O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
reyer |
Geplaatst - 19/10/2009 : 18:43:19 Ik heb een aantal registratiebanken waarin ik midifiles koppel aan een registratie. Ik zet in de midifile bepaalde sporen uit en pas de microfoon instellingen aan en sla dan de registratie op. Hier heb ik er nogal wat van (zo'n 20 banken) en ze worden regelmatig gebruikt. Nu heb ik de laatste tijd steeds het probleem dat de gekoppelde midifle niet meer gekoppeld is. Ik heb niets verwijdert of verplaatst dus ik begrijp dat niet goed. Ik had uit voorzorg al een reservekopietje van alle registraties gemaakt en als ik die terug zet werkt het weer. Maar ik heb zo weer hetzelfde probleem.
Wat doe ik verkeerd? Registraties kunnen toch niet spontaan wijzigen? Zowel mijn midifiles als mijn registratiebanken staan in een eigen map op de harddisk.
|
14 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Huib |
Geplaatst - 26/10/2009 : 20:54:03 Hallo,Wim Sorry dat ik niet eerder reageerde maar het klopt zoals jij heb weergegeven, ik moet inderdaad alle stijlen nog door de fileconverter van de Tyros 3 halen en heb ook nog wat stijlen uit de T2 gebruikt + de OTS bij sommige registraties aan staan. Heb volgende week wat meer tijd om alles beter te controleren, nogmaals hartelijk bedankt, H.G. Huib |
tyro |
Geplaatst - 26/10/2009 : 19:26:46 Hoi Werner,
Ik neem aan dat je nu weet wat je moet doen. En dat je probleem door jezelf veroorzaakt is en geen bug in de software is.
Groeten Wim |
wernerjo |
Geplaatst - 26/10/2009 : 15:50:39 Yep, is in combinatie met een song ( midifile ).
Werner |
tyro |
Geplaatst - 23/10/2009 : 14:38:32 Ik lees hier meerdere problemen:
Reyer: Mifle is niet meer gekoppeld aan Registratie. * Heb je geen registraties bewerkt en bij memory de song vergeten aan te vinken bij memory. * Heb je de registraties bekeken in het Tyros Registration Memory Editor" hier te downloaden
Huibert: Aangevinkte Song het vinkje bij sommige registratie´s zomaar verdwijnt. * De vinkjes die je bij memory ziet hebben niets te maken met het laden van een registratie, maar bij het opslaan. * heb je al gecontroleerd of je OTS aan hebt staan. * heb je de registratie met SchlagerWaltz op de T3 zelf gemaak? * Heb je alle je file's (Registration Memory, Song, Style, Custom Voice) door de Tyros 3 fileconverter gehaald?. * Heb je ook interne styles uit de T2 gelinkt aan de registratie?
Werner: Instrumenten veranderen spontaan. * Is deze verandering in combinatie met een song?
Groeten Wim |
n/a |
Geplaatst - 23/10/2009 : 13:39:08 Hallo Dames en Heren, Is er nu al meer nieuws over dit merkwaardig verschijnsel ? sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
tyro |
Geplaatst - 22/10/2009 : 09:45:50 Noch even dit.
Heb je oude (T2) files: Registration Memory (extension: .rgt Song (extension: .mid Style (extension: .sty, .sst, .pcs, .pst, .prs, .bcs) Custom Voice (extension: .tvn, .tvd,.tvi Allemaal door de Tyros 3 fileconverter gehaald.
Je kunt er niet vanuit gaan dat alles werkt als je oude bijv. T2 files 1 op 1 overzet naar je T3.
Het is dus verstandig geen interne styles te linken aan een reistratie, als je deze later nog weer een nieuw keyboard wil gebruiken.
Mijn advies is alle files op de HD tezetten dus ook de style. Zo heb je altijd de juiste style, song, etc... gelinkt aan je registratie.
Ikzelf zet/copieer de style bij de bijbehorende song in 1 map. Zo weet ik altijd wat bij elkaar hoort.
Daarbij link ik de style aan de song in song creator : setup > execute. De 1e keer word vaak de style uit de user gelinkt als je die gebruikt hebt in de song. Selecteer de style op de HD en voer dan nog een keer song creator : setup > execute. De style is nu aan de song gelinkt en werkt ook zonder registratie.
Save de style op de HD en controleer of je juiste Style (dus op de HD)is gelinkt aan de Song. Save de song in de zelfde map op de HD. Dit link ik dus weer aan een registratie.
Zo weet je ook zonder registratie wat bij elkaar hoord, mocht er iets mis gaan met een registratie. Of als je per ongeluk een map of file hernoemd of verplaatst hebt.
Groeten Wim |
tyro |
Geplaatst - 21/10/2009 : 23:59:35 Je kunt je registraties makkelijk checken met het programma "Tyros Registration Memory Editor" hier te downloaden.
Controleer je juiste Drive en map-indeling waar de registratie naar toe moet verwijzen. Het hele pad moet hetzelfde zijn. Hieronder staan de Drive met bijbehorende letter.
C:/ = USER (internal memory) D:/ = Floppy drive (Tyros) E:/ = Hard drive (PSR-s900/Tyros) E:/ = Card (PSR-3000) F:/ = HD partition #2 (PSR-s900/Tyros) F:/ = USB (PSR-3000) G:/ = HD partition #3 (PSR-s900/Tyros) H:/ = HD partition #4 (PSR-s900/Tyros) I:/ = USB (PSR-s900/Tyros)
Staat er geen Drive letter is dat een preset style.
Heb je OTS aangeschakeld in het afspelen van een song, zal deze de OTS instellingen laden bij elke variatie verandering met daarbij de bijbehorende OTS.
Werk je met een registratie met daaraan een tyros song gekoppeld. En veranderen tijdens het afspelen of bij het begin van de song of wanneer je op stop drukt, Is er een meta-event in je song opgenomen of opgeslagen, die de registratie overuled.
Zo als Eddy al vermelde om naar het zijn eerste onderwerp midifiles capsones.
Mijn andwoord hierop hieronder dus nog een keer vermeld.
Je hebt de song geladen, daarna heb je de keyboard voices veranderd met een registratie of je hebt OTS Link aan staan. Of je hebt tijdens het opnemen van de song wat veranderd.
Of je hebt middenin de song,(dus je hebt niet eerst op stop gedrukt) execute uitgevoerd in de song setup. En je had blijkbaar "keyboard voices" aangevinkt.
"keyboard voices" is nl het enige wat je anders dan aan het begin van de song kan executen in de song setup.
De oplossing is het weg halen van het meta-event van de "keyboard voice" : FF 7F len 43 73 0D 01 [Data]
Ga in de song creator naar tab SYS/EX. Stel eventueel het filter alleen in op "Meta event FF)" en haal het des betreffende meta event (FF 7F len 43 73 0D 01 [Data])weg. Voor len staat een 2 cijfers en aan het eind = [Data] 4x2 cijfers met het ~ teken.
Deze meta-events gaan voor een registratie en wanneer je een song afspeelt en onderweg (dus ook aan het begin van de song) tegen komt veranderd dit dus de keyboard voices.
Als je dit probleem wil voorkomen vink dan niet in de song setup "keyboard voices" aan. Maar doe dit gewoon met de registraties.
Als je echter bij het afspelen van de song wel automatisch keyboard voices wil laten veranderen, gebruik je dus in song creator setup met "keyboard voices" aangevinkt en dan op de juiste positie execute drukken.
Heb je al aan het begin van de song (bar,beat,clock = 000:2:0000) een ongewenste "keyboard voice" meta-event staan, kun je die ook gewoon weghalen.
De "keyboard voices" kun je dan ook in een registratie opslaan. Memory met voice aan gevinkt.
Alleen op deze manier kom je van ongewenste veranderingen van je voice instellingen af bij een song met voice instellingen opgenomen of met execute en voice aangevinkt.
Het is dus verstandig geen "keyboard voice" instellingen op te slaan in een song. Als je met registratie de voices wil beheren en maar 1 voice instelling wenst.
Wil je dat de song voices beheerd aan het begin en op andere positie's gebruik dan voice instelling in de song. Door voice aan te vinken in de songcreator en execute in de setup.
Wees er dan op verdacht dat deze instellen vast in de song zitten. En wel kan wijzigen door execute met voice aangevinkt. Maar deze instelling alleen te verwijderen is door het bijbhoerende meta-event te verwijderen zoals ik omschreven heb.
Groeten Wim |
eddy vanzee |
Geplaatst - 21/10/2009 : 20:25:49 hallo Reyer,
ik wil je niet tegenspreken hoor, maar ik meen in je bericht toch te lezen dat je iets met MIDI doet in combinatie met registraties.
Als je je de moeite wil getroosten om mijn vorig antwoord eens te chequen zou je misschien toch geholpen zijn.
groetjes eddy |
Huib |
Geplaatst - 21/10/2009 : 18:22:35 Hallo, Frans Morgen heb ik wat meer tijd om te kontroleren in welke RGT de OTS aanstaat. Wel wil ik even doorgeven dat ik met de normale midi´s niet zoveel problemen heb, het zijn de eigen gemaakte midifiles en registraties met daarbij multipads met de stijlen van de Entertainer die soms problemen geven.Ik heb ± 950 RGT gemaakt hier zitten ook RGT van de T2 bij.Ik heb wel even de tijd nodig om het na tekijken, als dit inderdaad zo is laat ik het jullie zo spoedigmogelijk weten, H.G. Huib |
theplayer |
Geplaatst - 21/10/2009 : 14:59:55 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wernerjo dat instrumenten spontaan veranderen. Je zet bijvoorbeeld een piano als hoofdinstument maar dat veranderd inderdaad in iets geheel anders. Werner
Hoi, wat mij zo te binnenschiet is de vraag of je soms het knopje OTS-Link daarbij aan hebt staan. Dat gebeurt nog wel eens na gebruik van de musicfinder. Dan krijg je ook dit verschijnslel. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
reyer |
Geplaatst - 21/10/2009 : 13:28:29 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eddy vanzee
hallo jongens
jullie schijnen ook te worstelen met het MIDIgebeuren.
kijk eens op dit eigenste forum naar de vragen die ik (deze maand,onder de naam "eddy Vanzee") geplaatst heb onder de titels "invloed van midifiles op registraties" "Midifiles capsones" en "midifiles capsones 2 (wim)".
De antwoorden die ik van Wim mocht ontvangen zijn zeer afdoend en hebben me op een goed spoor gezet om MIDI een ietsje beter te begrijpen.
groetjes eddy
Nee ik worstel niet met midi maar met de registraties
|
eddy vanzee |
Geplaatst - 21/10/2009 : 11:34:48 hallo jongens
jullie schijnen ook te worstelen met het MIDIgebeuren.
kijk eens op dit eigenste forum naar de vragen die ik (deze maand,onder de naam "eddy Vanzee") geplaatst heb onder de titels "invloed van midifiles op registraties" "Midifiles capsones" en "midifiles capsones 2 (wim)".
De antwoorden die ik van Wim mocht ontvangen zijn zeer afdoend en hebben me op een goed spoor gezet om MIDI een ietsje beter te begrijpen.
groetjes eddy
|
wernerjo |
Geplaatst - 21/10/2009 : 08:39:14 Hallo Reyer,
Ik heb dit ook al eerder doorgegeven op het forum. Midi's ben ik nog niet kwijtgeraakt in een registratie maar wel wat Huib aangeeft dat instrumenten spontaan veranderen. Je zet bijvoorbeeld een piano als hoofdinstument maar dat veranderd inderdaad in iets geheel anders. Nu schijnt het wel dat je registratie schoon kan maken en opnieuw saven..heb dit nog niet geprobeert.
Hopelijk is het geen bug in de software en ben ik over enige tijd alles kwijt. Heb zo'n 65 reg.banken die ik gebruikt tijdens mijn optredens.
groetjes,
Werner |
Huib |
Geplaatst - 20/10/2009 : 10:00:53 Hallo, Reyer
Dit probleem heb ik ook,de registratie´s zijn niet betrouwbaar. Heb van alles al geprobeerd, ook ben ik erachter gekomen dat de aangevinkte Song het vinkje bij sommige registratie´s zomaar verdwijn, ik heb wel 6 keer de fabrieks instelling ingeschakeld in de hoop dat het opgelos zou zijn. Verder komt het ook voor dat bij sommige registratie´s (niet regelmatig) het ingestelde hoofd instrument b.v.b. sax onder registratie knop 1 zo maar veranderd in accordion, wil ik dit weer goed krijgen moet ik knop 1 wel een paarkeer indrukken terwijl het ritme wel goed is.Dit gebeurd vaak bij de stijl SchlagerWaltz. Met mijn T2 heb ik nooit geen problemen gehad(ik zou hem bijna weer terug willen).Ik hoop dat er een oplossing voor is.
Groetjes, Huib |