| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| T-Rossie |
Geplaatst - 01/09/2008 : 22:20:50 Op http://www.yamaha.co.jp/manual/dutch/result.php zijn al diverse handleidingen (zelfs NL versie!) en reference manuals te downloaden van de Tyros3.
Tik als zoekargument 'Tyros3' in en voilá.... de specs compleet. |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 18/09/2008 : 17:19:37 @ Jan,
De MOTIF XS heeft weldegelijk SA klanken. Ze hetendaar alleen Expanded/Extended Articulation klanken. Ze hebben dezelfde kwaliteit als de SA klanken, alleen doet het keyboard zelf minder voor je. Je hebt meer controle over je klanken volgens Yamaha. MOTIF gebruikers hebben over het algemeen liever de SA klanken, omdat die veel fijner zijn om mee te spelen. Waarschijnlijk met de volgende MOTIF serie komt dat wel.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 18/09/2008 : 12:29:24 Player,
Nu nog andersom. TYROS3 SA klanken introduceren voor de MOTIF XS. Dat zou mooi zijn. van de MOTIF naar de TYROS3 kan dus wel. Waarom niet de andere kant op, vraag ik Yamaha.
Jan |
| Player |
Geplaatst - 17/09/2008 : 20:45:43 Jan,
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- De Motif invloeden.. Vaak worden de synthesizer klanken niet bij een bespreking van de Tyros in het verhaal meegenomen, omdat de gedachte is dat deze toch niet veel gebruikt worden. Maar zeker voor de jongere generatie Yamaha spelers is dit een sectie van groot belang. De Tyros 3 heeft een zéér grote hoeveelheid nieuwe 'Synth' en 'Pad' klanken welke direct van de Motif serie zijn gehaald. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Toch nog een beetje Motif.....Info vanaf de Tyros-3 site.
gr. Player |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 16/09/2008 : 20:34:33 Henk,
Bedankt voor de toelichting. Het blijft jammer dat de diverse bloedgroepen bij Yamaha niet samen werken of kunnen samen werken. Op de lange termijn zullen de technieken van de XS en de Tyros machines bij elkaar komen. Yamaha en Steinberg werken nu ook samen en daaruit vloeit straks heel veel moois.
Ik laat het hierbij.
mvrgr
Jan Bruijn |
| admin |
Geplaatst - 16/09/2008 : 17:26:19 Dat komt omdat dit twee gescheiden afdelingen zijn bij Yamaha. Als de één teveel in het vaarwater komt van de ander, gaat er een afdeling steigeren. Ze houden de twee strikt gescheiden, vandaar.
MVG, Henk Oostendorp |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 16/09/2008 : 14:58:50 Mijn Beste T-Rossie
Ik heb absoluut geen oordeel over andermans meningen/beslissingen/redenen enz. enz. Eerlijkshalve moet ik bekennen als ik geen TYROS2 had, zou ik zeker een TYROS3 aanschaffen. Het is absoluut technisch gezien het beste wat op dit moment op de markt is of komt, met het mooiste geluid enz. enz. Daar is geen twijfel over mogelijk. Ik hoop ook dat Henk, heel veel T3 gaat verkopen.
Ik vindt het alleen jammer dat Yamaha voor de TYROS3 een totale andere weg in slaat dan die vande MOTIFXS serie en de door Yamaha/Steinberg gepropageerde fire wire interface (AI, audio integration)niet in de T3 geintegreerd hebben. Dat is jammer.
Jan |
| T-Rossie |
Geplaatst - 15/09/2008 : 16:26:41 OK Jan.... ik denk dat we aan beide 'zijden' verdraaid goed weten wat we bedoelen en dat het eigenlijk een beetje gaat om de letterlijke betekenis van bepaalde woorden..... niet zo bijster zinvol lijkt me 
Ieder heeft zo z'n eigen argumenten om de stap al dan niet te maken en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je ietwat sceptisch oordeelt over andermans mening/beslissingen/redenen, de prijzen / ontwikkelingen enz. |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 15/09/2008 : 14:51:01 Jullie kunnen dat wel vinden. De styles zijn ook zeker muziek technisch gezien in orde en klinkt ook allemaal perfect. Desalniettemin synthesizers en de TYROS familie zijn ook synthesizers, zijn per definitie niet muzikaal. Je zou dan ook kunnen zeggen dat CD's en DVD's muzikaal kunnen zijn. De muziek welke op de CD staat kan muzikaal genoemd worden. Maar de CD als zodanig niet. Idem ditto for TYROS1, TYROS2 en TYROS3 en alle andere synthesizers. De programmeurs van de TYROS kunnen wel muzikaal genoemd worden. De TYROS zelf, absoluut niet.
groetjes
Jan |
| fboss |
Geplaatst - 15/09/2008 : 14:06:34 Beste Jan, en Iedereen;
Ik sluit me bij T-Rossie volledig aan. Inderdaad kan een Arranger-Keyboard niet uit zichzelf "muzikale" muziek maken.
Maar de programmeurs (en de ingebouwde beschikbare techniek) kunnen het arranger-keyboard wel een mooie muzikale, doorzichtige, en kippenvel veroorzakende muziek ten gehoren laten brengen.
Daarnaast klinken de meeste voices zeer natuurlijk, bijna net echt, en soms is er geen verschil meer te horen met de echte instrumenten.
Daarnaast zijn de arrangementen van de styles met een grote muzikale smaak, zeer doorzichtig, en met een zeldzame mooie dynamiek geprogammeert.
Een arranger-keyboard van deze grote klasse heb ik nog nooit gehoord. Het is voor mij een genot om naar deze Tyros 3 te luisteren.
Met deze mogelijkheden is het voor mij mogelijk om mijn muzikale intenties nog beter te laten klinken.
Vandaar dat de overgang van Tyros 2 naar Tyros 3 voor mij een uitgemaakte zaak is !!!
Groetjes van fboss
|
| T-Rossie |
Geplaatst - 15/09/2008 : 11:53:37 Jan,
Als ik ook even reageren mag? De Tyros-sen zijn m.i. niet op de eerste plaats synths, maar wel arranger-keyboards. Keyboards hebben standaard styles aan booird en je weet ook dat er enorme verschillen zijn in kwaliteiten styles. Er zijn styles die technisch kloppen maar absoluut 'onmuzikaal' klinken. Dit is vaak te merken bij geconverteerde styles van bijv. Roland G70 naar Tyros.
Yamaha levert styles die zéér kundig én MUZIKAAL in elkaar zitten.... kippenvel krijg ik er soms van. Ik denk dat fboss dit bedoelt en hij heeft wat mij betreft helemaal gelijk!  |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 15/09/2008 : 11:33:32 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door fboss
Beste allemaal;
Inmiddels is de officiële presentatie achter de rug, en hebben de specificaties een sound gekregen.
Natuurlijk was de Tyros 2 al van grote muzikaliteit (de absolute top onder de Keyboards), maar er is nu duidelijk weer een nieuwe standaard gezet.
De aanschaf van de Tyros 3 is voor mij persoonlijk een noodzaak, omdat ik streef naar de mooiste klanken en de beste mogelijkheden.
Groetjes van fboss
Ik vind de muzikaliteit van de nieuwe Tyros 3 van zéér grote klasse en wel degelijk weer enige jaren verder in ontwikkeling dan de Tyros 2.
Beste fboss.
Wat bedoel je met de TYROS3 beschikt over muzikaliteit? Hoe kan een machine, zijnde een synthesizer beschikken over muzikaliteit? Alleen de bespeler van een TYROS, maakt niet uit welke, kan beschikken over muzikaliteit.
groetjes.
Jan |
| fboss |
Geplaatst - 14/09/2008 : 12:28:33 Beste allemaal;
Inmiddels is de officiële presentatie achter de rug, en hebben de specificaties een sound gekregen.
Ik vind de muzikaliteit van de nieuwe Tyros 3 van zéér grote klasse en wel degelijk weer enige jaren verder in ontwikkeling dan de Tyros 2.
Natuurlijk was de Tyros 2 al van grote muzikaliteit (de absolute top onder de Keyboards), maar er is nu duidelijk weer een nieuwe standaard gezet.
De aanschaf van de Tyros 3 is voor mij persoonlijk een noodzaak, omdat ik streef naar de mooiste klanken en de beste mogelijkheden.
Groetjes van fboss |
| Toetie |
Geplaatst - 10/09/2008 : 13:25:30 Begrijp ik nu goed dat er weer geen 1/2 3/4 fill ins zijn? Dit mis ik dus het meeste bij de tyros. Gr Toetie.
TT |
| Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 03/09/2008 : 23:51:25 hm.... niet helemaal mee eens.
Een bericht is off-topic, als de inhoud van het bericht niet over het onderwerp van 't draadje gaat. In dit geval gaat het draadje over de manuals van de T3... en je post was over het gebruik van de Tyros(2/3). Hoewel het over de Tyros(2/3) gaat, is het dus een off-topic onderwerp.
[/off-topic]
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 03/09/2008 : 12:04:16 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Het is niet flauw Jan, maar wel een beetje off-topic  Mogelijk kun je voor die vraag een nieuwe draad openen? Ik kan het niet echt aantonen, maar denk dat > 60% van de Tyrosbezitters hem hobbymatig gebruikt.
Hoewel ik het niet off-topic vindt. Heb ik je raad opgevolgd en een nieuwe draad geopende in TYROS 2 overige onderwerpen.
Jan |