O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
rita |
Geplaatst - 03/09/2009 : 11:28:58 goedemorgen heb mijn stem opgenomen, in audio, nu wil ik hem onder multipad hebben, heb al div dingen ondernomen maar het lukt niet. Heb hem gecopierd naar hd maar daarna zie ik wel execuded, echter gebeurd nixx Als ik mp select gebruik zie ik hem ook niet!! b.v.d gr ryta |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
henry1943 |
Geplaatst - 25/01/2012 : 17:52:32 hallo allemaal,
ik heb ook een vraag. Hoe maak ik van een WAV bestand een voice en daarna een multipad. Ik heb hier gelezen, dat je die toe moet kennen aan een toets. Maar hoe gaat dat? Misschien wel een domme vraag, maar ik ben nog een leek. Gr. Henry |
eddy vanzee |
Geplaatst - 04/09/2009 : 18:33:29 Hoi Rita,
Die zie je ook zo maar niet staan.
Wanneer je een voice maakt van een WAV. moet je deze aan klaviertoets toekennen.
Wanneer je nu een multipad van deze voice wil opnemen (via multipadcreator > REC (new bank)) moet je in de "REC"-stand op de toets drukken waaraan je de voice toegekend hebt. Indien je wat lang gewacht hebt met opnemen bij het begin van de WAV; heb je een stille ruimte voor je WAV. Dan moet je de toets zolang ingedrukt houden tot deze stille ruimte voorbij is en je de voice hoort.
Je kan je WAV-bestand via de PC en een progr. bewerken en bijknippen zodat de stille ruimte weg is en je WAV onmiddelijk begint te spelen. Deze bewerkte WAV importeer je terug in de HDR van de TYROS en dan weer een voice maken en een multipad.
Niet eenvoudig, maar het is te doen, ik heb zo al verscheidene multipads gemaakt gebaseerd op WAV-bestanden. Ik kan ze als intro gebruiken of gewoon tussen de song door. Ik heb zo o.a. met stem "Hale Hey Louise" gemaakt en met van de CD "geleende" WAV-copies intro's voor "Ave Maria No Moro" en "Midnight Special".
Blijf proberen, het is de moeite waard.
groetjes eddy |
rita |
Geplaatst - 03/09/2009 : 19:15:25 ja dat heb ik allemaal al gedaan maar als ik in de multipad sta, om hem op te nemen vind ik hem nergens!! gr ryta |
eddy vanzee |
Geplaatst - 03/09/2009 : 16:09:13 Hallo Rita, ik heb dat ook al gedaan: eerst de stem opnemen of importeren (WAV) in de HDR; dan een Voice van maken via "Voice Creator" en toekennen (Assign) aan een expansionbank; vervolgens van deze voice een multipad maken. Het is vrij omslachtig, er bestaan misschien nog andere methodes, in elk geval is het mij op deze wijze gelukt.
De expansionbank die de betreffende voice bevat moet wel geladen zijn anders werkt de multipad niet.
Succes en groetjes eddy
|
Ben |
Geplaatst - 03/09/2009 : 15:56:32 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door rita
goedemorgen heb mijn stem opgenomen, in audio, nu wil ik hem onder multipad hebben, heb al div dingen ondernomen maar het lukt niet. Heb hem gecopierd naar hd maar daarna zie ik wel execuded, echter gebeurd nixx Als ik mp select gebruik zie ik hem ook niet!! b.v.d gr ryta
Hoi Rita ,
Om de opname te kunnen gebruiken in een multipad , zal je er eerst een multipad van moeten maken via de knop ''DIGITAL RECORDING'' en daar kies je voor ''MULTIPAD'' (zie foto)
Kijk op deze pagina voor de totale uitleg :
http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros2/t2-tips/multipad/multipad.html
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes!!
Groetjes Ben |