| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| eddycafmeyer |
Geplaatst - 11/09/2025 : 17:38:55 Van een zelfgemaakte midifile wil ik de laatste maten deleten, dat lukt, maar hoe kan ik het nieuwe einde instellen. (De volledige midifile telt 106 maten, de 'ingekorte telt 103 maten,maar toch blijft de midi draaien tot aan maat 106). |
| 9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| eddycafmeyer |
Geplaatst - 15/09/2025 : 18:07:38 Dankjewel Frans. Het is gelukt. In het Sysex-kanaal waren op het einde events die doorliepen na het eigenlijke einde van de song. Als die verwijderd zijn, kunnen de overtollige maten ingekort worden. Weeral iets bijgeleerd, thanks,
Wat de inhoud van het Sysex-kanaal betekent, is voor mij een raadsel, maar die kennis hebben we niet nodig om leuke deuntjes te spelen hé. Het is wel zo, als je dit kanaal volledig delete, er heel wat eigenaardigheden te horen zijn bij het spelen van de midifile, zal dus wel een belangrijke functie hebben. Eddy |
| theplayer |
Geplaatst - 15/09/2025 : 11:51:07 Hoi Eddy,
Ik heb hem ontvangen en ook even bekeken. Channel 1 loopt inderdaad door tot maat 109. Maar ook in de Sysex stond allemaal onzin tot in maat 109. Allemaal maataanduidingen enz. Die kunnen allemaal weg en nu gaat het wel. Ik heb hem je weer terug gestuurd. Ik hoor het wel. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
| eddycafmeyer |
Geplaatst - 15/09/2025 : 10:22:11 Frans, ik deed je een mailtje via het forum, zonder bijlages erin. Toch blijkbaar niet gelukt. Nu wel naar jouw adres via jouw web-site een mail met bijlage gestuurd, hopelijk goed ontvangen? Eddy |
| theplayer |
Geplaatst - 15/09/2025 : 08:19:07 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eddycafmeyer Frans, ik heb je een mailtje gedaan, niet gekregen? Eddy
Hoi Eddy,
Nee, ik heb geen mail van jou ontvangen. Als je dat via het forum hebt gestuurd werkt dat meestal niet met een bijlage. Gebruik het emailadres dat op mijn site staat. https://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros1/contact.html Groetjes,

| eddycafmeyer |
Geplaatst - 14/09/2025 : 19:56:13 Hallo Heiko, zou dit de reden zijn? Morgen bekijk ik alle kanalen om te zien of er geen te lange noten in zitten op het einde. Wel wat werk natuurlijk.... Bedankt voor je tip. Ik hou jullie op de hoogte,
Frans, ik heb je een mailtje gedaan, niet gekregen? Eddy |
| Heiko |
Geplaatst - 14/09/2025 : 17:26:52 Hoi Eddy,
Misschien een tip: Ik ben dit "probleem" ook eens tegen gekomen en na lang zoeken bleek dat er in het laatste akkoord lange noten zaten. Die begonnen op b.v maat 68, maar waren geprogrammmeerd met lengte van 6 tellen. Dus die noten moesten eerst ingekort worden, voordat ik een nieuw einde op maat 69 kon programmeren Succes!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
| theplayer |
Geplaatst - 13/09/2025 : 19:38:58 Hoi Eddy,
Dat is goed, ik zie hem wel komen want je hebt me nu nieuwsgierig gemaakt. Groetjes,

| eddycafmeyer |
Geplaatst - 13/09/2025 : 08:35:02 Dankjewel Frans voor je inbreng, maar mij lukt het niet. Telkens ik in de songcreator stepmode van een kanaal de 106 wijzig naar 104, springt het terug naar 106, alhoewel in geen enkel kanaal data zit tussen 104 en 106 ?? Misschien stuur ik de midifile eens door naar jou of het jou wel lukt? Eddy |
| theplayer |
Geplaatst - 11/09/2025 : 18:57:10 Hallo, Helemaal op het einde staat 106 als eind. Ga daar op staan met de cursor en draai die terug naar 104 Dit moet je wel op ieder channel doen. Je kunt dit doen in de songcreator. (Step mode) Succes,