O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
guus |
Geplaatst - 05/05/2009 : 07:27:21 Beste keyboard spelers,
Ik ben al een tijd bezig met Mixcraft, dit is een perfecte studio zoals midi en geluids mogelijkheden.
Dit is aangesloten op een Yamaha Audiogram-6 en je hebt een mega studio.
Een gebruiksvriendelijke studio.
Zie link
http://www.acoustica.com/mixcraft/
Groeten Guus |
13 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
n/a |
Geplaatst - 24/05/2009 : 03:00:04 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door guus
Hoi Sis,
Er zit Cubase AI4 bij, ik heb meer ervaring met Mixcraft. Ik gebruik alleen audio om opnamens te maken.
Midi is nog te complex.
Gr. Guus
Nou ja , ik heb een demootje gedownload . Leuk programmaatje , voor beginners die niet al teveel willen editeren en willen opnemen zonder al teveel franjes ... Prima software , maar weinig mogelijkheden
Vorige week al cakewalk sonar 8 producer gekocht , met alles erop en eraan . Moet zeggen dat ik nog niet veel geslapen heb.
Dit is onovertroffen, kwa layout , intrumenten enz...
2 Computers zijn gisteren geupdate naar een zwaardere processor, minimaal 2.8 G dual core pentium 4 , oeffff, niet min.
Kijk maar eens op de site van cakewalk .
Nu vlug slapen , straks op 13.00 terug optreden
sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
guus |
Geplaatst - 12/05/2009 : 07:28:42 Hoi Sis,
Er zit Cubase AI4 bij, ik heb meer ervaring met Mixcraft. Ik gebruik alleen audio om opnamens te maken.
Midi is nog te complex.
Gr. Guus |
n/a |
Geplaatst - 07/05/2009 : 08:27:03 Hallo Guus, waarom gebruik je niet de meegeleverde cubase software ? En hoe neem je op via midi, ik zag namelijk geen aansluiting op de audiogram 6 ? Of gebruik je enkel het audio gedeelte ? sis
guus |
Geplaatst - 06/05/2009 : 09:02:19 Hoi SIS,
Gratis is meestal een beperking in opnamen of save kwaliteit, even op de site geweest ja ziet er bijna uit als Cakewalk, ik denk als je mixdowns maakt op een hoge kwaliteit dat je dan toch een duurder pakket nodig hebt.
Den Guus
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sis
Guus, hier is nog zo'n programma, werkt perfect en is helemaal gratis. Dit even ter aanvullende informatie. http://www.reaper.fm/ sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
|
Heiko |
Geplaatst - 06/05/2009 : 07:02:13 Weet ik Jurgen, ik ben er toen mee bezig geweest, maar ik probeer een eenvoudiger manier te vinden, ook voor toekomstige repetoire-uitbreidingen. Grtz, Heiko |
theplayer |
Geplaatst - 06/05/2009 : 07:00:38 ja, Jurgen dat heb ik eens geroepen. Het is natuurlijk niet iets wat voor 100% betrouwbaar is. Daar bedoel ik mee dat b.v. een gitaar op 100 % minder "herrie" geeft dan blazers. Maar over het algemeen kun je op die manier goed uit de voeten en heb je tenminste een referentie. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
pianoplayer |
Geplaatst - 05/05/2009 : 22:33:14 Hoi, Frans antwoordde hier al eerder op (zie tyros 2 forum). Hij raadde aan om de volumemeter van de harddiskrecorder te gebruiken bij het mixen van de styles/midifiles. Juist toch, Frans? Jurgen |
n/a |
Geplaatst - 05/05/2009 : 13:14:22 Heiko, ik werk nooit op die manier, dus ik kan je dan ook niet verder helpen, en zijn vast wel ander forumleden die dit wel kunnen. In ieder geval succes. sis
Heiko |
Geplaatst - 05/05/2009 : 13:00:45 Hoi SIS, Ik bedoel eigenlijk die (zelfgemaakte of bewerkte) songs die ik live meespeel, al of niet met gedeeltelijk synchroon lopende style. Het geheel is opgeslagen in een registratie. De songs die ik niet zelf heb gemaakt kunnen, na het arrangeren op m'n T2 behoorlijk verschillen in het totaalvolume. Wanneer ik nu zo'n song heb bewerkt (sporen gemute, instrumenten gewijzigd, enz) en ik laat T2 dit afspelen kan ik in zo"n programma een VU of andere meter zien wat het totaalvolume is en mijn song/registratie hier op aanpassen? Ik hoop dat mijn bedoeling duidelijk is zo. Thnxx en grtz, Heiko
|
tyro |
Geplaatst - 05/05/2009 : 12:52:31 normalizen kun je toch ook op de T2 zelf |
n/a |
Geplaatst - 05/05/2009 : 11:26:53 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
Hoewel dit een typische "Överige onderwerpen" -string is, toch even een algemeen vraagje over die proggies: Wanneer ik mijn T2 aansluit (midi in/uit) en ik speel mijn song op T2 af, kan ik dan het totaalvolume van de song trimmen, zodat alle songs even hard/zacht klinken? Grtz, Heiko
Heiko, ik denk dat het makkelijkste is dat je jou song opslaat in WAV formaat en daarna importeren in wavepad, vanaf daar kan je gans de song normalizen tot bvb 0 db . Als je dit doet gaan alle WAV's even luid klinken. Hier de link van de gratische wavpad http://www.nch.com.au/wavepad/index.html sis
Heiko |
Geplaatst - 05/05/2009 : 09:54:04 Hoewel dit een typische "Överige onderwerpen" -string is, toch even een algemeen vraagje over die proggies: Wanneer ik mijn T2 aansluit (midi in/uit) en ik speel mijn song op T2 af, kan ik dan het totaalvolume van de song trimmen, zodat alle songs even hard/zacht klinken? Grtz, Heiko |
n/a |
Geplaatst - 05/05/2009 : 08:35:42 Guus, hier is nog zo'n programma, werkt perfect en is helemaal gratis. Dit even ter aanvullende informatie. http://www.reaper.fm/ sis
|
|