| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 05/09/2009 : 16:41:51 Hallo, op 10/08/09 en 11/08/09 onder de titel "Registratie van Voices" maakte ik reeds melding van het feit dat regitraties door MIDI kunnen beïnvloedt worden.
Heden stel ik het volgende vast : ik maak een registratiebank van een lied > alles OK;
ik speel dit lied ook in (REC in Midirecorder) als MIDI > alles OK;
nu verbind ik deze MIDI aan REG1 in de REGbank en save alles. (ik doe dit om een zo compleet mogelijke REG te maken en om nog een referentie te hebben als ik na een tijdje het lied vergeten ben)
Resultaat : REG1 klinkt niet meer hetzelfde als voor de verbinding met de MIDI >> de klank is verstikt t.o.v. de andere registraties in dezelfde bank. De MIDI wordt NIET gebruikt ! Wanneer ik de MIDI weer van de REG. afkoppel klinkt het weer goed !!
In m'n vorige melding was het verbinden van een MIDI (andere REG, andere MIDI) aan een registratie een verbetering van de klank, en nu klinkt het slechter !
Dat vind ik toch niet normaal, hoe kan nu het verbinden van een MIDI (die niet gebruikt wordt) aan een registratie de klank beïnvloeden ?? bug ?? instelling ??
Wie weet raad ?
bij voorbaat dank voor jullie reactie
groetjes eddy
|
| 2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 07/09/2009 : 16:26:27 Hallo Wim,
dankjewel voor de haarfijne uitleg.
Gisteren heel de dag geëxperimenteerd, tot de vaststelling gekomen dat simpelweg het inladen van de zelfgemaakte midi reeds voor klankverandering zorgde.
Na veel en lang proberen toch gevonden dat het inladen van de midi telkens de DSP >"VARIATION" uitschakelde vandaar natuurlijk het veschil in klank. Allerlei instellingen met aan- en uitvinken in de "SetUp" geprobeerd, echter zonder resultaat.
Van miserie uiteindelijk de hele zwik ervan vanaf gegooid en alles (deze registratie en midi) vanaf nul terug opgebouwd met met inachtneming van jouw uitleg (in setup alles aangevinkt).
En.....raad eens, het is dan toch gelukt! Blijkbaar heeft jouw raad goed geholpen en ben ik die vervelende bijwerkingen kwijt.
Alweer iets bijgeleerd en tijdens het zoeken nog andere interessante ontdekkingen gedaan,nl.: dat wanneer men de score in een midi niet ziet, men, door het kiezen van een andere channel (RIGHT) in "Function" "SongSetting" toch een kanaal kan vinden waar de score wel op staat.
Nogmaals hartelijk dank. groetjes eddy |
| tyro |
Geplaatst - 05/09/2009 : 20:02:54 Als je song opneemt moet je als je klaar bent wel in de soncreator: setup > execute uitvoeren. Dan de song saven en dan aan een registratie koppelen.
Bij setup kun je vanalles aanvinken wat er in de song opgeslagen moet worden. Als je de voices instellingen wilt opslaan in de song, vink deze dan ook aan.
Let op als de ots gebruikt tijdens het opnemen of later bij het afspelen dan worden deze ook gekozen. Misschien vind je dat niet de bedoeling.
De song/midifile instellingen gaan voor de registratie. De song istellingen staan vooraan de song. Maar als je tijdens het opnemen ook wat veranderd wordt dit ook meegenomen. Wanneer je stop in drukt of een song laadt worden de instellingen geactiveerd die bij setup > exute zijn uitgevoerd.
Groeten Wim
|
|
|