijken, mmm, dan ben ik bang dat ze open moeten en dat doe ik liever niet. Het zijn eigenlijk drie schakelaars die je in verschillende standen kan zetten.....
Groet, Bert
Muziek verruimd de geest.....
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 M Yamaha MG 102 C Mixing Console Roland XV 5080 Soundmodule EMU XBoard 61-Key |
Soneg |
Geplaatst - 10/07/2016 : 09:50:45 Bert, er zitten wat schakelaars en potmeters achterop de speaker , en als deze iets vervuild raken in de loop der jaren geeft dat een slecht contact en daardoor piepjes en kraakjes. Oplossing is om ze deskundig schoon te maken en dan is het meestal voor langere tijd weer goed #128540;#128077;
Soryt, #128516;
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|