O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
dixielandplayer |
Geplaatst - 05/01/2009 : 20:02:54 wie is er een beetje thuis in het maken/ samenstellen van registraties van styles en voices ,om goed gelijkende draaiorgel muziek op de t3 te maken? ik wil graag draaiorgel muziek/ klanken op mijn t3 produceren [inclusief af en toe een trommeltje ] geen ingewikkelde muziekstukken , maar gewone straat deuntjes [ walsjes en zo ] wie heeft er wat ervaring in of wat registratie suggesties voor me ? alvast mijn dank . willem |
2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
appie21 |
Geplaatst - 07/01/2009 : 14:05:37 vroeger hadden we fun stiles 3/4 enz maar die zitten niet meer in de tyros 3 gelukkig heb ik ze wel van mijn cvp kunnen afplukken!
dat was een styltje met een beetje draai orgel klank als je intresse hebt hoor ik het wel
|
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 05/01/2009 : 23:30:30 Zoals ik in het andere topic op je vraag al antwoordde:
Probeer eens de Theatre Organ (Quickstep, March en Foxtrot) styles. Deze staan in onder de cathegorie Ballroom & Party op je T-3. Verder zijn er in iedere cathegorie (Ballroom, Latin, Swing&Jazz sowieso) wel orgelstyles te vinden, die vrij geschikt zijn om leuke orgelmuziek mee te spelen. Maar de Theatre Organ styles lijken het meest op draaiorgel
En meestal geven de One Touch Settings (OTS) mooie orgelgeluiden die erbij passen, waardoor je meteen aan de slag kan gaan.
In het geval dat je de voice zelf wilt samenstellen: Kijk in de Organ sectie van je instrumenten, en blader een beetje naar achteren. Je zoekt de Tibia (16+4, 8+4, 8 en Full), de Kinura, Vox en Thtr Trp orgels. Probeer een beetje te spelen met verschillende combinaties hiervan. Zelf vind ik de Tibia de mooiste voor een draaiorgel.
Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|