O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Ronny |
Geplaatst - 08/11/2009 : 09:03:39 Hallo,
Mijn naam is Ronny, woon in Middelkerke Belgie en heb ook de overstap gedaan van een PSR 3000 naar een tyros 3 sinds 15/10/2009.
Verder speel ik ook op een solton ms10 met accordeontoetsen.
Vriendelijke groeten, Ronny |
12 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ronny |
Geplaatst - 10/11/2009 : 05:21:58 Bedankt iedereen.
Ik heb deze vraag nu eens in een ander onderwerp geplaatst (akkoorden spelen zoals op een accordeon)
Grt, Ronny |
Hanswiel |
Geplaatst - 09/11/2009 : 12:39:50 Hoi Ronny, Ik denk (maar weet niet zeker) dat je het klavier moet splitsen.
Dan kan je de grondtoon spelen enerzijds en met de andere vingers het akkoord.
Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Ronny |
Geplaatst - 09/11/2009 : 06:52:49 Dank u wel aan iedereen voor de moeite en het zoekwerk die jullie deden!
Ik zie dat er intussen al een nieuwe link geplaatst is naar het filmpje, maar het antwoord is me nog duister.Wat jij bedoeld Frans,daar gaat de bas inderdaad mee met het akkoord, maar wat ik wil bekomen is dat er in het akkoord dan geen bas meer zit en dat de basnoot afzonderlijk gespeeld kan worden met één hand zoals in het filmpje op 17.06 min.
Ook bedankt voor de tip naar het boek, en misschien zet ik deze vraag zoals je zegt beter in een nieuw onderwerp.
Moest het nu natuurlijk mogelijk zijn om dit te knippen en te plakken, dan zou dit een heleboel typwerk gespaard zijn.
Vriendelijke groet, Ronny |
fransonline |
Geplaatst - 08/11/2009 : 21:03:02 Hartelijk welkom in het forum en heel veel plezier met je nieuwe Tyros 3!
Wat je vraag betreft: je kunt de bastoon van een akkoord aansturen met behulp van toetscombinaties wanneer de begeleidingsautomaat in de AI FINGRED mode staat. Deze techniek wordt uitvoerig besproken in een workshop Styles&Patterns (boek en DVD). Voor meer informatie kun je terecht op: http://www.oostendorp-muziek.nl/Workshop_DVD_Engels_Styles_Patterns_39100.html
Nog een tip: een aparte vraag kun je het beste in een nieuw bericht plaatsen: hij valt dan beter op en je hebt meer kans dat anderen het lezen en reageren.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
JohnT3 |
Geplaatst - 08/11/2009 : 19:16:16 Directe link:
http://video.google.nl/videoplay?docid=1181159397866505967&hl=nl#
Nu moet ik nog eens leren spelen. |
Hanswiel |
Geplaatst - 08/11/2009 : 18:53:12 Ronny,
Is er nog een andere link. Ik kan niets vinden
Hans
Hanswiel |
Geplaatst - 08/11/2009 : 18:17:53 Hoi,
Sorry Ronny, de link werkt niet dus ik zoek op YouTube nog naar de demo.
Hans
fboss |
Geplaatst - 08/11/2009 : 15:02:29 Beste Allemaal;
Om de demo van Peter Baartmans bij Piens in België te bekijken is het onderstaande een rechtstreekse link;
http://www.piens.be/movies/index.lasso?id=1
Veel plezier ermee gewenst door... fboss
|
Ronny |
Geplaatst - 08/11/2009 : 12:59:13 Dank aan iedereen voor de verwelkoming!
Hans u zei war jij niet weet............. Wel ik heb eigenlijk al een (niet gewone)vraag.
Wanneer je op een demofilmpje T3 van Peter Baartmans kijkt op www.piens.be, dan zie je (op 17.06 min) dat hij enkel met zijn linkerhand akkoorden speelt zoals op een accordeon (linkerhand) dus afwisselend grondnoot dan akkoord (zonder grondnoot), grondnoot akkoord (zonder grondnoot) enz.
Let wel, Ik bedoel hier niet akkoorden spelen met styles of akkoorden spelen met de grondnoot eraan vast.
Is er iemand die begrijpt hoe je zoiets kan instellen op je T3?
Met vriendelijke groet,
Ronny |
ROMANTIKO |
Geplaatst - 08/11/2009 : 10:28:04 hoi RONNY,welkom op dit leuke forum,mijn naam is RIKO en woon in Oostende;dus we zijn geburen,ik heb mijn t3 sinds januari dus als je zin hebt om eens samen te komen,graag hoor!groetjes RIKO |
Hanswiel |
Geplaatst - 08/11/2009 : 09:46:59 Hoi Ronny,
Hartelijk welkom op dit fantastische forum. Heel veel speelplezier met de T3. En,.....wat jij niet weet , weet men op dit forum (meestal) wel.
Hans
theplayer |
Geplaatst - 08/11/2009 : 09:37:13 Hallo Ronny,
Gefeliciteerd met de aanwinst en ik hoop dat ook jij veel plezier zult beleven aan de Tyros3. Daarnaast ook een welkom op dit forum. We hopen je hier vaker terug te zien. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |