| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| Rene |
Geplaatst - 06/12/2008 : 19:40:54 Ik ben de hele dag met de Tyros 3 bezig geweest. Volgens mij heb ik nu even een blackout, want bij alle styles blijft de bas op dezelfde toon staan, m.a.w. wanneer ik een ander accoord indruk blijft de bas hezelfde. Ik weet even niet wat het is.
Wie kan mij weer even opgang helpen?
Rene |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| fboss |
Geplaatst - 16/12/2008 : 19:39:37 Hallo Iedereen;
Een Systeemreset met de hoogste C indrukken tijdens een nieuwe opstart, geeft hetzelfde effect als een "Factory Reset Execute" met ALLEEN een vinkje geplaatst bij "system setup"
Via Utility > System reset > key D.
Als je "Files and Folders" ook selecteerd met een vinkje, worden alle files en folders uit het USER geheugen ge-delete.
Op de harddisk blijven de files en folders uiteraard gewoon staan.
Zie hiervoor de ReferenceList van de Tyros 3 pagina 125.
Op pagina 126 van deze ReferenceList staat dat je al deze instellingen kunt saven, en ook weer restoren.
Als je je USER geheugen wilt beveiligen kun je deze settings allemaal saven; Effects, Midi Setup, MusicFinder, Files&Folders, Registraties en Expansion Voice. Middels de Key's F - G - H - I
Bij een eventueel verlies kun je deze USER-settings weer terug in je USER-geheugen terugplaatsen.(met dezelfde Key's).
Allemaal weer de groetjes van... fboss |
| Rene |
Geplaatst - 15/12/2008 : 21:00:27 Mooi, weer een tevreden Tyros-klant
Rene |
| MrBoembas |
Geplaatst - 15/12/2008 : 19:13:30 Ja het is gelukt :D
Bedankt allemaal :D
Groetjes,
Daniel, |
| Rene |
Geplaatst - 13/12/2008 : 12:34:29 Hallo Daniel,
Zoals ik al heb aangegeven blijft alles zoals het was, je verliest niets, tijdens deze reset. Maar het is natuurlijk altijd verstandig om regelmatig een backup van je Tyros te maken.
Rene |
| theplayer |
Geplaatst - 13/12/2008 : 08:40:02 Hallo Daniel,
Alles wat op de harddisk staat gaat zo wie zo nooit verloren, omdat de Tyros daar niets mee doet tijdens het resetten. Alleen het besturingssysteem wordt weer even rechtovereind gezet. Maar ook het user-geheugen blijft bijna altijd bewaard.
Dat maken van een kopie valt ook nog wel mee. Als je de Tyros aansluit op de computer, de Tyros opstart in de USB-mode, (blauwe knop ingedrukt houden tijdens het opstarten) kun je vanuit verkenner op je PC gewoon op de harde schijf van de Tyros werken. Dan sleep je alles wat je wilt hebben van de Tyrosdisk naar de PC. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
| MrBoembas |
Geplaatst - 13/12/2008 : 01:08:48 Hey Tyros vrienden,
Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn Tyros-2... Toen ik de Motif racket ES had gekocht bij Henk Oostendorp en ik hem aansluiten op mijn Tyros-2. Toen bleek tot mijn grote verbazing als ik de Tyros op start dat de bass ook blijft hangen op de C noot iedere keer dit probleem gaat ook dus niet meer weg ik heb de motif afgekoppeld en dat helpt niks. merkwaardig genoeg blijft die staan in die setting.
Nu zei Frans als je de power knop en de hoge C tegelijk aandrukt gaat die terug in de fabrieksinstelling. Nou ik durf dat niet te doen omdat ik zoveel Midifiles en styles op me Tyros2 heb staan en ik wil niet dat die kwijt ben door dit te doen? OF gebeurd dat niet ?
En ik vind het ook gek dat hetzelfde probleem zich ook voort doet bij de Tyros3 zo te horen. hmm toch een bugs gevonden?
Overigens hoe krijg ik een kopie gemaakt naar de pc van al die styles die nu in me tyros zitten als ik dat allemaal op stick moet zetten en zo moet kopieren ben ik een jaar bezig :S
Groetjes,
Daniel,
Ik lees dat de ene zegt je mappen raken kwijt en de ander niet Frans help eens :P
Eigenlijk hoort dit bij het T-2 forum maar omdat mijn vraag over het zelfde gaat als de T-3 schrijf ik hem gewoon hieronder :P |
| Rene |
Geplaatst - 07/12/2008 : 12:42:37 Sorry Hans,
Hoe kan ik jou vergeten Jij natuurlijk ook bedankt.
Rene |
| Hanswiel |
Geplaatst - 07/12/2008 : 11:27:26 en Hans |
| Rene |
Geplaatst - 07/12/2008 : 10:41:31 Alles blijft zoals het was, dus ook de registraties, midigegevens, styles die bewerkt zijn in de user, enz. Dus mocht er een klein software foutje zijn, even de hoge C indrukken tijdens het opstarten van de Tyros 3, dan denk ik dat dan de meeste problemen zijn opgelost. Met dank aan Frans.
Rene
|
| n/a |
Geplaatst - 07/12/2008 : 10:32:47 Rene, hoe zit het met de registraties na het resetten. Blijven deze ook bewaard of zijn deze weg ? sis
T-2 rules |
| Rene |
Geplaatst - 07/12/2008 : 10:25:21 Een hele goede morgen Dat klinkt goed,toch???? Mijn probleem is inderdaad opgelost. Frans heeft mij gemaild, en vertelde dat je do hoge C moet indrukken, en dan de Tyros aanzetten. Hij reset dan het apparaat. Je hoeft oeverigens geen back up van je mappen te maken, deze blijven gewoon onveranderd staan. De hanger is nu verdwenen!!!!!
Allemaal bedankt voor het meedenken, maar wel even onthouden dit probleem, voor als het bij een ander ook voorkomt.
|
| T-Rossie |
Geplaatst - 07/12/2008 : 10:17:54 'k zou bijna zeggeen 'gelukkig' als het met een reset opgelost kan worden. Dit betekent dat het geen hardwareprobleem hoeft te zijn.
Het blijft belangrijk om dit soort problemen ook door te geven aan de dealers zodat yamaha het probleem gaat oppakken. Hopelijk lukt het Rene om de zaak op te lossen? |
| Hanswiel |
Geplaatst - 07/12/2008 : 09:15:03 Hoi Rene,
Dat je achter een akkoord een c krijgt komt mij bekend voor. Heb ik ook gehad. Hoe het komt weet ik niet maar hoe je het oplost wel.
Even de fabrieksinstellingen resetten. Maar let wel op dat je iet alles reset zodat je bv ook de mappen kwijtraakt.
Groeten,
Hans |
| T-Rossie |
Geplaatst - 07/12/2008 : 01:19:11 Oops dan toch even naar de dealer  |
| Rene |
Geplaatst - 06/12/2008 : 22:34:22 Even voor alle duidelijkheid: Als werkt normaal, alleen blijft de bas in de style op de c staan. Wanneer ik de laagste c pak in de style, gaat de bas ook normaal mee naar de lage c, maar wanneer ik een ander akkoord aansla, blijft de bas op de c staan.
hellup!!!!!! |