Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 STAGEPASS 300 BOXEN

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
guus Geplaatst - 08/12/2008 : 07:45:45
Heeft er iemand al ervaring met de stagepass 300 boxen en de Tyros 3
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Koop Geplaatst - 19/01/2009 : 21:41:41
Beste medespelers,

Ik ben er v.w.b. de geluidsinstallatie uit. Ik heb lang zitten wikken en wegen. Doch ik zag maar één mogelijkheid. Voor in de huiskamer de HS80 met bijbehorende subwoofer. En buiten de deur de Stagepage 500 met zo'n grote subwoofer van LEM. Alzo heb ik de daad bij het woord gevoegd. Fantastisch. Het is even slikken, doch dan heb je ook wat. En met Henk kun je ook best over de prijs handelen. Een aanrader.

Groet,
Koop.
Rene Geplaatst - 16/12/2008 : 18:34:53
Duidelijke taal, Sis.....
En inderdaad, wij doen allemaal normaal, maar we willen wel onze eigen ervaringen en/of meningen geven.
Daar is volgens mij een forum voor bedoeld. Iedereen bepaalt altijd nog zelf, wat hij kan, en wil uitgeven.
n/a Geplaatst - 16/12/2008 : 16:30:47
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.A. Jansen

Jongens, doe normaal, de meeste van dit forum spelen de Tyros als hobby lekker thuis, ik vond de HS set met subwoofer voor mij thuis al een heel bedrag en mijn vrouw helemaal!!!
Als je er geld mee verdient door op te treden kan ik begrijpen dat je meer geld voor over hebt, maar voor de meeste van ons is de HS set misschien al onhaalbaar.
De Hs set voor thuis en de Stagepass voor " buiten" is best een goede beslissing.

Ik of wij doen normaal, de vraag was in eerste instantie de stagepass 300 en of 500 .
Aan de hand van de gegevens die voorhanden zijn is het duidelijk dat de stagepass gemaakt is voor het buhne-werk , dit in mindere mate aangezien dit geen hoge SPL heeft, toch goed te gebruiken voor deze doeleinden.
Aangezien deze serie speakerkasten voorzien zijn van een 8 of 10" harde opgehangen laagspeakers zijn deze niet geschikt om het sublaag weer te geven .
Hiervoor zijn andere kasten ontworpen, ook door yamaha .

Dus even kort samenvattend, er worden hier verschillende systemen door elkaar gehaald die niet echt bedoeld zijn om samen te werken .

M.a.w. Hifi, monitors en P.A. zijn aparte systemen en zijn moeilijk met elkaar te combineren vanwege hun Spl en vermogen.

sis

T-2 rules
guyske Geplaatst - 16/12/2008 : 15:21:44
Ik heb hier thuis sinds een paar weken de logitech 5500 van mijn zoon te leen, ik kan jullie wel vertellen dat die vele malen beter klinkt dan de originele set van Yamaha aan dezelfde prijs.

Laat je niet te snel vertellen dat het maar speelgoed is, dat klopt voor geen meter, ik was zeer verbaast over de kwaliteit, ik denk dat de 2300 misschien zelfs zeker zo goed is (150 €), de 2300 is 2.1 de 5500 5.1 en dat is niet nodig.

Ik speel al mijn hele leven muziek (meer dan 40 jaar) en laat me graag verbazen door fenomenen waar ik door jongeren op gewezen word, ik geef hun niet zomaar gelijk, maar als het testen meevalt kan je niet anders

The way to go, heerlijk die Tyros 2
R.A. Jansen Geplaatst - 16/12/2008 : 14:34:12
Jongens, doe normaal, de meeste van dit forum spelen de Tyros als hobby lekker thuis, ik vond de HS set met subwoofer voor mij thuis al een heel bedrag en mijn vrouw helemaal!!!
Als je er geld mee verdient door op te treden kan ik begrijpen dat je meer geld voor over hebt, maar voor de meeste van ons is de HS set misschien al onhaalbaar.
De Hs set voor thuis en de Stagepass voor " buiten" is best een goede beslissing.
n/a Geplaatst - 16/12/2008 : 12:10:51
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koop

Nee, die boxen heb ik al jaren (MS 60 van Yamaha). Destijds kosten deze boxen ongeveer 3000 gulden per set. Oostendorp verkocht ze destijds. Doch als niemand deze boxen kent, heeft het geen zin om er op door te gaan. Als de Tyros 3 er is, neem ik de MS60 wel mee. Dan ga ik ze zelf wel vergelijken. Mijn gevoel zegt dat ik de HS80 moet kopen voor in de huiskamer en de stagepass 500 voor buiten de deur.

Groetjes,
Koop.

MS 60 ken ik niet en er ook heel weinig over te vinden .
Uw gevoel is goed, maar zoals eerder al gepost , de 500 heeft maar een 10", en dit gaat niet echt laag , zeker niet op poten of een standaard.
Geluidstechnik is een vak apart , dus geen monitoring vergelijken met P.A.
Het grootste verschil zit hem in het speaker-gebruik en vooral ophanging tussen P.A. en monitoring versus HIFI speakers.

Allemaal heeeeeeeel verschillende doeleinden, nl: vermogen, SPL, afluistering, P.A. enz...
Zo kan je wel uren doorgaan
De vraag is : wil je 2 systemen ( binnen en buiten )apart dus ?
sis

T-2 rules
Koop Geplaatst - 15/12/2008 : 17:05:40
Nee, die boxen heb ik al jaren (MS 60 van Yamaha). Destijds kosten deze boxen ongeveer 3000 gulden per set. Oostendorp verkocht ze destijds. Doch als niemand deze boxen kent, heeft het geen zin om er op door te gaan. Als de Tyros 3 er is, neem ik de MS60 wel mee. Dan ga ik ze zelf wel vergelijken. Mijn gevoel zegt dat ik de HS80 moet kopen voor in de huiskamer en de stagepass 500 voor buiten de deur.

Groetjes,
Koop.
T-Rossie Geplaatst - 15/12/2008 : 15:34:53
Guus,
gefeliciteerd met jouw nieuwe Yamaha speakers... krijg je géén spijt van.

Roel
T-Rossie Geplaatst - 15/12/2008 : 13:48:40
Eerlijk is eerlijk.... het gaat een beetje 'off topic' :
De vraag was of er iemand ervaringen had met......
n/a Geplaatst - 15/12/2008 : 13:29:27
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyro

Voor 5000 Euro zou ik liever 2X RCF TT08a + 2x TTS012a kopen

Ook mooi compact en super geluid

Gr. Wim

ja , zal wel zijn, een super setje
sis

T-2 rules
tyro Geplaatst - 15/12/2008 : 12:35:55
Voor 5000 Euro zou ik liever 2X RCF TT08a + 2x TTS012a kopen

Ook mooi compact en super geluid

Gr. Wim

Rene Geplaatst - 15/12/2008 : 10:58:58
Lijkt mij een leuk setje.
Ik zou twee stellen nemen. Voor de prijs hoef je het niet te laten
Speakers kopen alleen voor thuis gebruik, vind ik 5000 euro wel erg ver gaan

Rene
n/a Geplaatst - 15/12/2008 : 07:57:31
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koop

Ik heb al jaren de MS 60S boxen van Yamaha en overweeg andere boxen te kopen. Zijn deze boxen te vergelijken met de Stagepas 500. Of met de HS80? Meestal speel ik thuis. Soms op een receptie in een zaal.

Groetjes,
Koop.

Bedoel je de bose set ?
De prijs zit op +/- 5.000 euro per set ( stereo dus )
sis

T-2 rules
Koop Geplaatst - 14/12/2008 : 23:20:39
Ik heb al jaren de MS 60S boxen van Yamaha en overweeg andere boxen te kopen. Zijn deze boxen te vergelijken met de Stagepas 500. Of met de HS80? Meestal speel ik thuis. Soms op een receptie in een zaal.

Groetjes,
Koop.
Heiko Geplaatst - 13/12/2008 : 17:12:19
In mijn BMW zitten ook Quickfit onderdelen, niks mis mee, en gezien de prijzen en "vakmanschap" bij de "betere garages" moet m'n Beamertje
het er maar mee doen...Hoezo we dwalen af....
Oh ja, Speakers. HS80 en HS10sub: Fenominaal voor T2, dus ook wel voor de T3 denk ik. Ben wel nieuwsgierig naar dat Bose setje (voor buiten de deur) Kan me er geen voorstelling van maken hoe dat moet klinken.
Mischien binnenkort dus bij Henk?
Grtz, Heiko

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000