O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Soneg |
Geplaatst - 02/12/2008 : 22:34:03 Ik ervaar dat het volume van de rechter hand in de Ots'en veel te zacht staat,zijn bijna niet te horen boven de begeleiding. Veel volume verschillen in div begeleidingen vind ik ook jammer. Iets voor de eerste update
Soryt |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Soneg |
Geplaatst - 03/01/2009 : 18:24:48 Vooral Rock & pop stylen en Movie & show.
Soryt |
T-Rossie |
Geplaatst - 03/01/2009 : 17:49:27 Waar hoor je dat Arno (welke style?) |
Soneg |
Geplaatst - 03/01/2009 : 17:29:39 Top ! Inderdaad de remedie !op het wegvallen van de begeleiding. Alleen nu nog het Hummmm in het laag zien op te lossen.
Groet, Soryt |
T-Rossie |
Geplaatst - 03/01/2009 : 17:15:49 Arno,
Inderdaad het valt op ..... en het is een typisch effect wat een compressor heeft als je hem te aktief zet. Mijn T3 doet ongeveer hetzelfde als ik de compressor op PUNCH zet, je kunt dan al zien dat hij flink in de GAIN-REDUCTION gaat (VU meter)
Het 'nadeel' van de T3 compressor is dat hij op het TOTAL OUTPUT signaal werkt en niet per kanaal. Dit houdt automatisch in dat bij het bespelen van Right (met bijv. eer pittige Hammond sound) dat ook de begeleiding eronder 'lijdt' .... orgel weg, dan is de headroom alleen voor de begeleiding.
Zie http://www.studiomiddenveld.nl/info/processie.htm
of http://www.schoondermark.com/ (Techniek --> geheime tips --> compressie als tovermiddel)
(Schoondermark) Wees Studio heeft (één van) de mooiste/compleetste internetsites voor wat betreft studio/audio/recording en dergelijke.
Remedie : Minder compressor !
Roel |
Soneg |
Geplaatst - 03/01/2009 : 16:52:04 Roel, Ik heb een korte opname naar je toegestuurd.
Groet, Soryt |
T-Rossie |
Geplaatst - 03/01/2009 : 16:39:50 In mijn setup zet ik de compressor op BASIC en de EQ op FLAT. In de BASIC stand doet de compressor zo goed als niets.
Zou je 's een kleine opname kunnen maken van een style waarin je de genoemde probleem opmerkt Arno? (Eventueel even via Yousendit.com beschikbaar maken)
Persoonlijk heb ik de problemen zoals je ze noemt niet ervaren, maar mogelijk wordt het me duidelijke na het luisteren naar een opname?
Roel |
laakies |
Geplaatst - 03/01/2009 : 16:34:38 Hoi Soryt,
Bij mij is hetzelfde het geval, ook op het yamahaforum (UK) wordt hetzelfde probleem flink besproken.
Ik hoop dat yamaha zelf inmiddels alhiervan op de hoogte is, en dat er binnenkort wel een update gaat komen.
Desondanks kan Henk O dit aankaarten als gebruikersprobleem.
Echter zijn er wel enkele meerdere kleinigheidjes die mischien met een update verholpen kunnen gaan worden.
Mischien een nieuw topic starten over onze bevindingen die mischien kunnen bijdragen in een nieuwe update????
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
Soneg |
Geplaatst - 03/01/2009 : 15:46:18 Ik heb div instellingen geprobeerd,als ik alles Flat zet is de "power"uit de muziek als je begrijpt wat ik bedoel. Het is ook niet in alle stijlen dat ik dit ervaar,meestal met de rock en pop stijlen.
Soryt |
T-Rossie |
Geplaatst - 03/01/2009 : 15:25:29 Heb je mogelijk de compressor (te) aktief ? |
Soneg |
Geplaatst - 03/01/2009 : 15:08:35 Ik heb toch het idee dat er met de T3 iets niet helemaal klopt,als je een geluid op pittig volume met de rechter hand speelt dan valt een groot gedeelte van de begeleiding weg,laat je de toetsen weer los hoor je het volume weer opkomen tot normaal. Ik weet gerust wel (na T1 & T2)hoe je het een en ander moet opslaan en kan afstellen, maar ik denk toch dat er een zgn "bug"in de T3 zit. Ook krijg ik maar niet voor elkaar dat ik de balans van het geluid goed krijg,er dreunt continu een "Hummm" in alles door en met de Compressor en Equalizer krijg ik het niet lekker in het gehoor. Aan mn geluids installatie licht het niet , al mn opnames van de T2 klinken top hierop (Tannoy reveal 8D)en andere muziek ook. Ik begin een beetje teleurgesteld te worden met de T3,ondanks de vele verbeteringen moet het toch wel lekker blijven klinken. Als iemand nog een idee heeft,of dit herkent graag reactie ?
Soryt |
Niek |
Geplaatst - 26/12/2008 : 11:06:23 Rene,
Dank voor snelle antwoord, ga aan de slag. Zal na enige ervaring laten weten in hoeverre ik in staat bleek de gewenste aanpassingen te realizeren.
groet, Niek |
Rene |
Geplaatst - 26/12/2008 : 10:45:07 Hallo Niek,
Kijk even op blz. 53 van de nederlandstalige handleiding. Neem ook blz. 55 even mee, daar staat hoe je de balans van de diverse geluiden kunt aanpassen. Kom je er niet uit, dan hebben we altijd nog de tips van ome Frans. Zie hier de link. Kijk dan bij ots toevoegen.
http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros2/t2-tips/indext2tips.html
Rene
|
Niek |
Geplaatst - 26/12/2008 : 10:33:34 Heb sinds eergisteren mijn eerste keybord = Tyros-3. Ervaar hetzelfde "probleem" .
Kan iemand mij aangeven in welk deel van de gebruiksaanwijzing ik details kan vinden hoe de Style/OTS voices en volume aangepast kan worden?
Bvd voor alle hulp.
Muziekale jaarwisseling en alle goeds voor het nieuwe jaar.
Groet, Niek |
R.A. Jansen |
Geplaatst - 03/12/2008 : 19:25:24 Als je het volume van de style iets terug zet ( ik speel vaak op 70 ) dan is de verhouding beter, eventueel kan je dan de rights 1,2,3 nog wat harder zetten, staan vaak op 100 en kunnen naar 127! Je kan ook door registraties te maken, zoals rene adviseerde, alles precies van tevoren instellen. |
Rene |
Geplaatst - 03/12/2008 : 12:40:17 Hallo Soryt,
Ik denk dat het een kwestie van smaak is. Je kan de OTS zelf helemaal aanpassen, dus ook de volumes. Wel even werk, maar dan heb je wel de mix die je zelf het mooiste vindt..........toch
Groeten Rene |