O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
eddy vanzee |
Geplaatst - 09/08/2009 : 18:28:02 hallo beste Tyrosianen,
graag jullie hulp voor het volgende :
even kort uitleggen : ik heb de Style "Ein bett im (kornfeld)" (let your love flow) ingeladen vanuit de map "Platinum > Stimmung" ; en de midifile ook vanuit de map "Platinum > Stimmung";
ik gebruik op variatie "C" "VintageOpen + SolidGuitar+HarmEcho"; en op variatie "D" SlideClean+DynamicSteel+Allegro+HarmEcho+LeftHold Mmh" van dit geheel heb ik een registratie gemaakt.
Deze combinatie geeft met deze style een speciale klank die ik ook voor andere styles zou willen gebruiken.
Als ik de "OTS" afzet en een andere Style kies is deze speciale klank weg, dus enkel de Presetklank blijft behouden;
Ik heb ook een registratie gemaakt van deze voicecombinatie (VintageOpen+SolidGuitar+HarmEcho) waarbij ik enkel Voice en Harmony aangevinkt heb.
Wanneer ik nu deze Voiceregistratie inlaadt, zonder OTS, en hierbij een andere style selecteer, krijg ik toch niet die klank die aan bovenvermelde style eigen is.
Hoe kan ik deze klank saven voor gebruik met andere styles ? Registratie lukt niet, misschien sample maken ?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie. Groetjes eddy
|
7 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
eddy vanzee |
Geplaatst - 11/08/2009 : 10:15:59 Hallo Albert, Martijn en Tyro,
Albert, ik heb je laatste suggestie geprobeerd, jammer maar helaas, nog steeds geen schot in de zaak, ik heb ook met de "Freeze" en z'n instellingen gespeeld, ook niets.
Martijn , in de songcreator vindt ik ook geen aanknopingspunt.
Tyro, ook jouw suggestie blijkt niet te werken.
Ik heb ook alle instellingen van de mixingconsole en de Harmony opgeschreven en vergeleken met de standaardvoice, hier en daar zijn er een paar lichte verschillen in de instellingen, gelijkstelling van deze instellingen in de standaardvoice brengt echter ook geen soelaas. Heb wel gemerkt dat vooral het veranderen van de Echo- en Vibrato- instellingen het meest merkbaar zijn en enigzins het einddoel benaderen.
En bedenking in de marge is wel dat indien dit verband tussen Song (midi) en SongStyle misschien ook voor andere titels geldt, het wellicht raadzaam zou zijn om zowel de SongStyle alsook de Song (midi),veiligheidshalve, in een registratie vast te leggen om tenvolle van de klankrijkdom van deze combinatie te kunnen genieten.
Alleszins, nogmaals dank jongens, voor het brainstormen en jullie reacties, wie weet, er komt misschien eerstdaags toch nog een oplossing uit de lucht gevallen ?
Groetjes eddy |
albertvvl |
Geplaatst - 10/08/2009 : 21:41:44 Heb misschien nog een mogelijke oplossing.
Probeer het volgdende eens.
Sla je registratie eens op zoals je ze wil gebruiken
Doe dan het volgende:
Ga naar function - regist sequence/freeze/voice set en kies voice set
nu schakel je het effect bij right 1+2+3 en evt left uit
sla nu je registratie opnieuw op op dezelfde plaats!NIET VERGETEN! kies nu eens een andere style
normaal gezien zouden de klanken nu moeten blijven staan met dezelfde effecten.
Weet niet 100% zeker of dit werkt maar het is te proberen.
Groeten Albert |
tyro |
Geplaatst - 10/08/2009 : 19:47:45 Bekijk in de verschillende situaties ook de effecten sector eens.
De effecten veranderen ook door een andere style en/of song wordt gekozem.
Wat ik ook bemerkt hebt is dat bijv. wanneer ik in een style bijv. de drum wijzig in een andere drumset en dan weer terug in de drumset waarmee de style mee begon, treed er een geluids verandering op.
|
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 10/08/2009 : 16:38:23 Hoi Eddy,
Als het speciale geluid door het weglaten of juist toevoegen van de Song komt, moet je eens proberen in de songinstellingen te kijken. Misschien hebben die indirect effect op de Right voice...
Groet
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
eddy vanzee |
Geplaatst - 10/08/2009 : 16:25:22 Hallo Albert en Martijn, hartelijk dank voor jullie prompte reactie,
maar het mysterie kan nog groter, nl : de speciale klank waarover ik het had in mijn vraag,treedt enkel op wanneer ik een registratie maak die zowel de Style alsook de Song (midi) bevat. Nochtans gebruik ik de song (midi) NIET ; ik speel gewoon met de style.
Vervangt men de song (midi) door een andere dan is de speciale klank weg en blijft enkel de standaardpresetklank over.
Heb al vanalles geprobeerd nl.:registratie, save via Voice Set, save via Voice Editor op PC, niets werkt.
Ik begin een donkerbruin vermoeden te krijgen dat deze sound in zowel de Style alsook in de Song beveiligd is, zoiets als de "Premium Voices" die ook niet kunnen gecopieerd worden, temeer daar de style hoogstwaarschijnlijk een SongStyle is uit de Platinumstal.
Dit zou aannemelijk kunnen zijn, wat echter het verschil is tussen een registratie met inbegrip van de song(midi) (die niet gebruikt wordt) en een registratie zonder deze song gaat m'n petje te boven.
Tot nader order zal er mij niets anders overblijven dan wat te stoeien met de instellingen, eventueel via de Song Editor op de PC of via de Voice Creator op het KB, tot ik de sound te pakken heb.
De oplossing van Albert werkt perfekt zolang de Style maar niet veranderd wordt, en laat nu juist dat de bedoeling zijn, nl.: de voices (met hun specifieke effecten) van een style kunnen opslaan en gebruiken in om het even welke andere style.
Suggesties of oplossingen die het licht kunnen doen schijnen in dit mysterie zijn steeds welkom, waarvoor bij voorbaat dank.
Nogmaals bedankt jongens en met vriendelijke groet, eddy |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 09/08/2009 : 19:22:26 @albertvvl,
Ik denk niet dat meneer last heeft met het maken van de registraties en/of het gebruik van OTS.
Wat hij bedoelt is iets wat ik zelf ook weleens heb meegemaakt.
Ontopic:
In de OTS van een bepaalde style wil een Voice nog weleens anders klinken dan de standaardvoice (als je die zou selecteren vanuit je Right Part) Blijkbaar hebben de programmeurs een klein beetje zitten spelen met de effecten (reverb, DSP etc.) waardoor deze voice anders klinkt dan zijn standaardvariant. Deze "speciale klank" is dus alleen te verkrijgen via OTS van die specifieke style.
Wat je zou kunnen proberen is alle instellingen van de standaardvoice vergelijken met de mooie voice die je krijgt in de OTS. Waarschijnlijk is dit een heleboel werk, en ik weet niet zeker of het lukt.
Ik ben er zelf ook nooit achter gekomen hoe deze andere klanken precies verkregen worden.
* gaat zoeken naar een voorbeeldje *
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
albertvvl |
Geplaatst - 09/08/2009 : 19:02:53 Hallo,
Ik denk dat ik de oplossing heb voor jou probleem.
Wat jij wil doen kan inderdaad niet wanneer je maar 1 registratie wil gaan gebruiken.
Wanneer je meerdere regisraties gebruikt werkt dit wel
Bv : stel je style in op C met bijbehorende klanken en sla dit op op vb memory 1
stel nu je style in op D met de bijbehorende klanken die je hier wil gaan gebruiken en sla dit op in memory 2
Wanneer je nu wisselt tussen deze 2 registratie gaat het rhytme en de klank veranderen
Je kan dit toepassen met zoveel ryhtmes als je wil. De klanken blijven staan je moet gewoon een nieuw rhytme toewijzen en natuurlijk weer op een nieuwe registratie opslaan.
OTS is gebonden aan je style wil je de ots wijzigen dan moet je je rhytme opslaan. OTS kijkt niet naar wat je in je registratie hebt opgslagen maar haalt zijn info uit de style.
Laat me aub eventjes weten of je probleem hier mee is opgelost.
Vriendelijk groeten Albert van vlierden
http://www.avvsystems.be |
|
|