| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| Ruud |
Geplaatst - 26/11/2008 : 10:56:14 Het is me toch al een paar keer overkomen dat op een gegeven moment alleen de right3-voice klinkt, terwijl ook right1 en right2 ingeschakeld staan. Op dit moment speel ik nog zonder registraties, dus gewoon een style kiezen met OTS-link aan en lekker spelen. Bovenstaande kan dus niet door of in een registratie veroorzaakt worden. Als het zich voordoet zie je in 'channel'-overzicht ook dat alleen right3 een rood 'bolletje' laat zien, als teken dat die voice klinkt. Right1 en 2 tonen dat bolletje dan niet. Zodra Right3 wordt uitgeschakeld klinken Right 1 en 2 weer wel (met bijbehorende bolletjes).
Ik heb dit bij een TY3 van een vriend van me ook opgemerkt en ben benieuwd of nog meer van jullie dit probleem hebben. Dan natuurlijk ook de vraag wat het kan zijn en hoe het voorkomen kan worden.
Groet, Ruud |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| n/a |
Geplaatst - 03/12/2008 : 20:01:07 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door R.A. Jansen
Of iemand wel of niet een tyros3 koopt moet hij zelf weten, het kost toch allemaal een hoop geld, maar laten wij a.u.b. niet, omdat wij het zelf niet willen of niet in staat zijn er een te kopen, allemaal negatieve berichten de wereld in sturen, dit is een forum om elkaar te helpen en te ondersteunen en niet om.... Ik ben het met Henk eens dat het natuurlijk onzin is dat de Tyros3 te vroeg is uitgekomen en hij kan het weten. Door onze fouten of door veranderingen moeten wij niet te haastige conclusies trekken en de zaak opblazen. Vermeld een probleem en laten wij dan elkaar helpen om het op te lossen.
helemaal mee eens 
T-2 rules |
| R.A. Jansen |
Geplaatst - 03/12/2008 : 13:21:11 Of iemand wel of niet een tyros3 koopt moet hij zelf weten, het kost toch allemaal een hoop geld, maar laten wij a.u.b. niet, omdat wij het zelf niet willen of niet in staat zijn er een te kopen, allemaal negatieve berichten de wereld in sturen, dit is een forum om elkaar te helpen en te ondersteunen en niet om.... Ik ben het met Henk eens dat het natuurlijk onzin is dat de Tyros3 te vroeg is uitgekomen en hij kan het weten. Door onze fouten of door veranderingen moeten wij niet te haastige conclusies trekken en de zaak opblazen. Vermeld een probleem en laten wij dan elkaar helpen om het op te lossen. |
| richard001 |
Geplaatst - 03/12/2008 : 13:09:42 Correctie vorige bericht:
Met Assing bedoel ik natuurlijk Assign (typefoutje) |
| richard001 |
Geplaatst - 03/12/2008 : 13:08:05 Mogelijk is dit de oplossing van het probleem.
Bij een aantal OTS-instellingen staat het Harmony Type op Multi Assing ingesteld. (Reference Manual blz 7) In dat geval hoor je pas R1, R2 en R3 tesamen als je met de linkerhand een akkoord indrukt. De rechterhand vormt dan een drieklank, waarbij elke afzonderlijke noot een andere voice heeft. Als je linke niets indrukt hoor je rechts alleen de voice waar de Harmony op staat ingesteld.
Succes.
Richard
|
| admin |
Geplaatst - 02/12/2008 : 17:46:09 Dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Vaak komen problemen ook door externe oorzaken.
Het is natuurlijk onzin dat de Tyros3 te vroeg is uitgekomen. Als er één merk een apparaat op de markt brengt met weinig bugs, dan is het Yamaha wel. Andere merken moeten vaak met veel updates komen om een instrument goed te laten functioneren.
Laten we eerst gaan testen voordat er weer eens te vroeg conclusies worden getrokken. Al moet er een update komen, so what, iedereen kan ondertussen lekker gaan spelen. Als er iets met grotere regelmaat voorkomt, kan het ook een individuele storing zijn en dat kan verholpen worden door een monteur. Ik heb nu al minder Tyros3 terug gekregen voor reparatie, dan de Tyros2 3 jaar geleden rond dezelfde tijd. De kwaliteit is gewoon verbeterd. Dat maakt de Tyros2 niet minder, want dat is nog steeds een topinstrument, maar Yamaha heeft geluisterd naar zijn klanten en heeft qua hardware weer veel verbeterd bij de Tyros3.
MVG, Henk Oostendorp |
| laakies |
Geplaatst - 01/12/2008 : 00:20:17 Hoi,
Dit probleem heb ik ook al van een andere T3 bezitter gehoord. dus mijn inziens zal dit hopelijk wel verholpen gaan worden met een update vh systeem.
Ik denk dat dat T3 te vlug is uitgekomen, en te weinig tijd heeft doorgemaakt om het uitvoerig te testen, en daar zijn wij dus nu voor en kunnen er nog dik geld bij leggen, tja ook in japan is de krediet crisis merkbaar  
Tyros 2 + Stagepass 300 |
| Sneakyman |
Geplaatst - 30/11/2008 : 22:43:27 Je moet hem ook geen pijn doen Keyboard heeft ook gevoel 
Als het nu opgelost is na een reset, denk ik toch dat het een instelling is geweest. |
| lacobo |
Geplaatst - 30/11/2008 : 20:48:58 Pfff, net erg geschroken. Had de Tyros 3 twee uurtjes onbespeeld aanstaan (er was weer een nieuwe foto voor de website geschoten en daarna bewerkt) en ik raak een toets aan. Alsof ik 'm pijn deed, zo screeuwde de T3 (iets tussen een ierse fluit en een mager speenvarken in) één keiharde langgerekte toon. Zelfs de volume regelaar had geen invloed meer. Uitgezet, toen weer aan, gekrijs begon weer. Toen nog een keer uit en aan en bij 't aanzetten gaf ie nog een laatste korte gil, daarna deed ie 't weer gewoon. Maar wel een beetje eng. Moet niet vaker voorkomen, dan wordt ik bang van m'n fijne instrument.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com |
| Ruud |
Geplaatst - 30/11/2008 : 20:01:31 Het begint aardig off topic te raken. Over songs en al dan niet legaal bestaat al een ander, apart onderwerp. Laten we deze beperken tot het right3 voice probleem svp.
Groet, Ruud |
| tyro |
Geplaatst - 30/11/2008 : 14:15:27 Ik heb het over songs die ikzelf op de T2 heb gemaakt.
Gr. Wim |
| n/a |
Geplaatst - 30/11/2008 : 08:48:14 Ik bedoel met illegaal, songs en midifiles die je gratis van internet kan plukken . Daar zit wel eens troep tussen. sis
T-2 rules |
| tyro |
Geplaatst - 30/11/2008 : 08:28:27 Wie heeft het hier over illegaal?
Een corrupte song = een song met digitale fouten, waneer ik deze song bewerk slaat de T2 op tilt (blauw scherm of gewoon helemaal vast) of andere onlogische verschijnselen zoals maat volgolde kompleet door de war.
Dit gebeurt vooral als ik met multi select items uit de song ga verschuiven en/of copieren.
Gr Wim |
| n/a |
Geplaatst - 29/11/2008 : 16:23:37 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Een corupte song of slechte update
hoezo : illegaal ? sis
T-2 rules |
| Soneg |
Geplaatst - 28/11/2008 : 18:41:11 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door appie21 (zit er dan toch een windows 95 besturings systeem op? :p
Nee, basis is Linux.
Soryt |
| tyro |
Geplaatst - 28/11/2008 : 17:04:06 Heb ik met met mijn tyros 2 ook wel een paar keer gehad.
Een corupte song of slechte update
Song op nieuw gemaakt en update opnieuw geinstalleerd Alles gereset
Tot op heden nog niet weer gehad
Gr. Wim |