Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 organbass tyros 3

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
pantoffel Geplaatst - 06/02/2009 : 14:41:30
hallo wie weet er hoe je die orgel met bas kan bespelen (dan is het net of je orgel speelt met pedaal) ik kan het echt nergens vinden

11     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 10/02/2009 : 16:11:15
Hoi Johntel,

Het is wel waar dat er een voice OrganBass bestaat... maar deze beslaat alleen het baspedaal van een orgel, en niet de functie die Pantoffel zoekt.

Wel goed van die TVN voices, dat wist ik nog niet.

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Johntel Geplaatst - 10/02/2009 : 12:24:04
He Pantoffel

Je kan de TVN voices van het Alpen en Oriental pakket converteren als UVN
en die ook in je T3 gebruiken.

Music Finder files van de T2 kan je ook zo gebruiken in de T3.

Muzikale groeten
Johnny
Johntel Geplaatst - 10/02/2009 : 12:21:35
He Pantoffel

Zie bij Preset Voices > P2 > GM&XG > Organ > P1 > Organ Bass

Muzikale groeten
Johnny
pantoffel Geplaatst - 10/02/2009 : 07:09:57
krijgen we trouwens ook nog extra voices bij de tyros 3 (behalve dan die scatvoices) duurt wel lang he??
pantoffel Geplaatst - 10/02/2009 : 07:08:40
nou ja dan weet ik het ook niet meer ik vond het ook al zo raar dat ik hem niet kon vinden mischien moet ik eens aan marco riedijk vragen als hij ergens een demo geeft in ieder geval hartelijke dank van deze kant
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 09/02/2009 : 15:25:28
Hoi Pantoffel

Weet je zeker dat het geen registratie ORGANBASS was? Er zitten hier genoeg deskundigen, en niemand heeft de functie die jij beschrijft kunnen vinden.

In de datalist is ook geen OrganBass of iets dergelijks te vinden. Misschien als je een organflute voice op Left instelt? Anders zou ik het ook niet weten. Je zou in ieder geval een registratie kunnen maken met de instelling zoals in dat andere topic. Dan heb je in ieder geval ongeveer wat je zoekt.

Groetjes,
Martijn

pantoffel Geplaatst - 09/02/2009 : 12:00:20
nee ik heb het zelf zien staan toen ik de tyros 3 kocht in de winkel dat was in de categorie organ of organflutes daar stond "ORGANBASS" en toen ging de demonstrateur daar mee spelen hij klikte geen style ofzo aan maar nu ik hem thuis heb staan zie ik het niet meer
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 08/02/2009 : 16:19:25
Hoi Pantoffel,

Inderdaad, wat Ruud zegt klopt wel. Ik heb zelf ook altijd gedacht dat er een pedaalorgelfunctie in zat, maar dat blijkt nie zo te zijn.
Bewijs hiervoor is het volgende filmpje, waarbij Martin Harris de Organ Flutes demonstreert.

Op 0.35 drukt hij de synchro start en ACMP knoppen in. Daarna zie je dat hij links akkoorden speelt, en de bas daarbij heeft... maar als je goed kijkt zie je de start/stop knop voor de styles rood en groen oplichten (dat dus betekent dat er een style meeloopt).
Deze style is de genoemde EtherealMovie, en is ingesteld zoals in het bovengenoemde topic is beschreven.

En als zelfs de demonstrateurs het zo doen, lijkt het me de enige mogelijke manier. Het lijkt me dat als het makkelijker geweest zou zijn, ze dat wel gedaan hadden.

Groeten,
Martijn

Ruud Geplaatst - 08/02/2009 : 15:54:46
Hallo Pantoffel,

Probeer de beschreven instelling maar eens. Ik denk dat dit toch is wat je bedoelt, want een andere organ bass-functie vind je niet.

Groet, Ruud
pantoffel Geplaatst - 08/02/2009 : 14:46:38
sorry maar dat bedoel ik niet er zit in de tyros 3 een nieuwe functie dat heet organ bass zo lijkt het als je orgel speelt met pedaal ik kan het nergens vinden
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 06/02/2009 : 15:24:30
Hoi Pantoffel,

Allereerst welkom op dit forum. Ik hoop dat al je vragen hier beantwoord mogen worden, en dat je hier een hoop mag leren.

Om in te gaan op je vraag: In dit topic wordt jouw probleem tot in de puntjes besproken. In de laatste post op de eerste pagina staat helemaal beschreven hoe je het door jou gewenste effect bereikt.

In dat onderwerp kun je het beste verdergaan met het stellen van specifiekere vragen, zo houden we de informatie wat meer bij elkaar.

Groetjes,
Martijn

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000