| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| fboss |
Geplaatst - 07/11/2008 : 10:56:31 Beste Allemaal;
Ik heb inmiddels een opgave bij mijn dealer gedaan van een technisch probleem van mijn Tyros 3.
Als ik namelijk een geruime tijd b.v. één á twee uur mijn tyros 3 niet gebruik, en hem wel gewoon aan laat staan, dan valt het geluid grotendeels weg, als ik weer ga spelen.
Ik kan hem dan ook met geen mogelijkheid weer een hoger volume te geven.
Ook kan onder deze omstandigheden soms de werking van de begeleiding compleet wegvallen.
Ik kan wel gewoon weer verder gaan, maar ik moet hem wel eerst afzetten, en dan weer opnieuw opstarten.
Ik heb inmiddels van 4 andere Tyros 3 spelers dezelfde klachten gehoord.
Mijn dealer heeft deze klacht doorgegeven aan Yamaha, en er zal zeker wel een software of hardwarematige oplossing voor komen. Hopelijk laat dat niet te lang op zich wachten.
Ik heb overigens op geen van de vele internationale forums al van deze klacht gehoord, maar ik neem aan dat deze onvolkomendheid algemeen zal zijn.
Allemaal weer de groetjes van fboss |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| ROMANTIKO |
Geplaatst - 13/12/2008 : 12:32:06 ik denk APPIE is in SLAAPIE?? |
| T-Rossie |
Geplaatst - 12/12/2008 : 15:58:36 Hoe is het afgelopen met Appie? |
| Hanswiel |
Geplaatst - 11/12/2008 : 18:45:49 Hoi Tyros liefhebbers,
Ik heb uitgebreid de proef op de som genomen. Na 2 weken testen meld ik jullie dat ik nergens (mijn T3 dus) last van heb.
Groeten,
Hans
|
| T-Rossie |
Geplaatst - 11/12/2008 : 16:36:38 Appie, Wat is er (volgens mij) aan de hand? 
Luidsprekers kun je op 2 manieren aansluiten : 1. Aktieve (met versterkers) speakers op de Main line-outs 2. Op de 'standaard' speaker uitgangen. (helemaal buitenste uitgangen)
Zodra je een koptelefoon aansluit zullen alléén de speaker uitgangen(2) afschakelen en blijft er geluid uit de koptelefoon over.
De line-outs worden natuurlijk NIET afgeschakeld omdat het kan zijn dat je op wilt nemen op bijv. een externe recorder of computer.
Ik verwacht dat je de Line-outs gebruikt en dus aktieve speakers hebt. Als die speakers vrij luid staan en je zet de koptelefoon op dan lijkt het net of de koptelefoon het niet doet. (je hoort nog de overspraak van de speakers) Pas als je de luidsprekers afschakelt, of zoals jij het doet de stekkers eruit, dan hoor je pas de koptelefoon.
Een goede kennis van mij overkwam hetzelfde en heeft 's nachts zijn vrouw uren wakker gehouden met spelen terwijl hij dacht er goed aan te doen door de koptelefoon op te zetten zodat zij kon slapen. ..... de aktieve speaker speelden gewoon door en zijn vrouw de volgende dag maar klagen dat de "koptelefoon" zo idioot hard stond 
|
| theplayer |
Geplaatst - 11/12/2008 : 16:32:36 Hallo Appie,
Kijk eens bij: Function > Config2. Daar kun je wat instellingen maken voor de hoofdtelefoon. (Hoop ik, want ik heb nóg steeds geen Tyros3 in huis zodat ik het kan controleren.) Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
| Rene |
Geplaatst - 11/12/2008 : 16:25:44 Heb regelmatig een hoofdtelefoon in de Tyros 3. Geen problemen, werkt bij mij prima.
Rene |
| appie21 |
Geplaatst - 11/12/2008 : 15:49:48 Heeft iemand van jullie al eens een hoofdtelefoon aangesloten op de ty 3? Bij mij gebeurt er niets! Wel als ik achter mijn stekkers er naar de peakers uit haal! dan doet hij het wel?
Ik heb al een reset gedaan (met de rechtse C) maar niets helpt
Wie o Wie |
| appie21 |
Geplaatst - 11/12/2008 : 15:42:53 oops :( |
| tyro |
Geplaatst - 11/12/2008 : 12:53:01 Kan het iets te maken hebben met de sleep time van de harddisk?
Gr. Wim |
| n/a |
Geplaatst - 11/12/2008 : 11:22:56 Inderdaad, aarding is eigenlijk een soort verliesstroom en in kleine of grote mate een beveiliging tegen E-schokken. Bert , ga eens terug naar je dealer, want met regelmatige problemen ( zoals je aangeeft ) is er wel iets mis met jou T-3 denk ik ? sis
T-2 rules |
| T-Rossie |
Geplaatst - 11/12/2008 : 10:54:50 Mijnes is aangesloten op een ge-aarde WCD. Ik kan me moeilijk voorstellen dat niet-aarding een dergelijk probleem veroorzaakt. |
| lacobo |
Geplaatst - 11/12/2008 : 10:45:19 Voor de mensen met- en zonder problemen aangaande lang aanstaan: Is jullie T3 aangesloten op een geaard stopcontact? Mijne is ongeaard (en heb af en toe problemen), wellicht dat dat invloed heeft?
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com |
| Rene |
Geplaatst - 08/12/2008 : 23:01:44 Ik moet zeggen, dat ik er ook geen last van heb. Mijn Tyros 3 gaat om 12.00 uur aan, en om 21.00 weer uit. Ik geef in die tijd keyboardles, maar ik heb nergens last van.
Rene |
| T-Rossie |
Geplaatst - 08/12/2008 : 21:22:46 Ik moest er even over nadenken Heiko  Ondanks dat ik 'm al een week of 6 heb dit probleem niet ervaren. De T3 staat gemiddeld 6 uur per dag aan en zó lang speel ik ech nie!
|
| Heiko |
Geplaatst - 08/12/2008 : 21:14:26 Ik vind het trouwens onzin om je instrument uren ongebruikt aan te laten staan, uitzonderingen daar gelaten, wanneer je al uren bezig was met programmeren en je moet plotseling weg. (De kanarie van de buren heeft jouw kat in elkaar geslagen) Hope you get my point... Grtz, Heiko |