Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Custom Voices

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
lode Geplaatst - 09/03/2009 : 14:45:19
Graag wil ik enkele vragen stellen.
1)Hoe kan ik één of meerdere custom voices toekennen aan een klavier-
toets b.v: een cust.voice aan toets B5 en een 2° aan C6.
2)Kan dit ook met een opgenomen klank vanaf de HD-recorder?
3)Kan ik dan deze instelligen saven naar b.v:een Registr. Memory?
Groetjes
Lode
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 07/04/2009 : 16:45:58
Hoi Lode,

Fijn dat ik van dienst kon zijn. Als je meer vragen hebt, schroom je niet ze te stellen op dit forum.

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
lode Geplaatst - 07/04/2009 : 16:01:17
Hallo Matijn
Het is inderdaad zoals je beschrijft.Door het selecteren van een andere OTS,worden R1,2 of 3 overschreven door de Sample waardoor ik een Voice op R1,2 of 3 kwijt was.
Ik heb je beide voorstellen uit gebrobeerd en werken prima naar m'n
zin.Nogmaals van harte dank voor je begeleiding bij m'n probleem
waardoor ik weer een tevreden T3-speler ben.
Groetjes
Lode
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 07/04/2009 : 00:09:26
Ha Lode,

Fijn om te horen dat het gelukt is. Dat er nu een ander probleempje is is natuurlijk vervelend, maar niet onoplosbaar lijkt me.

Wat er gebeurt bij het selecteren van een OTS is dat het hele keyboard wordt ingesteld. Dus dat zijn: Left, Right 1,2,3 ACMP en Synchro Start.
Dus als je bijvoorbeeld op Right 3 je CustomWave Voice hebt staan, en je drukt op OTS, dan wordt deze "overschreven" met de Right 3 die in de OTS staat beschreven.

Een eenvoudige oplossing hiervoor is het werken met registraties.

Maak van het nummer dat je speelt (ik neem aan dat je niet bij elk liedje gebruik maakt van je Custom Voice) een registratie met de door jou geprefereerde instrumenten, en de customvoice.
Sla deze op in je User-geheugen of op de hardeschijf, en je hebt geen last meer van de interfererende OTS instellingen.

Er is nog wel een andere manier, als je liever niet met registraties werkt, maar gewoon met OTS. Je kunt dit als volgt doen:

- Klik de style die je wilt gebruiken aan, en klik op OTS 1.

- Vervang nu een van de Right voices door je custom voice (en zet deze aan als je dat wilt)

- Druk op Memory (bij de registratieknoppen) en dan op OTS 1.

- Doe dit voor elke OTS instelling, en zo dat je customvoice altijd tot je beschikking staat (aan of uit, hoe je wilt)
(De Tyros zal een melding geven dat de OTS'en zijn aangepast, en dat je de style moet opslaan. Druk voor nu nog maar even op nee)

- Na het instellen van de laatste OTS verschijnt weer het schermpje dat je de style moet opslaan. Druk nu op Yes

- Geef je style een naam en sla hem desgewenst op in je User-geheugen of op de Harddisk.

Als je nu het betreffende nummer wilt spelen, hoef je alleen maar de style te laden waarmee je altijd speelt, en in de OTS instellingen zal nu je Custom Voice verwerkt zijn.

Succes ermee!

Groeten,
Martijn

lode Geplaatst - 06/04/2009 : 14:53:15
Hello Matijn.
Ik heb een WAV-files toegekend aan klaviertoets C6 en dit volgens het
door jou beschreven stappenplan,wat prima gelukt is zonder enig probleem.Alvast bedankt voor je duidelijke uitleg. Nu stel ik echter het volgende vast:
Telkens ik gedurende het spelen een andere Voice selecteer met
de OTS-knoppen,moet ik de Sample-Custum Voice opnieuw inladen met
Expasion.
Is dit normaal?
Groetjes
Lode
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 01/04/2009 : 21:02:58
Hoi Lode,

Het lijkt een hoop werk, maar als je het eenmaal een keer gedaan hebt valt het allemaal wel mee.

Als dingen niet lukken of onduidelijk zijn, vooral vragen!

lode Geplaatst - 31/03/2009 : 21:53:07
Hallo Martijn.
Van harte bedank voor je uitvoerige uitleg.Een hele boterham zou ik zo zeggen.Ik zal het alvast uitproberen zodra ik wat tijd heb.
Groetjes
Lode
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 30/03/2009 : 22:22:59
Je kunt helaas geen hele Custom Voice aan 1 toets bevestigen.

Wat je wel kunt doen is 1 sample aan een toets bevestigen. Dit werkt als volgt.

- Zorg dat je de sample die je wilt koppelen aan een toets als .wav file op een usb-stick staat.

- Selecteer een lege Custom Voice op je klavier (als Right 1 bijvoorbeeld)

- Druk op de Tyros op Voice Creator (rechts van het display, boven de internetknop).

- Druk hier op Wave Import

- Kies Element 1

- In het volgende menu kies je rechtsbovenin Add Wave, en daarna op dezelfde knop File Import.

Je wordt nu naar je harddisk gestuurd, waar je zelf even naar de USB stick moet klikken met de TAB-knoppen (rechtsbovenaan display)

- Kies nu de sample die je geladen wilt hebben.

Je komt nu terug in het vorige menu. Hier kun je instellen of de toonhoogte over het hele klavier hetzelfde moet zijn of niet (met Fixed Pitch), welke toets de standaardsample moet bevatten (vooral als Fixed Pitch uit staat) met Center Key, en de Start Key (vanaf welke toets de sample te horen moet zijn).

- Als alles naar wens is ingesteld, druk je op Execute.

- Vervolgens word je teruggestuurd naar het vorige menu, en kun je links de wave kiezen die je wilt toewijzen aan een toets. Daarnaast stel je in op welke toets(en) de sample te horen moet zijn (met Start en End key).

- Als je tevreden bent met je sample, kun je eventueel een tweede laden. (Tip: Begin met opvullen van je toetsen vanaf de laagste toets. Je kunt later geen samples meer aan lagere toetsen toewijzen dan waar al een sample staat)

- Als je helemaal tevreden bent druk je op Save. Hier krijg je een menu waar je je klankbanken kunt opslaan.

Nu moet er nog een Custom Voice van je klankbank gemaakt worden. Dit doe je als volgt:

- Klik op Voice Creator, en vervolgens op Individual Load. Selecteer de file die je net hebt opgeslagen.

- Je word naar de Custom Voice sectie geleid, waar je een Voice moet selekteren om je klankbank aan vast te koppelen.

- Kies het gewenste slot, en druk op Assign (onderin display). Hier kun je je CustomVoice een naam en een icoon geven.

Als je nu je gemaakte geluiden wilt gebruiken, hoef je alleen maar de Custom Voice te laden uit je Expansion groep. Je zult merken dat, mits je het goed hebt gedaan, alle samples op de juiste toetsen zijn te horen.

Dit kan gewoon met klanken die zijn opgenomen met de Harddisk recorder. Je kunt verder van je customvoices gewoon registraties maken net als met je gewone voices.

Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geinformeerd, bij meer vragen... vraag maar raak !

Groeten,
Martijn

lode Geplaatst - 30/03/2009 : 21:56:36
Enige tijd geleden heb ik de hierboven gestelde vragen op het forum gezet doch zonder reactie.Ik ben van mening,ooit op een Tyros-demo gezien te hebben dat een speciale geluidseffect opgeroepen werd d.m.v. een toets op het klavier.Mede door het feit dat speciale effectgeluiden (FSX),aan afzonderlijke toetsen zijn toegewezen en dus via het toetsenbord kunnen bespeelt worden (zie Reference manual)
deed me veronderstellen dat men vragen gegrond waren.
Indien een geluidseffect kan toegekend worden aan b.v.de toets C6,kan ik de Mutipad-toetsen vrij houden voor b.v.Repeat Mutipads.
Graag een reactie,ook als ik het volledig verkeerd zie.Ben ook maar een leek.
Grt. Lode

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000