O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
gsvdijk |
Geplaatst - 23/12/2008 : 17:20:15 Ik zag in een demo filmpje dat de T3 een automatische bas (alsof je pedaal gebruikt) kan spelen bij een linkerhand akkoord, bijvoorbeeld bij orgel registratie. Weet iemand hoe je het zo instelt dat ie die bas speelt
|
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 04/01/2009 : 23:36:44 Probeer eens de Theatre Organ (Quickstep en March) styles. Ik weet niet precies waar ze op de T-3 staan, maar op mijn T-1 staan ze in de map Ballroom & Party. Het kan zijn dat ze op de T-3 in de map Entertainer staan.
Dit zijn, met een beetje fantasie, fantastische draaiorgel styles. En meestal geven de One Touch Settings (OTS) mooie orgelgeluiden die erbij passen, waardoor je meteen aan de slag kan gaan.
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
dixielandplayer |
Geplaatst - 04/01/2009 : 20:07:29 beste ruud , bedankt voor je uitgebreide instruktie /antwoord aan gerben ,het was precies ook wat ik zocht ! ik heb het uitgeprobeerd en het werkt perfect blijkbaar ben je nogal thuis in de registraties van de t3 . daarom de volgende vraag aan je : ik wil dolgraag draaiorgel muziek/ klanken op mijn t 3 produceren [ inclusief af en toe een trommeltje ] gewoon straat deuntjes [ walsjes en zo ] heb jij wat suggesties van registraties voor me ? alvast mijn dank . guillermo |
gsvdijk |
Geplaatst - 31/12/2008 : 16:43:21 Super! Bedankt Ruud, dat is precies wat ik bedoel |
Ruud |
Geplaatst - 31/12/2008 : 13:30:26 Hallo Gerben en overige geïnteresseerden,
Ik ben eruit en zal het beschrijven in de hoop dat dit is wat je bedoelt.
Jouw 'automatische bas' bereik je door, wat ik al aangaf, EtherealMovie als style te kiezen. Vervolgens via de knop channel on/off onder het display alle kanalen van de style, behalve de bas, op off te zetten. Dus alleen bass op on. Druk net zo vaak op de knop mixing console totdat je in Mixing Console (Style Part) zit en kies de gewenste basklank via de displayknoppen 'C' en '3'. Als je nu de style start klinkt alleen de gewenste basklank, afhankelijk van het akkoord die je kiest en wijze van akkoordaanslag ( C met de terts E in de bas geeft b.v C/E, C-akkoord in grondligging en omkeringen geven gewoon de C in de bas). Het basvolume is ook in mixing console in te stellen met de schuifregelaar.
Met de knop 'SYNC STOP' ingeschakeld klinkt de bas net zolang als je de toetsen ingedrukt houdt binnen het begeleidingsgedeelte.
Als voorbeeld een registratie chapel-orgel: - Right1: ChapelOrgan1 en part on - Right2: ChapelOrgan3 en part off - Right3: ChapelOrgan2 en part off - Left: ChapelOrgan1 en part on - Style: EtherealMovie met ChapelOrgan2 in de bas zoals boven beschreven en alleen channel bas op on. - SyncStop inschakelen - left hold inschakelen - volumes instellen
Nu nog de registratie opslaan met Memory en één van de 8 registratieknoppen.
Als je de SyncStop knop niet wilt gebruiken moet het ritme gestart worden, eventueel met syncStart, want anders klinkt de liggende basklank niet. Ook Left Hold kan naar wens in- of uitgeschakeld worden.
Verder zijn natuurlijk allerlei andere (orgel)registraties mogelijk op deze manier. Probeer b.v. ook eens OrganAccomp1 als basklank in EthereaLMovie.
Succes ermee en mocht dit niet zijn wat je bedoelde is het in ieder geval een mooie registratie.
Groet, Ruud |
tyro |
Geplaatst - 25/12/2008 : 14:31:28 Bij EtherialMovie kun je gewoon spelen met (VPSoft) als bas geluid. aangevuld met nog wat andere sounds. Je hoeft geen syncstop te gebruiken gewon met begeleiding.
Je zou ook VPSoft onder left kunnen zetten met tune -2 octaaf, dan speel je de bas niet met accoorden en dus zonder begeleiding.
Gr. Wim
|
Ruud |
Geplaatst - 24/12/2008 : 23:39:06 Volgens mij moet het met SYNCSTOP, zoals bi EtherialMovie, maar ik moet het nog verder uitzoeken.
Groet, Ruud |
T-Rossie |
Geplaatst - 24/12/2008 : 23:10:51 Menno, Je zadelt me nu ook op met een puzzeltje, want wat bedoel je met middle C geluid? Volgens mij hoeft niemand te 'knoeien' in de voice, want de bas is prima, althans hier in Drenthe |
Sneakyman |
Geplaatst - 24/12/2008 : 20:05:46 Vertaling : Kind kan de was doen
Wat heb jij toch met die uitspraak... Kinderen zijn te speels om de was te kunnen doen, die gaan met de kleren spelen i.p.v. in de wasmachine te stoppen
Inderdaad moet je dan links aan zetten. Probleem is dan wel dat deze middle C geluid geeft. Dit kan je aanpassen door gewoon de octaaf te veranderen of even in de instellingen van de voice te knoeien (weet zo niet precies waar)
Gr. Menno |
T-Rossie |
Geplaatst - 24/12/2008 : 19:27:50 Links een organ ?
Kies Part select LEFT, kies een orgel..... kkdwd! *
(*= .ind .an .e .as .oen) |
gsvdijk |
Geplaatst - 24/12/2008 : 19:25:38 Heb het geprobeerd, maar als ik ACMP aan zet, zonder een style te kiezen, blijft hij linkerhand strings spelen en krijg ik die niet op bijvoorbeeld orgel flute. |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 24/12/2008 : 17:29:32 gsvdijk,
Probeer eens OTS link uit te zetten, zit naast de ACMP knop.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
Soneg |
Geplaatst - 24/12/2008 : 17:00:38 Je bedoelt waarschijnlijk "Fingered on Bas" dan loopt de laagst aangeslagen noot als baslijn. Groet, Soryt |
gsvdijk |
Geplaatst - 24/12/2008 : 16:59:43 Ja dat bedoel ik, maar nu krijg ik de registratie niet veranderd naar orgel. Hij staat namelijk (standaard)op strings als ik ACMP aan zet zonder een style te starten. |
Rene |
Geplaatst - 24/12/2008 : 15:09:51 Ik denk dat ik dus verkeerd zat, met mijn simpele gedachten.
Rene |
T-Rossie |
Geplaatst - 24/12/2008 : 14:41:29 Ik snap 'm : Zet ACMP AAN(!) en hij zal automatisch één bastoon toevoegen aan een accoord.
Dus geen style starten. |