O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
rita |
Geplaatst - 25/06/2009 : 08:55:57 Op het internet (niet Henk's site!) las ik dat de t3 een mogelijkheid van importeren mp3 heeft. dit accepteerd de t3 toch niet, alleen maar wave?? gr ryta
*/ Admin : Wij zijn hier te gast op de site van Oostendorp. Perikelen betreffend andere muziekzaken horen hier niet thuis! /* |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
MrBoembas |
Geplaatst - 25/07/2009 : 16:23:42 hahaha sorry ik zei Roel maar ik bedoelde Frans in mijn tweede Alinea bij deze een correctie
Grtz Daniel. |
MrBoembas |
Geplaatst - 24/07/2009 : 20:25:14 Zelf heb ik ook nog altijd de Roland VA-7 en G600 hier staan en het zijn ook goede instrumenten en Roland word ook veel gebruikt het is ook één van de topmerken. Ik heb jaren op Roland keyboards gespeeld, ik vond zelf persoonlijk de Tyros keyboards beter en de PSR keyboards van Yamaha niet zo goed Roland vond ik altijd beter dan PSR keyboards. De Prelude heeft hele mooie styles vind ik persoonlijk.
En over mp3 gesproken. Ik geef Roel ook wel gelijk met dat WAV veel beter is dan MP3 maar daar gaat het niet bij mij om het gaat erom dat Roland wel mp3's kan importeren en MP3 is het meest voorkomende hé en minder groot neemt minder ruimte inbeslag maar uiteraard is WAV altijd veel beter (ik heb nooit gezegd dat ik mp3 beter vond )
En idd worden als Bagger horen niet thuis op een keyboard forum en het is geen bagger maar een persoonlijke mening van Tyro.
Laten we gewoon ook de Prelude om armen en blij zijn dat Roland weer een leuk keyboard heeft ontwikkeld met mooie styles die waarschijnlijk ook binnenkort kunnen worden omgezet naar de Tyros Want de G70 styles in de Tyros waren ook wel leuk als je de geluiden hier en daar een beetje bewerkt en anders maakt
En ik zal zeggen zullen we eens met z'n allen de Prelude bij Oostendorp gaan testen? kijken hoe die echt live klinkt
Maar de Tyros blijft nog altijd een van de toppers.
Groetjes,
Daniel. |
tyro |
Geplaatst - 23/07/2009 : 19:14:26 bagger is gewoon mijn mening.
Ik vind deze demo gewoon weg niet goed. Of dat aan de opname ligt of niet.
Voor mij maakt het niet uit van wat voor merk iets is, als het maar goed is.
Ik heb in de jaren zo ongeveer alle merken wel gehad.
Maar wat ik op deze demo hoor is zeker niet goed voor een keyboard van deze tijd.
Dit is gewoon mijn mening!!! |
Fred |
Geplaatst - 23/07/2009 : 00:14:23 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
In het demo filmpje hebben ze het over dat je via de editor op de pc je audio bestanden op de usb stick moet zetten, lekker omslachtig.
Maar je meent het toch niet dat je dit simpele keyboardje beter vindt klinken dan de T3?
Ik dacht eerst dat in de demo met een zaagtand syth. geluidje aan het spelen was, toen hij lager speelde hoorde ik pas dat dit een sax moest voorstellen.
Ik vond de demo echt bagger, mp3-achtich geluid dus gewoon slecht!!
Hoi Tyro, Sorry hoor, maar woorden als "BAGGER" horen volgens mij niet thuis op een serieus forum. Ik reageer niet zo snel, maar dit gaat mij wat ver. Ik heb buiten de T3 ook een G70 staan en voor mij wint de T3, maar ondanks dat het hier gaat over de Prelude, die ik niet echt ken, vind ik de toon die je in de discussie gooit niet echt aardig naar de fans van Roland. Nogmaals, ook ik ben om naar Yamaha, maar termen als "BAGGER" dragen m.i. niet bij aan een dialoog op een forum!!
Het is maar een mening, maar wel de mijne |
tyro |
Geplaatst - 22/07/2009 : 21:21:39 In het demo filmpje hebben ze het over dat je via de editor op de pc je audio bestanden op de usb stick moet zetten, lekker omslachtig.
Maar je meent het toch niet dat je dit simpele keyboardje beter vindt klinken dan de T3?
Ik dacht eerst dat in de demo met een zaagtand syth. geluidje aan het spelen was, toen hij lager speelde hoorde ik pas dat dit een sax moest voorstellen.
Ik vond de demo echt bagger, mp3-achtich geluid dus gewoon slecht!! |
bensel |
Geplaatst - 22/07/2009 : 20:34:17 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Daniel, Daniel,
Het hangt toch zeker niet af van het wel of niet MP3's kunnen verwerken. Luister liever eens naar dat geluid. Dan lopen ze meteen weer jaren achter. Als ik een solo-instrument hoor, wil ik er ook een horen en niet een electronisch aftreksel. Je snapt al dat hij bij mij nog lang niet in beeld komt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Al dat soort randverschijnselen als het kunnen afspelen van MP3's e.d. kunnen natuurlijk nooit een argument zijn om een instrument al of niet aan te schaffen. Er komt vast een keer een instrument waarmee je ook koffie kunt zetten.
Wat jouw opmerking betreft over een "electronish aftreksel" weet ik niet of je het specifiek over de Roland Prelude hebt of over Roland in zijn algemeenheid. Over de Prelude kan ik niet oordelen, maar de klanken van de nieuwe E-serie (50, 60 en 80), de G70, de VA76 zijn zondermeer voortreffelijk en doen absoluut niet onder voor de Yamaha-voices. Sommigen zijn naar mijn idee zelfs beter dan die van Yamaha. Maar alles is natuurlijk afhankelijk van de persoonlijke smaak.
Tot een jaar of twee geleden was ik een echte Roland-man. Mijn overstap naar Yamaha is ingegeven door de betrouwbaarheid van het het OS en de geweldige gebruikersinterface. Daar kan Roland nog een puntje aan zuigen.
Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt! Bezoek ook eens mijn website. |
tyro |
Geplaatst - 22/07/2009 : 18:45:35 Het is gewoon heel simpel.
Een wav file heeft een bitverwerkingsnelheid van 1411kbps
Heb je een mp3 van 128kbps dan is je wav file na het converteren 1411/128 = 15.11 keer zo groot.
De bitverwerkingsnelheid kun je ongeveer vergelijken met het aantal megapixels van bijv. een foto camera.
Je wilt toch ook liever 14.1 Mega pixels i.p.v. 1.28?
Kun je nagaan hoe slechte kwaliteit een mp3 van 128kbps is.
Jammer is dat wanneer je van mp3 naar wav gaat converteren de slechte kwaliteit van de mp3 niet wordt verbeterd. |
Rene |
Geplaatst - 22/07/2009 : 10:13:37 Helemaal mee eens Frans,
Het gaat om de geluiden, en niet het keyboard gebruiken als mp3 speler.
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
theplayer |
Geplaatst - 21/07/2009 : 19:00:24 Daniel, Daniel,
Het hangt toch zeker niet af van het wel of niet MP3's kunnen verwerken. Luister liever eens naar dat geluid. Dan lopen ze meteen weer jaren achter. Als ik een solo-instrument hoor, wil ik er ook een horen en niet een electronisch aftreksel. Je snapt al dat hij bij mij nog lang niet in beeld komt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
MrBoembas |
Geplaatst - 21/07/2009 : 11:12:49 Maar nu loopt Roland weer voorop met hun Roland Prelude. dus het word afwachten en ik vraag mij af of de styles van de Roland Prelude ook worden omgezet naar de Tyros-3? Net zoals de G70 naar de Tyros2. Bij Oostendorp deden ze dat.
Grtz,
Daniel. |
Rene |
Geplaatst - 20/07/2009 : 18:34:17 Dat zou inderdaad de ideale oplossing zijn. Maar of ditvia een update mogelijk is........ We hopen natuurlijk allemaal van wel. Maar ik ben bang dat het pas gaat gebeuren in de Tyros 4. Yamaha moet toch weer met iets nieuws komen.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
bensel |
Geplaatst - 20/07/2009 : 17:23:25 Volgens de specificaties kan de S-910 inderdaad MP3-bestanden afspelen. Dit keyboard heeft een aantal dingen in huis van de T3. Het zou mij dan ook niet verbazen (dit is een strikt persoonlijke mening) als Yamaha met een update voor de T3 komt, waardoor het mogelijk wordt om MP3's af te spelen.
Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt! Bezoek ook eens mijn website. |
Soneg |
Geplaatst - 20/07/2009 : 17:06:12 Het is voor Yamaha een kleine moeite om de software aan te passen om Mp3 af te spelen op de T3,dit zal waarschijnlijk niet gebeuren anders hebben ze straks op de Tyros 4 weer een extraatje minder. De nieuwe PSR 910 (net nieuw)heeft wel de mogelijkheid om mp3 af te spelen ??? Ik zou het wel prettig vinden als dit op de T3 ook zou kunnen,hoef je niet eerst al je bestanden om te zetten naar Wav,en kan je elke Mem stick gebruiken om is een nummer af te spelen. Persoonlijk vind ik Yamaha erg misbruik maken van zijn goede positie in de markt ,straks kan je voor 200€ per setje een sample pack kopen (joepie al 3 stuks),ben je wel weer een bak geld kwijt en schiet het sparen voor de Tyros 4 ook niet op. Jammer.
Soryt
|
MrBoembas |
Geplaatst - 20/07/2009 : 14:12:39 Ik denk dat Roland er voor koos omdat de meeste mensen mp3 gebruiken en Wav veel ruimte inbeslag neemt maar je kan zowel Wav als mp3 gebruiken op die Prelude. dus eigenlijk stellen ze dan iedereen te vrede. Dit keyboard is de inhaalslag tegen Yamaha hahaha met de G70 en E80 liepen ze achter en nu met de Prelude halen ze de slag in.
Grtz,
Daniel. |
T-Rossie |
Geplaatst - 20/07/2009 : 12:15:27 Wat er 'gek' aan is begrijp ik niet direct Feit is wel dat een MP3 een gecomprimeerd bestand is en daarom verlies je per definitie aan kwaliteit. Omdat HD-schijfruimte sinds jaren al geen punt/beperking meer is blijft de beste keus WAV (of AUD) en daar heeft Yamaha voor gekozen. (Niet gek maar juist logisch)
|