O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
T-Rossie |
Geplaatst - 24/02/2009 : 22:39:27 Nu de L1's onderweg zijn en ons streven is om zo weinig mogelijk spullen mee te nemen voor een optreden ben ik wat aan het 'nadenken'.
Wij waren gewend om een aparte Vocal Harmonizer (TC Voiceworks Plus) en een kleine mixer (Mackie 1202VLZ) mee te nemen. Vorige week heb ik de microfoon van mijn zingende bandgenoot 's door de T3 laten lopen. Het blijkt dat dit ontzettend goed werkt en de vocal harmonizer in de Tyros3 werkt perfect! Eigenlijk mooier dan de TC
De L1's hebben elk 2 microfoon/line ingangen plus 2 line-ingangen. De microfoon voor mezelf behoeft geen galm e.d. omdat ik slechts wat aankondigingen doe. De zangers' microfoon door de Tyros3.......... en dan blijkt dat we geen aparte mixer en een Voiceworks meer behoeven.
Bijlage een ruwe schets.
Zou het écht zo simpel kunnen ??
PS schiet me net één nadeeltje te binnen : De master volume regelaar op de Tyros3 regelt ook de microfoon sterkte.... |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Rene |
Geplaatst - 17/05/2009 : 10:43:25 Hoi Roel,
Fijn om te horen, dat je setup goed bevalt. Ik hou voorlopig maar mijn HK Actor set, deze bevalt mij erg goed en is multi-functioneel, omdat elke speaker actief is. Ik heb er zes. Het enige nadeel is het sjouw-werk
Rene |
T-Rossie |
Geplaatst - 17/05/2009 : 02:36:44 Rene,
Vanavond een hele grote partij gehad in een zaal/loods voor 250 man. Voor de L1's en sub een makkie (niet Mackie). Als het hard moet kán mijn set ook knetterhard en wij blijven gewoon zitten 1,5 m voor de speakers die direkt achter ons staan.
Rondzingen is niet aan de orde en wat heb je een prima monitoring zo! |
T-Rossie |
Geplaatst - 18/04/2009 : 23:46:56 Update:
Optreden met de L1's is een openbaring. Fantastisch geluidsbeeld voor iedereen. Eén ding is wel jammer : De VH in de Tyros3 blijkt bij nader inzien toch niet zo goed zijn werk te doen. Hij 'twijfelt' voortdurend over de te nemen tonen en gorgelt hinderlijk.
Wij hebben dus toch maar de good old Voiceworks Pro van TC ingezet want deze is stabiel.
|
Rene |
Geplaatst - 06/03/2009 : 22:48:42 Hoi Roel,
Laat even weten wat je bevindingen zijn op de buhne, met je nieuwe setup. Ik ben entertainer ( bruiloft en partijen ) en ik heb een aanhanger vol met geluid en licht. Misschien kan ik ook de helft van mijn apparatuur op MP zetten. O ja, de Tyros3 ligt in een zetel op de achterbank
Rene |
T-Rossie |
Geplaatst - 06/03/2009 : 21:01:40 Nou...... klinken doet het!
Zelfs de Dance styles vind ik nu heel erg mooi De L1's staan in mijn homestudio 3m achter mij en ben 'bang' dat ze daar ook m'n hoofdspeakers gaan worden.
Nieuwe set kabels gemaakt en met een fraktie van de vorige setup (met mixer/harmonizer) gaan we op stap. |
T-Rossie |
Geplaatst - 25/02/2009 : 08:50:07 Martijn: Het microfoon signaal gaat door de preamp (voorversterker) met de gain regelaar achterop, daarna door de mic-regelaar bovenop.... en dan nog door de main-regelaar (grote knop) Dit betekent dat de main-regelaar van invloed is op het microfoonvolume. Het is niet zo dat er onvoldoende mogelijkheden zijn, maar ik zou graag gezien hebben dat de grote knop niets verandert aan het microfoon signaal.
Heiko: De TC is een dedicated apparaat en wellicht kwalitatief beter, maar bij nader inzien/testen blijkt dat mijn zangers' stem door de T3-harmonizer nog steeds zéér acceptabel klinkt... goed genoeg voor bühne-werk. Bovendien kan ik nu optimaal gebruik maken van de registraties door het type VH en de effekten mee te programmeren. Ik ga de Tyros3 steeds meer waarderen
|
Heiko |
Geplaatst - 25/02/2009 : 07:12:11 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Vorige week heb ik de microfoon van mijn zingende bandgenoot 's door de T3 laten lopen. Het blijkt dat dit ontzettend goed werkt en de vocal harmonizer in de Tyros3 werkt perfect! Eigenlijk mooier dan de TC
Hoi Roel, ik dacht dat er aan de VH in de T3 niks was veranderd?!?. Toendertijd werd er gezegd dat de TC beter was en klonk (dan T2) en dat dat logisch was omdat hij ruim 2X zo duur was. Is er blijkbaar toch iets veranderd/verbeterd? Grtz, Heiko |
n/a |
Geplaatst - 24/02/2009 : 23:47:33 PS schiet me net één nadeeltje te binnen : De master volume regelaar op de Tyros3 regelt ook de microfoon sterkte....
Denk dat dit ook het enige minpunt is, voor de rest lijkt mij dit de makkelijkste setup en aansluiting.
Persoonlijk werk ik nog het liefst met een mengtafel en een galm/delay. is flexibeler . sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 24/02/2009 : 23:46:37 Hoi Roel,
Je probleem met de microfoonsterkte is niet helemaal waar natuurlijk. Je hebt altijd nog je Input Volume, je Mic. Trim (of hoe dat ding op de achterkant ook mag heten)... en de volumecontrol van de mic in je display (die standaard op 85 staat, en dus zowel genoeg omhoog als omlaag gebracht kan worden).
Vooral die laatste geeft je lekker wat speling. Ik zou zeggen, probeer het eens als je je L1's binnen hebt.
Verder klinkt het (in mijn (vrij onervaren) oren) best plausibel
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |