O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tony |
Geplaatst - 09/05/2009 : 23:19:45 Vanaf december treed ik wekelijks op met mijn tyros 3. Het instrument is goed hoewel ik de laadtijd van een audiofile jammergenoeg nog steeds erg lang vind.(die is voor mijn gevoel niet korter dan bij de tyros 2).Nu kom ik tot mijn 1e storing. Onder het drukken van een registratie nummer sprong mijn display op tilt. Op elke regel van het registratie menu stond dezelfde titel vermeld en kon ik ook geen andere registratie laden. Het instrument uitzetten en herstarten was de enige optie. Omdat ik deze storing ook al enkele keren op mijn Tyros 2 heb gehad, en voor alle duidelijkheid was dat telkens met een ander nummer, denk ik dat men deze fout mee heeft genomen naar dit instrument. Mijn vermoeden is dat het veroorzaakt wordt door een lichte wisseling in de spanning (stroom). Heeft iemand deze ervaring ook al gehad? Gr Tony |
6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Huib |
Geplaatst - 11/05/2009 : 19:18:43 Hallo Michel, Aangezien mijn zingen en spelen tegelijk niet zo geweldig is ben ik genoodzaak om een registratie en een midifile te maken. Zing ik niet gebruik ik de registratie, zing ik wel gebruik ik de registratie en midifile van het zelfde liedje, want ik vindt het toch moeilijk om te spelen-noten-zingen en teksten tegelijk te doen. Bij de Tyros2 had ik geen problemen met de registratie deze had heel snel een midi of audio file gevonden, en je weet met een dansje of polonaise moet je doorgaan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik al de registraties van de Tyros2 na loop anders kan hij de midifile´s niet vinden, Maar ik hoop er toch achter te komen waar die storing vandaan komt.
Gr. Huib
|
klinkt als |
Geplaatst - 10/05/2009 : 19:06:23 Hallo luitjes,
Wat vinden jullie lang mbt het inladen van de voices (Huib) en wat vind je veel sneller (Jurgen). Ik heb zelf nl geen vergelijkingsmateriaal, omdat ik ben begonnen met de T-3. Ik heb de tijd eens opgenomen en voor 70 voices (ong 150 mb) doet hij er 3 minuten over om alles ingeladen te hebben. Midi heb ik nagenoeg niet. Het scherm heeft in ieder geval nog nooit een storing gemeldt! Ik heb de T-3 vanaf eind december
Groeten,
Michiel
|
fransonline |
Geplaatst - 10/05/2009 : 18:54:53 Lijkt me heel vervelend. Opvallend, wat al eerder gezegd is, dat je het probleem zowel met de T2 als T3 hebt. Als er geen duidelijke relatie is t.a.v. de nummers die je speelt, zoals je aangeeft, dan zou ik het probleem voorleggen aan je dealer c.q. Yamaha. Hopelijk kun je het probleem reproduceren en duidelijk maken waar het fout gaat.
Groetjes, Frans www.mijntyros2.nl www.fransonline.nl |
pianoplayer |
Geplaatst - 10/05/2009 : 15:51:10 Dan is er iets fout met jullie t3 vrees ik. De mijne laadt de voices en midi net veel sneller. Jurgen |
Huib |
Geplaatst - 10/05/2009 : 10:07:55 Hallo Tony, Ook ik heb onder het spelen al tweemaal een storing (Error) gehad met de melding opnieuw opstarten, als dit weer gebeurt zal ik de melding met alle gegevens door geven. Ik heb deze storing nooit bij de Tyros2 gehad.Ook ben ik het met je eens dat de laadtijd zowel audio als midi veel langer duurt dan bij de Tyros2.
Groetjes Huib |
pianoplayer |
Geplaatst - 10/05/2009 : 02:01:11 Gelukkig nooit meegemaakt. Nooit van het probleem gehoord. Vreemd dat je dat dan ook nog met twee (dure) tyrossen meemaakt. Vind het erg voor je. Jurgen |