Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Nieuwe software installatie

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Raysyl Geplaatst - 23/09/2009 : 08:46:20
Ik heb vernomen dat er iets nieuws aan software in alle tyrossen kan worden geplaatst.
Vanaf oktober.
Dit heb ik gelezen van een ander forum.
Weet niet precies hoe die heet,ik dacht Zeelandnet.nl
Misschien weten jullie meer?
Groetjes
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Raysyl Geplaatst - 12/10/2009 : 09:42:45
Hoi Ronald,
Op dit forum mag je alles vragen.
Onnodige vragen bestaan niet.
Kijk ,op den duur kom je er vanzelf achter waar wat staat.
Ik heb precies dezelfde route doorlopen als jij.
Je barst van enthousiasme,en de vragen.
En heb je zelf ook veel ideeen.
Nogmaals,van harte welkom bij dit forum.
Ik hoop dat ik je wat opgebeurt heb.
Groetjes R.Meijer
ronald_nld Geplaatst - 10/10/2009 : 18:00:39
Het was niet mijn bedoeling om iemand tegen het hoofd te stoten en ik zou niet weten waarom het in de verkeerde topic staat. Heeft alles met software te maken en ik zocht de update in eerder genoemde aanpassing.
Discusseren over het nut of belang van MP3 is in dit geval niet aan de orde (had ook Ogg, Ape of andere lossless kunnen zijn.
Ik kreeg van Yamaha een email waarin voorgenoemde modellen genoemd werden met de mogelijkheid tot opnemen / afspelen met mp3
Maar als newbie heb ik weinig recht van spreken als ik het allemaal zo lees.
Ronald
Raysyl Geplaatst - 30/09/2009 : 19:46:46
Nog even dit , de root van de keyboard ligt bij het bespelen van dit instrument.
Natuurlijk wil ik en willen wij er van alles op en in hebben.
Ach,laten we eerlijk zijn,tyros3 heeft weer die speciale art.voices ed.,wat de kleinere broertjes dan weer niet hebben.
Maar voor elk nieuw forumlid,zeg ik van Harte welkom,en veel leers van dit forum.
Ik ben ook een vraagbaak soms.
Heb enorm veel steun van veel leden gehad in mijn ontdekkingsreis op Tyros3.
Ik gun dezen dan ook alle respect.
Tot horens.
T-Rossie Geplaatst - 30/09/2009 : 11:13:00
Wie weet, misschien komt het er nog van!

appie21 Geplaatst - 30/09/2009 : 00:10:09
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Appie,
De motivatie waarom ik het schreef:
In de Tyros wordt opgenomen in een ongecomprimeerd formaat (WAV)
Elke vorm van compressie, dus zeker MP3 omzetting, geeft een verlies van kwaliteit, ook al neem je een hoge bitrate. Bovendien is de vraag naar welke rate zou men het willen?....... hoe hoger de bitrate des te groter het bestand en dan wordt het verschil WAV-MP3 steeds geringer kleiner qua grootte.

Hedendaagse USB sticks zijn zo 'groot' dat er erg veel WAV bestanden op passen. Ook door de USB interface kunnen we redelijk snel een WAV bestand sturen naar een computer.

Iemand die per mail een 'proef opname' wil versturen is vast wel in staat om de conversie WAV --> MP3 op de PC te doen.

In mijn visie is een Tyros3 op de eerste plaats een arranger-keyboard, voorzien van een kwaliteits HD-recorder die optimale kwaliteit levert. Dat hij ook in staat is om (WAV) pauze-muziekjes te draaien vanaf de harddisk is ook prima, maar om er nou een MP3-convertor/afspeeldoos van te maken zou in mijn ogen verkwisting zijn van kostbare programmeer-ruimte.

Er is vast ook een aantal mensen die het op prijs zal stellen dat er een online televisietuner of youtube-player of internet Explorer ingebouwd wordt

Samengevat : Het gaat me allemaal even te ver als er 'gemopperd' wordt dat een top-keyboard als de Tyros3 (nog) niet in staat is om MP3's op te nemen of af te spelen..... terwijl zijn jonge kleine broertje dat wél kan.

Het is een persoonlijke mening en die heeft natuurlijk iedereen

ik snap de compressie helemaal! (en ik verkies ook zeker wav boven mp3! )
Ik zou het echter op prijs stellen als dit "Dure"top keyboard ook gebruikt kan worden op mp3 af te spelen.

Het zou een leuk cadeau zijn van yamaha!

http://www.keyboardspelen.nl
laakies Geplaatst - 29/09/2009 : 19:48:08
citaat:

Bert

Toch een vriendelijk- doch dringend verzoek om jouw toon wat te matigen en je aan te passen aan het forum. Mogelijk kun je dan nog groeien tot een gerespecteerd forumlid...... op deze manier zal je dat niet lukken.
Het T-2 forum is vanaf dag één voortdurend gegroeid tot een fantastische onmoetingsplaats/vraagbaak en heeft daarmee onze verwachtingen overtroffen.

Roel (moderator)

Goed gesproken Roel, je haalt de woorden uit mijn mond

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300
T-Rossie Geplaatst - 29/09/2009 : 14:52:09
Appie,
De motivatie waarom ik het schreef:
In de Tyros wordt opgenomen in een ongecomprimeerd formaat (WAV)
Elke vorm van compressie, dus zeker MP3 omzetting, geeft een verlies van kwaliteit, ook al neem je een hoge bitrate. Bovendien is de vraag naar welke rate zou men het willen?....... hoe hoger de bitrate des te groter het bestand en dan wordt het verschil WAV-MP3 steeds geringer kleiner qua grootte.

Hedendaagse USB sticks zijn zo 'groot' dat er erg veel WAV bestanden op passen. Ook door de USB interface kunnen we redelijk snel een WAV bestand sturen naar een computer.

Iemand die per mail een 'proef opname' wil versturen is vast wel in staat om de conversie WAV --> MP3 op de PC te doen.

In mijn visie is een Tyros3 op de eerste plaats een arranger-keyboard, voorzien van een kwaliteits HD-recorder die optimale kwaliteit levert. Dat hij ook in staat is om (WAV) pauze-muziekjes te draaien vanaf de harddisk is ook prima, maar om er nou een MP3-convertor/afspeeldoos van te maken zou in mijn ogen verkwisting zijn van kostbare programmeer-ruimte.

Er is vast ook een aantal mensen die het op prijs zal stellen dat er een online televisietuner of youtube-player of internet Explorer ingebouwd wordt

Samengevat : Het gaat me allemaal even te ver als er 'gemopperd' wordt dat een top-keyboard als de Tyros3 (nog) niet in staat is om MP3's op te nemen of af te spelen..... terwijl zijn jonge kleine broertje dat wél kan.

Het is een persoonlijke mening en die heeft natuurlijk iedereen
appie21 Geplaatst - 29/09/2009 : 12:58:50
citaat:

Bert,
Op de officiele Yamaha site van PSR-910 staat :

Hoe graag men/je het ook wil lezen, maar daar staat niets over MP3 opname mogelijkheden Dat moeten we zelfs helemaal niet willen op een Tyros.

Het valt me op dat je denkt 'even' de Frauenhofer MP3 algortimes in te bakken in de firmware van een Tyros. Hopelijk besteedt Yamaha daar geen tijd aan om zo (kostbare) code ruimte te verspillen.

Waarom zouden wij dat niet willen.. Soms is het gewoon makkelijker (en sneller) om even iets wat je bijvoorbeeld via de mail wil versturen als het mp3 is. natuurlijk gaat de kwaliteit achteruit. maar dat maakt toch niet uit voor een proef opname. zolang ze ook de huidige wav kwaliteit er maar in zit vind ik het een zeer verwelkomende update!

http://www.keyboardspelen.nl
T-Rossie Geplaatst - 29/09/2009 : 01:29:32
Bert,
Je mag gelijk hebben en 'even' de plugins in het OS schieten. (Het is immers nul bytes volgens jou?) Je bent ongetwijfeld een computer expert.... maar eentje die (nog) niet in de gaten heeft dat een PC een ander OS heeft dan dedicated hardware.

Toch een vriendelijk- doch dringend verzoek om jouw toon wat te matigen en je aan te passen aan het forum. Mogelijk kun je dan nog groeien tot een gerespecteerd forumlid...... op deze manier zal je dat niet lukken.
Het T-2 forum is vanaf dag één voortdurend gegroeid tot een fantastische onmoetingsplaats/vraagbaak en heeft daarmee onze verwachtingen overtroffen.

Roel (moderator)
bpierey Geplaatst - 28/09/2009 : 23:50:46
nou ja, nieuwkomer op dit forum betekent niet nieuwkomer zoals jij denkt hoor.

ik weet dus wel hoe MP3 en software in elkaar zit en wat 'code verknoeien' betekent. Jij blijkbaar niet helemaal.... het is echt eenvoudig en kost niets van 'jouw' Tyros hoor (dan gebruik je hem toch niet). Doe beter geen uitspraken als je niet weet hoe het werkt.

maar goed, jij weet het beter, want jij zit al langer op het forum.

overigens heb ik het nagekeken, en het is alleen afspelen op de S910 van MP3 (opnemen alleen nog WAV naar USB), dus daar heb je gelijk in. S710 ondersteund helemaal geen MP3. Dit zegt niets over de Tyros natuurlijk; zit een snellere processor in, dus het zou wel kunnen. Maar lijkt alleen op playback, alhoewel ik en velen daar ook al blij mee zijn! Opnames converteer je toch op de PC.

als iemand dit zeker wilt weten... je kunt de Manual van beide downloaden op de Yamaha site, daar staat het helder in.

jammer dat je zo met nieuwkomers hier omgaat. Dan zal het hier niet echt gaan groeien
T-Rossie Geplaatst - 28/09/2009 : 23:04:41
Bert,
Op de officiele Yamaha site van PSR-910 staat :

Specs: MP3 Playback

.....and professional features like USB audio recording and playback of MP3 files........

Hoe graag men/je het ook wil lezen, maar daar staat niets over MP3 opname mogelijkheden Dat moeten we zelfs helemaal niet willen op een Tyros.

Het valt me op dat je denkt 'even' de Frauenhofer MP3 algortimes in te bakken in de firmware van een Tyros. Hopelijk besteedt Yamaha daar geen tijd aan om zo (kostbare) code ruimte te verspillen.

Ik vond het nodig om juist WEL te reageren, zeker als een nieuwkomer even komt vertellen hoe eenvoudig het allemaal is en wat Yamaha even moet doen.

bpierey Geplaatst - 28/09/2009 : 20:23:54
"but the most exciting is definitely the ability to record and playback audio in MP3 and WAV format."

ik denk dat de meeste mensen dit interpreteren als ook opnemen in MP3 formaat, zoals ik dus ook. Lijkt me redelijk duidelijk toch?

verder gaat het hier niet over de (on)mogelijkheden van een MP3 speler, en ook niet over de (on)mogelijkheden van alle andere mogelijkheden van de Tyros.... gelukkig kan de Tyros zoveel en dus meer dan alleen een 'keyboard' dat iedereen wel zijn ding vind dat belangrijk is.

Als je MP3 niet belangrijk vind, is ok toch? maar dan hoef je toch ook niet te reageren?
T-Rossie Geplaatst - 28/09/2009 : 19:18:28
Ligt het nu aan mij..... maar waar staat dat er MP3 kan worden opgenomen??

En uhhh....ging dit forum nou over keyboards of MP3 spelers?
Er lijken mensen te zijn die MP3 (on)mogelijkheden belangrijker vinden dan zelf spelen ??
laakies Geplaatst - 28/09/2009 : 19:06:42
Als ik de specs moet geloven klopt het inderdaad dat ze zowel mp3 als wav files kunnen opnemen/ afspelen.

Ik trek mijn conclusie dus heel vlug terug.
Heb ik op de verkeerde websites gezeten

Het is een leuke verbetering zeer zeker, maar ik kan ook met de wav files overweg, das geeen enkel probleem. ietsjes meer werk met converteren maar ja dat was ik ook al gewent met de T2.

Maar het zal zeker bijdragen tot aankoop voor sommige mensen.

Maar mijn Tyrosje 3 inruilen hiervoor geen haar op mijn kop.

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300
bpierey Geplaatst - 28/09/2009 : 17:21:18
De nieuwe modellen kunnen inderdaad wel MP3 opnemen + afspelen, dat kun je op meerdere plaatsen nalezen.

Overigens is dat software matig geen probleem; is echt al standaard en is een kwestie van bestaande decoder en encoders koppelen. (is al zo lang standaard op PC/Windows platform...)

Lijkt mij geen probleem voor Yamaha om dit in een volgende firmware/OS op te nemen voor de Tyros serie.

grt,
Bert

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000