Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Prijzen zoals nu bekend Tyros 3

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
remind Geplaatst - 25/09/2008 : 16:46:26
Dit kwam ik tegen op het internet:

Tyros 3 prijzen, zoals nu bekend:

Tyros 3 €3499,00

Tyros 3 XL €3699,00 incl.speakerset

Tyros 3 XXL €3849,00 incl.speakerset en standaard

grtn. Jeroen
http://www.2mymusic.com
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Sneakyman Geplaatst - 09/10/2008 : 11:04:10
Ja de Tyros 3 natuurlijk
n/a Geplaatst - 08/10/2008 : 17:14:26
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneakyman

Ik ben benieuwd wanneer ze de eerste bugs (foutjes) vinden

Bedoel je bij de T-3 ? Waarschijnlijk wel
sis

Wow de AW 1600 samen met Edirol UA-25 EX en cakewalk
n/a Geplaatst - 08/10/2008 : 17:12:45
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis

Als ik lees goed, het vertaald tot Suid-Afrikaans?
m.vr. groet Louis

Leuk hé
sis

Sneakyman Geplaatst - 08/10/2008 : 16:35:35
Ik ben benieuwd wanneer ze de eerste bugs (foutjes) vinden
Louis Geplaatst - 08/10/2008 : 14:41:45
Als ik lees goed, het vertaald tot Suid-Afrikaans?
m.vr. groet Louis
Ruud Geplaatst - 08/10/2008 : 13:55:03
Leuke vertaling. Vooral het schip toetenborden uit Chicago.

Groet, Ruud
n/a Geplaatst - 08/10/2008 : 09:33:17
Er zijn misschien mensen die de Engelse taal niet machtig zijn ?
Vandaar deze vertaal-link :
http://translate.google.nl/translate_t#

Mijn eerste zending eindelijk aangekomen vandaag (Ik raak ze eerst zo dicht bij Yamaha in Buena Park, Californië, maar nu hebben ze het schip toetsenborden uit Chicago).
Ten eerste is dat het toetsenbord is zeer aantrekkelijk en ik hou echt dat het vermogen koorde is nu een regelmatige 3 vork standaard kabel die overal kunnen worden gekocht. De Tyros 2 had een snaar die speciale vormen en harder te vervangen. Ik heb ook graag dat de onderkant van het toetsenbord is zwart en de top is zilver met als eerder gezegd een veel meer afgerond dan de vorige modellen verschijnen.

Ik heb het allemaal op een Yamaha Stagepas 500 sound system en probeerde de nieuwe piano ... Het is niet van deze wereld. Er is zoveel meer realisme op zowel de lage kant en de high-end. Ik ben ook erg graag de sleutel voelt. Als je kijkt in het kader van de sleutels, zult u merken zilver gekleurde gewichten onder elke witte toets.

Ik keek over de knoppen om te zien waar alles is en ik voelde me comfortabel onmiddellijk met dit nieuwe model. Ik heb geprobeerd alle nieuwe geluiden superarticulation 2, eerste en zoals ik het had over de telefoon met mijn vriend uit Cleveland Ohio Jim Palmisano, ik bleef maar "wow". Ik gebruikte de articulatie toetsen die licht groen wanneer ze zijn toegewezen aan een stem om iets te doen en vervolgens weer stevig geel als ze gewoon een simpel aanbod geluid en flash aanpassingen geel indien zij zijn bestemd voor u aan te blijven houden op de knop voor een ander type vergrendeld effect. Als er geen articulatie wordt gebruikt, zijn de knoppen verblijf niet. Zoals verwacht zijn de nieuwe geluiden waren prachtig. Volledig van expressie en realisme. Klarinet, Trompet, Ierse fluiten, sax's, al waren de meest realistische heb ik gehoord.

Spelen op de stijlen was een echte traktatie. Elke stijl die is bekend uit de vorige modellen, de toegevoegde kleine nuances die hen ertoe nieuw en fris geluid. Gelede geluiden werden toegevoegd waar zij waren niet aanwezig in de Tyros2. Ik zag ook veel meer dynamiek binnen de oudere stijlen. Ik ging naar een PSRS900 en de Tyros 3 en vergeleken met dezelfde stijlen, maar konden horen van de veranderende dynamiek in de Tyros3 die niet in de 900.

George Kaye
Kaye's Music Scene
sis

T-Rossie Geplaatst - 07/10/2008 : 23:34:00
Hieronder een indruk die een forumlid van Synthzone. Hij is alom geroemd om zijn eerlijke reviews : George Kaye

My first shipment finally arrived today (I used to get them first being so close to Yamaha in Buena Park, California but now they ship keyboards from Chicago).
First thing is that the keyboard is very attractive and I really like that the power chord is now a regular 3 prong standard cord which can be purchased anywhere. The Tyros 2 had a chord which had special shapes and harder to replace. I also liked that the bottom of the keyboard is black and the top is silver with as stated before a much more rounded appearance than previous models.

I hooked it up to a Yamaha Stagepas 500 sound system and tried the new piano... It's out of this world. There is so much more realism at both the low end and the high end. I also really like the key feel. If you look under the keys you will notice silver colored weights under each white key.

I looked over the buttons to see where everything is and I immediately felt comfortable with this new model. I tried all the new superarticulation 2 sounds first and as I was talking over the phone with my friend from Cleveland Ohio Jim Palmisano, I kept going "wow". I used the articulation buttons which light green when they've been assigned to a voice to do something and then turn solid yellow if they just supply a simple sound adjustment and flash yellow if intended for you to continue holding the button for a different latched type effect. When no articulation is used, the buttons stay unlit. As expected, the new sounds were beautiful. Full of expression and realism. Clarinet, Trumpet, Irish flutes, sax's, all were the most realistic I've heard to date.

Playing the styles was a real treat. Every style that was familiar from previous models, added little nuances which made them sound new and fresh. Articulated sounds were added where they weren't present in the Tyros2. I also noticed alot more dynamics within older styles. I kept going to a PSRS900 and the Tyros 3 and compared same styles but could hear the dynamics changing in the Tyros3 which didn't occur in the 900.

George Kaye
Kaye's Music Scene

simpelmind Geplaatst - 07/10/2008 : 18:17:37
Beste mensen; ik ben ook een gelukkige bezitter van de T2 - doch ik heb volgende bedenking betreffende aankoop T3 t.t.z zal de T3 zo veel beter zijn dan de T2 om over te gaan tot aankoop van de T3 ?

** edit door admin : Rekensommetje verwijderd **

... tenslotte maakt de speler het verschil.....
T-Rossie Geplaatst - 06/10/2008 : 13:49:13
OK Jan.... nog een paar weekjes wachten voor mij
Jan Bruijn Geplaatst - 06/10/2008 : 12:25:39
T-Rossie,

We begrijpen elkaar zeer goed.

Ik heb nog steeds mijn TYROS2 en gebruik deze dan ook nog steeds tot volle tevredenheid en ik zal zeker over vier jaar de opvolger van de T3 aanschaffen, daar mijn T2 tegen die tijd wel versleten zal zijn.
Ik hoop echter dat de technieken van de TYROSSEN en de MOTIF synth's tegen die tijd dichter bij elkaar zijn gekomen.

groetjes.

Jan
T-Rossie Geplaatst - 05/10/2008 : 16:40:57
Jan,
Het spijt me zeer als ik iemand 'gekwetst' zou hebben hebben door aan te geven dat YAMAHA de Tyros indeelt onder de groep Home-produkten.
Je begrijpt vast wel wat Yamaha en wij bedoelen maar blijft hameren op (PRO)zaken die de Tyrossen eenvoudigweg niet hebben- wellicht niet gaan krijgen.
Het is prachtig dat je thuis Firewire apparatuur hebt en een hele hoop ander Hi-tech spullen maar het zit er gewoon niet op bij de T's.

Bij een eerdere draad sprak je de verwachting uit dat de Tyros voornamelijk professioneel wordt gebruikt.... ik durf het tegendeel te stellen.
Natuurlijk zijn er pro's die 'm inzetten (kijk naar Orkest Cor Bakker), maar bij >80% van de mensen staat de Tyros thuis lekker home-keyboard te zijn.

Zelf zit ik ook regelmatig 'in het veld', dit maakt me nog geen pro. De Tyros kost nogal wat, maar een kostprijs zegt niets over het al dan niet 'professioneel' equipment zijn.

Dat de Tyros2 en Tyros3 het voortreffelijk doen in het pro circuit is volstrekt helder.

Wederom deel je Tyros in bij de Yamaha Synths ?? Begrijpen wij elkaar nu niet meer Jan?
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Synthesizer
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_keyboard

of is het mijn leeftijd?
TonV Geplaatst - 05/10/2008 : 14:56:48
De term Home-Keyboard is een algemeen geldende term voor een muziekinstrument met een arranger, heeft niks met denigrerend te maken.Net zoals er onder de TYROS gebruikers zijn die professioneel zijn, zijn er ook Pro Audio ( professioneel Audio instrumenten ) gebruikers als thuisgebruiker ..
Jan Bruijn Geplaatst - 05/10/2008 : 14:25:52
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Telkens wordt weer vergeten dat de Tyrossen "home-keyboards" zijn en Yamaha ze bewust niet onder PRO equipment wil.

T-Rossie. Ik zou ook kunnen zeggen dat de TYROSSEN steeds vaker in PRO Studio's te vinden zijn, waar het leuk zou zijn als de TYROSSEN ook professioneel gekoppeld kunnen worden met de andere Yamaha Synth's en Steinberg/Yamaha Studio apparatuur. Wat is daar op tegen? De TYROSSEN zijn de duurste Yamaha Synthesizers in het Yamaha Synth aanbod, mag men dan enige PRO eigenschappen verwachten van deze zeer dure synthesizers.

Ik vindt jouw statement dat TYROSSEN slechts "Home-keyboards" zijn zeer denigrerend met betrekking tot de professionele gebruikers (muzikanten in het veld) van deze TYROSSEN. TYROSSEN zijn geen speeltjes, maar professionele muziek instrumenten.

Jan
Eggie Geplaatst - 04/10/2008 : 22:53:07
En in Engeland wordt steeds hardnekkig 17 oktober vermeld als leveringsdatum...

Groetjes,
Eggie

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000