Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 mfc-10

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Rene Geplaatst - 04/08/2009 : 19:52:34
Een van mijn cursisten heeft een mfc-10 midi-controller hangen aan de Tyros 3.
Nu is het zo : wanneer je in de Tyros3 iets gaat veranderen in het midimenu van de mfc-10 je bij c-accoorden een g-bas krijgt i.c.m. de acmp. Met het f-akkoord ( a-c-f ) een a-bas, enz.
Ik heb geen pedalen, maar ik krijg wel dezelfde "foutmelding" dus ook een c-bas, wanneer ik ga spitten in de mfc-10 controller van de Tyros3.

Bij Oostendorp wisten ze het ook niet, dus heren ( of dames )
maak me gek en vertel wat er aan de hand is.

Rene

Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Hanswiel Geplaatst - 15/11/2009 : 17:48:08
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door kiki

Hallo,
Ik ben de cursist :-), dus bedankt alvast voor de reacties tot op dit moment.
Ik heb alles aangesloten zoals het hoort en de ene kabel naderhand verwijderd.

Het verhaal over 1 (een) midikabel verwijderen nadat de instellingen van de mfc-10 zijn gemaakt (en opgeslagen) komen mij bekend voor.
Willem01 heeft hetzelfde probleem, maar..... ondergetekende heeft gewoon 2 midikabels van- en naar de mfc-10 lopen en het werkt uitstekend.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde
kiki Geplaatst - 15/11/2009 : 11:18:47
Gisterenavond een hele leuke avond gehad bij de firma Oostendorp, waarvoor mijn dank. Ik heb een hoop dingen gezien en gehoord die ik hopelijk in de toekomst ooit zal gebruiken, maar ook al dingen die voor mij nu al relevant waren. Volgende keer zal ik zeker weer gaan.

Tevens heb ik me daar laten voorlichten wat ik verkeerd deed bij het aansluiten van het pedaal. Het moet dus als volgt:
function, midi, all parts(daar staat hij standaard op bij de tab preset), edit en vervolgens instellen wat je wilt hebben en daarna naar je keyboard versturen.
Ik deed: function, midi, en daarna verzette ik hem naar midi pedaal 1.... vervolgens deed ik alles zoals hierboven beschreven. Maar door het indrukken van die ene toets midi pedaal 1 ging alles verkeerd.

Na het verzenden van de instellingen van je keyboard naar je mfc10 kun je gewoon je twee kabels in je mfc10 en je keyboard laten zitten. Hierdoor hoef je dus niet continue als je iets wil veranderen je kabels te switchen.

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.
groet,
kiki
psioneer Geplaatst - 07/08/2009 : 09:55:19
Of het relevant is weet ik niet maar toch even wat ervaringen met storingen op de MFC10:
Het is me een aantal keren overkomen dat er bij gebruik van de MFC akkoorden speelden in plaats van dat er een functie (intro, reg+...) geactiveerd werd. Telkens lag dit aan één van de twee knopjes links achter op de MFC (gezien vanaf de voorkant). Heb tig keer de Tyros gereset en heeft heeft een aantal dagen geduurd eer ik hier achter was. Waarschijnlijk per ongeluk het knopje verkeerd gezet met poetsen of zo.
De MFC10 kan ook gereset worden. Lijkt me in dit geval een goeie zaak aangezien het apparaat eerder al met de hand geprogrammeerd is geweest. Staat ergens in de handleiding van de MFC die ik op dit moment niet bij de hand heb.
Sinds ik de MFC10 gebruik steken er permanent twee midikabels in. Heb er nog nooit problemen mee gehad. Wanneer ik een verandering doorvoer in de midisettings op de Tyros zijn ze direct actief. Niet vergeten om de midisettings op te slaan voordat je de Tyros uitzet!
Ben Geplaatst - 07/08/2009 : 08:54:24
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiki

Ben, bedankt voor je reactie. Ik zal het met René nog opnemen.
gr,
kiki

Graag gedaan Kiki

we benne op de wereld bij mekaar bij mekaar bij mekaar bij mekaar
om te helpen niet waar

groetjes,
Ben
kiki Geplaatst - 06/08/2009 : 20:52:00
Ben, bedankt voor je reactie. Ik zal het met René nog opnemen.
gr,
kiki
Ben Geplaatst - 06/08/2009 : 20:16:46
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

citaat:

Hallo,
Ik heb alles aangesloten zoals het hoort en de ene kabel naderhand verwijderd. Maar ik houd telkens als ik iets heb gedaan, een c bij mijn normale akkoord. Dus als ik een g speel staat er: g/c
De enigste manier om dit weg te krijgen, is door hem te resetten.
In het verleden heb ik de mfc 10 handmatig geprogrammeerd omdat mijn keyboard (psr900 destijds) geen opdrachten kon geven aan de mfc10. Nu wil ik het dus met mijn tyros 3 doen, maar helaas krijg ik iedere keer die c erbij....
heeft iemand misschien nog een idee? of het toevallig ook al eens meegemaakt?

groet,
kiki

Hoi Kiki ,
Fijn te horen dat het toch iets heeft opgeleverd
Ik zou als ik jou was voordat je hem gaat resetten de midi instellingen noteren op papier , zodat je na het resetten kunt gaan vergelijken wat er nu anders staat. dat is de enige manier in mijn ogen om er achter te komen wat nu het probleem is.
het is best veel werk om het allemaal te noteren maar geloof me achteraf scheelt het je een hoop gedoe en je leert op die manier beter te begrijpen hoe het midi systeem nu eigenlijk werkt.

ik hoop dat je hier ook weer iets aan hebt.
ps: vraag anders Rene even als je niet weet wat ik hierboven bedoel,dan kan Rene je er vast mee helpen.

succes verder!

Groetjes Ben

Ben Geplaatst - 06/08/2009 : 20:14:56
citaat:

Hallo,
Ik heb alles aangesloten zoals het hoort en de ene kabel naderhand verwijderd. Maar ik houd telkens als ik iets heb gedaan, een c bij mijn normale akkoord. Dus als ik een g speel staat er: g/c
In het verleden heb ik de mfc 10 handmatig geprogrammeerd omdat mijn keyboard (psr900 destijds) geen opdrachten kon geven aan de mfc10. Nu wil ik het dus met mijn tyros 3 doen, maar helaas krijg ik iedere keer die c erbij....

groet,
kiki

Hoi Kiki ,
Fijn te horen dat het toch iets heeft opgeleverd
Ik zou als ik jou was voordat je hem gaat resetten de midi instellingen noteren op papier , zodat je na het resetten kunt gaan vergelijken wat er nu anders staat. dat is de enige manier in mijn ogen om er achter te komen wat nu het probleem is.
het is best veel werk om het allemaal te noteren maar geloof me achteraf scheelt het je een hoop gedoe en je leert op die manier beter te begrijpen hoe het midi systeem nu eigenlijk werkt.

ik hoop dat je hier ook weer iets aan hebt.

succes verder!

Groetjes Ben
kiki Geplaatst - 06/08/2009 : 18:47:09
Hallo,

groet,
kiki
Ben Geplaatst - 06/08/2009 : 18:24:14
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransonline

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Soortgelijke storing heb ik ook gehad,had ik de midi out op de Tyros naar de MFC 10 laten zitten,deze moet er wel af ,
Dus alleen Midi out A naar de MFc10.

Ik ervaar hetzelfde probleem. Je zou verwachten dat twee midi kabels moeten werken... niet dus.
Eigenlijk tegen alle midi regels in

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Hoi Frans ,

Ik zou alle midi instellingen nog eens nalopen , 1 klein foutje kan alles in de war sturen.
De mfc10 moet weten wat hij wel en wat hij niet mag ontvangen/zenden , en dat zelfde geld voor de tyros.
Ik heb dit pedaal niet maar heb vroeger op de psr9000 diversse midi pedalen aangesloten en ook daar ging het in het begin niet goed en op een gegeven moment deed het pedaal exact wat ik wou.
Puur en alleen omdat ik iets over het hoofd had gezien.

Dus je moet zorgen dat bijvoorbeeld de mfc10 op pedaal 1 de functie intro1 zit en deze data ook via midi kan versturen naar de tyros , en de tyros moet zo zijn ingesteld dat hij deze data ook kan ontvangen .
als je dit eenmaal goed hebt staan zul je zien dat het eigenlijk niet zo moeielijk was, je moet het alleen even doorhebben.

Ik had namelijk de pk5 aktief midi baspedaal van Roland die ik soms voor voetbassen gebruikte maar ook om styles mee te starten etc. etc.
en dat ging perfect.

Ook jij succes verder.

Groetjes Ben
fransonline Geplaatst - 06/08/2009 : 17:35:21
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Soortgelijke storing heb ik ook gehad,had ik de midi out op de Tyros naar de MFC 10 laten zitten,deze moet er wel af ,
Dus alleen Midi out A naar de MFc10.

Ik ervaar hetzelfde probleem. Je zou verwachten dat twee midi kabels moeten werken... niet dus.
Eigenlijk tegen alle midi regels in

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ben Geplaatst - 06/08/2009 : 16:25:17
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene

Ik denk dat je gelijk hebt, doordat ik geen hardware heb aangesloten, de Tyros 3 het zelf ook niet begrijp wat hij moet doen. Vandaar de verandering ( foutmelding )

Ik zal mijn cursist hier over inlichten, hoe zij de MFC-10 moet aansluiten.

Bedankt voor het meedenken.

Rene

Geen dank Rene daar is dit forum voor , om elkaar te helpen
En ja ik weet het bijna wel zeker , want als je bijvoorbeeld op een computer zonder aangesloten printer een afdruk wilt maken , krijg je ook een melding dat er geen printer is aangesloten vandaar dat ik op dat idee kwam.
Ik zelf heb namelijk niet het mfc10 pedaal maar probeer toch te helpen waar mogelijk.

Groetjes Ben
Rene Geplaatst - 06/08/2009 : 13:43:33
Ik denk dat je gelijk hebt, doordat ik geen hardware heb aangesloten, de Tyros 3 het zelf ook niet begrijp wat hij moet doen. Vandaar de verandering ( foutmelding )

Ik zal mijn cursist hier over inlichten, hoe zij de MFC-10 moet aansluiten.

Bedankt voor het meedenken.

Rene

Ben Geplaatst - 06/08/2009 : 13:37:09
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene

Hallo heren meedenkers

Het is zo dat wanneer ik ga spitten in de software mfc-10 in de Tyros3,
dus zonder het pedaal daadwerkelijk aan te sluiten, de Tyros 3 verandert naar "fingered on bass".
Maar in het menu "chord fingered"is niets veranderd, staat dus gewoon op A1 fingered, maar hij klinkt als "fingered on Bass.
Dit kan alleen verholpen worden d.m.v. een reset.

Een cursist van mij heeft dit probleem ook, maar heeft wel een MFC-10 aangesloten.
Ik zal haar in elk geval wel doorgeven dat de midi-out van de Tyros eruit moet.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

Rene

Ik vermoed dat die foutmelding bij jou juist komt omdat er geen mfc10 is aangesloten .
Welke foutmelding krijg je eigenlijk?
Bij die cursist zal de oorzaak zijn dat hij verkeerd is aangesloten. (denk ik zo)
Dus nogmaals , om te kunnen spelen met gebruik van de mfc10 moet de midi out van de mfc10 naar de midi in van de tyros gaan om zo de tyros te kunnen aansturen.

succes!

groetjes Ben
Rene Geplaatst - 06/08/2009 : 13:00:49
Hallo heren meedenkers

Het is zo dat wanneer ik ga spitten in de software mfc-10 in de Tyros3,
dus zonder het pedaal daadwerkelijk aan te sluiten, de Tyros 3 verandert naar "fingered on bass".
Maar in het menu "chord fingered"is niets veranderd, staat dus gewoon op A1 fingered, maar hij klinkt als "fingered on Bass.
Dit kan alleen verholpen worden d.m.v. een reset.

Een cursist van mij heeft dit probleem ook, maar heeft wel een MFC-10 aangesloten.
Ik zal haar in elk geval wel doorgeven dat de midi-out van de Tyros eruit moet.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

Rene

Soneg Geplaatst - 06/08/2009 : 12:13:40
Ik vergiste me, sorry
Maar doordat ik ze alletwee had aangesloten had ik wel een soortgelijke storing.

Soryt

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000