O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
pianoplayer |
Geplaatst - 17/04/2009 : 22:04:31 Hoi,
als ik een midifile bewerk dmv de Song Creator (instrumenten in de midifile aanpassen, pan, volume enzovoort), sla ik ook ineens de voices (part right1,2,3) op zodat deze onmiddellijk klaar staan als ik later met de midifile wil spelen. Soms slaat de tyros 3 deze klanken niet op (dus de klanken om mee te spelen), terwijl hij wel de klanken opslaat die ik in de midifile zelf had aangepast. Weet iemand wat ik nu moet doen? Dus het gaat niet om registraties, maar over het werken met de SONG CREATOR. Dit probleem had ik af en toe met de tyros 2 ook al, maar blijkbaar meer met de Tyros 3. Groetjes, Jurgen |
3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
pianoplayer |
Geplaatst - 19/04/2009 : 20:57:18 Romantiko, voicekeuzes kunnen bij de midifile gesaved worden. Toch dank voor je reactie! Jurgen
Wim, Uiteraard weet ik dat 'voice' moet aangevinkt worden. Maar jij kon niet weten dat ik dat wist natuurlijk :-) wat je me verder vertelt lijkt mij ingewikkeld. Toch denk met je antwoord het probleem te kunnen oplossen. Van harte bedankt! Jurgen
Tyros 2 en Yamaha P140 |
tyro |
Geplaatst - 19/04/2009 : 09:40:03 In song creator > channel > 5 setup : staan onderin een aantal opties die je kunt aanvinken voor het opslaan in een midifile. Als je keyboard voice hebt aangevinkt en execute hebt uitgevoerd en de song saved zal richt 1,2,3 worden opgeslagen in de song(midifile).
Het kan zijn dat je eerder de keyboard voices hebt opgeslagen door zie het bovenstaande hebt uit gevoerd.
Wil je deze instelling verwijderen ga dan in song creator naar tab sys/ex. Kies filter en eerst all on, dan invert en dan met data entry en enter meta event(ff) aanzetten, exit zo heb je alleen nog meta events staan waar de keyboard voice er 1 van is nl: op 000:2:0000 meta FF 7F 43 73 OD 01 53 70 66 46~
Waneer je deze delete is de keyboardvoice instelling weg. Mocht je deze wel in een song willen hebben dan opniew channel > setup > execute en save.
Ikzelf gebruik hiervoor een registratie waarin ik de song en keyboard voice instellingen save.
ps. op 000:2:0000 meta FF 7F 43 7B 21 00 01 44 3A 2F~ wordt je background instelling opgeslagen. Heb je eerder in song creator > channel > lyrcs setting deze gesaved kun je geen andere back ground selecteren in het lyrcs/text scherm. Wanneer je 000:2:0000 meta FF 7F 43 7B 21 00 01 44 3A 2F~ delete kun je deze welweer wijzigen.
Groeten Wim
|
ROMANTIKO |
Geplaatst - 19/04/2009 : 08:42:13 hallo Jurgen,volgens hetgeen jij uitlegt wens je dus iedere keer dat je een midifile uitkiest(die reeds is aangepast)ook direkt de uitgekozen voices op R1 R2 R3 en left worden weergegeven??Volgens mij kan dit alleen maar met registraties !Misschien zijn er mensen die meer weten? gr RIKO |
|
|