| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| T-Rossie |
Geplaatst - 23/10/2008 : 12:17:51 Het is vannacht érg laat geworden 
Wat is opgevallen : a. Na opstarten van de T3 is hij direct bespeelbaar en het laden van voices gebeurt 'onder water', dus je merkt er niks van.
b. Met één simpele druk op een knop kun je de 4 OTS registraties zichtbaar maken tijdens het spelen... zeer handig.
c. De behuizing lijkt duidelijk robuuster dan die van de T2.
d. Klavier bespeelt zier plezierig.
e. De helderheid van het display is overweldigend.
f. Veel snellere bediening mogelijk dan bij de T2. Zo had ik bij de T2 het gevoel dat het Operating Systeem (bediening) was 'stroperig' reageerde, dat is met de T3 volledig uit de wereld.
g. Tyros2 Custom Voices kunnen niet zonder meer worden binnengehaald... moeten eerst even worden omgezet mbv het Tyros3 Conversion programmaatje. Daarna slikt ie het gewoon.
h. SA2 voices zijn zeer overtuigend en bovendien relatief makkelijk bespeelbaar. (kwestie van 15 minuten, dan heb je 't door)
i. Fluisterstille harddisk.
j. De netwerk LAN aansluiting werkt uitstekend en IDC doet het direkt, dus geen gedoe meer met draadloos spul.
Meer volgt binnenkort.... |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| laakies |
Geplaatst - 08/11/2008 : 18:05:50 Hoi allemaal,
Nou eindelijk heb ik de T3 zelf vandaag mogen bespelen. Met m'n koptelefoontje, en af en toe live op de speakers heb ik lekker een uurtje of 3 zitten tingelen.
Mijn conclusie:
De geluiden zijn veel softer en eerlijker, en klinken (h)eerlijk zwoel. De styles zijn op vele punten verbetert dankzij de nieuwe SA2 technologie, ook de intro's en endings vloeien beter inelkaar over, evenals de OTS'en zijn beter op elkaar afgestemd.
De orgels-sounds zijn Super te noemen dankzij de extra dsp filters. De piano sounds zijn verbluffend.
De drawbars zijn echt een verbetering, en zijn makkelijk te bedienen, Ook zijn de drawbars te benoemen naar eigen voorkeur in gebruik.
De toetsen spelen en voelen voller aan wat ook een pluspunt is.
Het spelen met de ART 1 en ART 2 knoppen is wel ff wennen om hiermee te spelen maar deze geven dan wel een extra nuance op de blazers welke heerlijk klinken dan.
Het TFT scherm is zeer duidelijk vanuit alle kijkhoeken, en scherp beeld. Ook het extra beeldscherm betreffende de OTS'en is erg handig en nuttig.
Kortom is de T3 beter als zn voorganger, en alles wat de T2 al in zich had zit natuurlijk ook in de T3!!
Volgende week ga ik nog een middagje spelen om e.e.a. meer uit te vogelen.
Het enigste nadeel: de prijs die ik moet bijleggen bij inruil van mijn T2 
De T3 gaat mijn verwachtingen ver te boven, en ga nu dus ook ECHT denken om over te schakelen naar de T3, dan kan ik zeker weer een jaartje of 3.5 vooruit totdat de T4 uitkomt.
Groetjes van Toine
Tyros 2 + Stagepass 300 |
| laakies |
Geplaatst - 29/10/2008 : 19:38:34 Hoi allemaal,
Ik heb afgelopen maandagavond (27.10.08) een demo bijgewoont van de Tyros 3 met Peter Baartmans in Oisterwijk, welke fantastisch was. Kan ook niet anders met zo'n toetsenman. Wat die uit het keyboard haalt lukt mij nog niet in 10 jaar.
De Tyros 3 klinkt heerlijk, en heeft weer sommige nieuwe opties extra aan boord.(ook hier wen je weer aan) Tot nu toe vind ik het zelf een Tyros 2.5
Komende weken ga ik m zelf bespelen om tot een beter oordeel te kunnen komen.
Als ik zo de reacties lees nadat er toch al diverse demodagen zijn geweest vind ik deze tegenvallen qua response van.. super keyboard, of gewelding etc. welke bij de lancering van de T2 wel het geval was.
Ook de inruilprijs is van belang die ik voor mijn T2 terug krijg en wat ik dus moet gaan bijbetalen.... is veel geld en of ik deze stap ga maken heeft bij mij nog vele vraagtekens. (heb nog geen offerte opgevraagd bij oostendorp maar doe ik vd week)
Ik denk dat elke 3 jaar te vroeg is om een nieuw type uit te brengen, en Yamaha dit beter kan verleggen naar 4 jaar.
Hou het forum op het moment veel in de gaten qua de Tyros 3, en als ik m zelf bespeelt heb laat ik uiteraard iets van me horen, wie weet is mijn mening dan geheel verandert.
Groetjes van een Afwachtende Tyros 2 speler, Toine
Tyros 2 + Stagepass 300 |
| n/a |
Geplaatst - 29/10/2008 : 16:29:33 Eindelijk, ik heb de T-3 mogen aanschouwen en bespelen . Mijn conclusie : Hij komt te vroeg in navolging van de T-2 Klinkt wel zeer open en beter, helder . Is het geld ( de eurokes ) niet waard . Ik ben indertijd overgestapt van de psr 8000 naar de T-2 , dit was pas een openbaring . Nu tussen de T-2 en de T-3 voel ik het niet. Ik zie het echt niet. Nieuwe klankjes enzo, nieuwe styltjes die voor velen onbruikbaar zijn. Ik denk dat de T-3 geen hoogvlieger gaat worden . Voor diegene die hem kopen , veel succes en veel plezier ermee sis
T-2 rules |
| lacobo |
Geplaatst - 28/10/2008 : 11:34:39 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sis
Zijn er nog andere forumleden die een T-3 hebben gekocht of het overwegen ??
Heb 'm in bestelling staan bij Henk. De offerte is al geleverd. Zou 'm voor eind november binnen moeten hebben. De "ingebouwde Motif synth" hebben samen met het snelle laden van samples (dat gaat bij de T2 zo traag dat de lol er al heel gauw af was) en de 580 nieuwe geluiden en nog verder opgepoetste en aangevulde styles hebben bij mij de doorslag gegeven. Sinds ik mijn "avondbijbaantje" zo goed als heb opgegeven (PC's repareren) is er weer meer tijd om met de witte en zwarte toetsen bezig te gaan). Eerst 2 november nog een optreden met die goeie ouwe T2 en dan rustig afwachten op 't moois dat komen gaat.
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
| n/a |
Geplaatst - 28/10/2008 : 11:02:11 Zijn er nog andere forumleden die een T-3 hebben gekocht of het overwegen ??
T-2 rules |
| dave |
Geplaatst - 27/10/2008 : 18:50:17 ja sis dat is de DB SUB15. goeie krachtige sub als zeg ik het zelf want ik heb hem zelf ook
dave |
| n/a |
Geplaatst - 27/10/2008 : 18:48:52 Mooie paraplu  Is dat een DB tech. subje sis
T-2 rules |
| MrBoembas |
Geplaatst - 26/10/2008 : 18:35:24 Hey Roel,
Heb je het optreden ook audio opgenomen? dan kunnen we dat eens luisteren en leuke foto's
Groetjes,
Daniel, |
| Heiko |
Geplaatst - 26/10/2008 : 18:27:56 Ik zat zaterdag ook op de "reservebank" en moest uiteindelijk toch zelf "werken". Jammer, ik had Charlene en T3 graag ontmoet! Maar mischien is er een filmpje gemaakt???????????
Roel,het valt mij op dat jouw zanger een multimap gebruikt. Is het niet handiger om de text in je T2/3 te zetten? Doe ik ook, met een 19" scherm op een standaard, zodat de gast-zanger of zangeres zo mee kan zingen. Voor de songs waarbij ik geen midi-file gebruik, maak ik een "lege" midi, met alleen de tekst (PSRutti) die in het juiste tempo met de style meeloopt. Of werkt dat voor jou niet lekker? Grtz, Heiko Leuk trouwens, die actiefoto's   |
| T-Rossie |
Geplaatst - 26/10/2008 : 16:43:57 Aart, Er zijn orgelklanken bijgekomen en ZEKER niet verdwenen. Kerkorgel sounds zijn er nu 4 ipv de 2 stuks bij de T2 (dacht ik) Natuurlijk zijn een aantal styles op songs geschreven maar met een beetje fantasie absoluut voor andere nummers te gebruiken.
Gistermiddag moesten we nog optreden (precies tijdens Oostendorp demos) en heb de T2 nog even meegenomen... tóch een behoorlijke stap terug in klank- en style kwaliteit. Ik speelde al sinds woensdag op de Tyros3 

fotos zijn de laatste 'aktie-pictures' met Tyros2 van enkele weken terug toen het buiten nog goed vertoeven was. Ik verheug me nu al op het volgende optreden mét de Tyros3 : M'n zanger zal van zijn kruk vallen van verbazing.
De 350 registraties uit de T2 heb ik in de Tyros3 geschoten en naar blijkt gaat het niet allemaal goed. De noodzaak om ons repertoir langs te lopen is er dus wel, maar dat is helemaal niet erg gezien de vele nieuwe- en opgepoetste styles/sounds.
|
| aberendse5 |
Geplaatst - 26/10/2008 : 11:27:32 Na een middag bij de Fam. Oostendorp, naar marco geluisterd te hebben, weet ik het nog niet. Ja de t3 klinkt goed, speelt lekker, maar geen kerkorgels, en een hoop orgelklanken verdwenen. De styles zijn inderdaad op een song geschreven, en dan moet je ze eigenlijk ook nog kunnen spelen. Ik bedoel wie spelen er allemaal de pirates of the carribean? Het beeldscherm is perfect, en de knoppen zijn een verademing.
Maar of ik hier nu zoveel geld voor wil neerleggen? Nee moeilijke keus. Ik wacht nog wel wat demo's af en kijk naar het "commentaar" hier. En helaas kan ik er geen 2 houden, anders was de keus gisteren al gevallen 
groeten aart |
| Sneakyman |
Geplaatst - 25/10/2008 : 14:34:17 Zijn er ook al nadelen gevonden/ dingen die niet werken? Daar ben ik namelijk benieuwd naar 
Pff, de concurrentie is opeens heel erg nu.  Ik zal niet zeggen welke winkels, anders krijg ik weer hetzelfde gezeur als vorig jaar. Maar er is toch echt een prijsdaling aan de gang, en iedereen gaat gewoon maar mee. Nu al, en dat ding is nog maar net uit... . Als dat ding onder de 3000 euro komt voor volgend jaar ga ik hem ook maar eens kopen, en dat gaat denk ik niet veel schelen als het zo doorgaat... PS. Mail mij ook niet met de vraag waar etc., want dat doe ik nu niet. Het verschil ligt waarschijnlijk in service en plaats/ land.
Want zie toch wel wat voordelen voorbijkomen, natuurlijk de super nieuwe voices, met de piano  - laden van voices is erg handig! - behuizing vind ik achteruitgegaan, vind het er lelijk uitzien zo - sneller
Zijn er ook al nadelen gevonden/ dingen die niet werken? Daar ben ik namelijk benieuwd naar 
En zijn de styles beter? Want lees steeds vaker dat ze de styles juist achteruit vinden gaan. Ze klinken slechter zegt een grote menigte. Die gebruiken zelfs de tyros 2 styles nog alleen.
Gr. Menno  |
| Ruud |
Geplaatst - 24/10/2008 : 22:35:18 Je moet de Tyros3 echt live horen of beter nog zelf bespelen als je in de gelegenheid bent. De styles (patronen) komen in veel gevallen overeen met die van de Tyros2, maar door de meer DSP-effecten in de styles en compressie, klinken de styles meer 'live'en gedefinieerd.
Er zijn in totaal 50 styles meer dan in de Tyros2 en de Fun 3-4, Fun, 4-4 en de andere 2 Fun-styles vind je er niet meer terug. Wat me wel is opgevallen is dat bepaalde styles wel erg veel sturen naar een bepaalde song, zoals LatinPopStyle 'dwingt' je als het ware in de richting van All Night Long van Lional Richie. Zo ook Greensleeves, Pirates of the Carabbean en zo zijn er nog wel een aantal te vinden. Je kunt er natuurlijk ook andere songs mee spelen.
Verder zoals genoemd een zeer helder leesbaar display onder de meest extreme kijkhoeken.
Met de sliders is het wel even wennen als je b.v. organflutes hebt gekozen en de voorinstelling van een aantal voetmaten 'dicht'staan met de schuifregelaars in het display in de bovenste stand, terwijl de slijders zelf in de onderste stand staan. Je bent dan geneigd uit te gaan van wat je op het display ziet en de slijders daarom naar beneden te schuiven, maar die staan dan al in de onderse stand en je moet ze dus naar boven schuiven. Zo ook voor de volumeinstellingen.
Persoonlijk vind ik de liveconcert grandpiano een enorme verbetering t.o.v. de Tyros2. Vooral de bas- en hogere oktaven. Het midden blijft iets achter, maar klinkt zeker goed.
De custom voices laden aanzienlijk sneller in, maar moeten wel eerst door de TY3-converter, zoals Roel al heeft beschreven.
De indeling van de knoppen is overzichtelijker en toont professioneler. De oplichtende (rood/groen) led-knoppen zijn meer verzonken en vrijwel vlak t.o.v. het bedieningspaneel.
Maar bovenal, en daar gaat het natuurlijk om, is de klankkwaliteit als geheel zeer goed en m.i. een aanzienlijk verbetering van de Tyros2, die zijn mannetje overigens ook nog steeds staat.
Wellicht tot zaterdag bij Henk. Groet, Ruud
P.S. Bij het onderwerp "Effekt financ. crisis op aankoop TYROS 3" heb ik overigens iets beschreven over de speeltechniek bij SA2-voices, zonder gebruik te hoeven maken van de SA1, SA2 en voetschakelaars.
|
| lizzard |
Geplaatst - 24/10/2008 : 20:23:16 Ik heb er maar één woord voor: WOOOOOOOW! Wat een apparaat, ik heb m bespeeld en ben er gigantisch van onder de indruk, het sppelt zo fijn. De stijlen zijn niet drastisch veranderd, maar er zijn wel een berg nieuwe stijlen bijgekomen. Ik vind ook superarticulation erg mooi om te horen, de clarinet klinkt zo mooi, en de rest ook natuurlijk. Het wordt mijn keyboard, dat is een ding wat zeker is.
Al is muziek dan nog zo snel, ja ja tyros2 die komt er wel!!!!!!! |
| n/a |
Geplaatst - 24/10/2008 : 12:13:09 En hoe zit het met de styles ? Want daar draaid het hele gebeuren naar . Hoe klinken die : zijn die veranderd , verbeterd, anders, bruikbaar enz... Ike bedoel maar : quick-step, cha-cha, rhumba, engelse wals , weense-wals, tango enz... Met die Ierse fluit , die orgeltjes , die klarinet enz... zijn we niks , deze zijn bijna niet bruikbaar voor het grote publiek . Ik zie mij al afkomen op een feest : dames en heren ik heb een nieuwe Ierse fluit , whaaaaaaaaaaaaaaaaa  Nee, ik denk, na de algemene demonstraties tot nu toe dat we verbeteringen hebbben gezien op het vlak van klankjes dit en dat MAAR de essentie is ( spelen jongens en meisjes )  sis
Wow de AW 1600 samen met Edirol UA-25 EX en cakewalk |
|
|