Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Akkoorden spelen zoals op een accordeon?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Ronny Geplaatst - 10/11/2009 : 05:17:08
Hallo,

Wanneer je op een demofilmpje T3 van Peter Baartmans kijkt op www.piens.be, dan zie je (op 17.06 min) dat hij enkel met zijn linkerhand akkoorden speelt zoals op een accordeon (linkerhand) dus afwisselend grondnoot dan akkoord (zonder grondnoot), grondnoot akkoord (zonder grondnoot) enz.

Spijtig genoeg zijn de vingers juist niet te zien op dat moment.

Let wel,
Ik bedoel hier niet akkoorden spelen met een grondnoot eraan vast,maar alles los van elkaar enkel met linkerhand ???

Is er iemand die begrijpt hoe je zoiets kan instellen of hoe je dit speelt op je T3?

(zie ook onderwerp even voorstellen Ronny)

Met vriendelijke groet,

Ronny
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Ronny Geplaatst - 16/11/2009 : 20:25:56
Frans, Ruud,

Na de tip om eens in de accordeons te gaan kijken heb ik inderdaad DE manier te pakken. Die accordeons met de bas erin hebben de kers op de taart gezet.

Het zal wel nog serieus wat oefenen worden, maar ik heb er de tijd voor over om dit onder de knie te krijgen en misschien kan ik binnenkort mijn accordeonklavier wel thuislaten.

Nogmaals een heel dikke merci aan iedereen die hier zoveel tijd in gestoken heeft!!

En nu ga ik aan de slag de tyros roept me

Groetjes, Ronny
Ruud Geplaatst - 16/11/2009 : 18:25:06
Hallo Ronny,

Zoals Frans aangeeft zul je het voolopig moeten doen.
Peter speelt het zelf op die manier. Het is namelijk een speelstijl, -techniek.

Groet, Ruud
theplayer Geplaatst - 16/11/2009 : 08:47:05
Hallo Ronny,

Kijk eens in de groep accordeon op P2.
Daar staan een aantal accordeon klanken, waar in het onderste octaaf de bas is verwerkt.
Dus Left uit, acmp uit en rammen maar met dat linkerhandje.
Bas in het onderste octaaf, accoord in het 2e octaaf.
Wellicht is dat een optie voor je.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ronny Geplaatst - 16/11/2009 : 06:49:51
Hallo,
ik pik hier verder de draad op van het onderwerp die eerst verkeerd geplaatst was (welke styl...).

Nu mijn bevindingen over het onderwerp bassen.

Ik heb al heeeel veel bijgeleerd en ben zeker op de goede weg dank zij jullie allemaal (MIJN BESTE DANK HIERVOOR!!!) over hoe je die grondbas kan krijgen in een accoord (al dan niet met een lopende styl)en dat werkt primma!!

Die grondbas is er nu op de juiste plaats maaaaar op het moment dat ik dan het accoord nodig heb moet die grondbas er uit en na alles wat ik al gezocht heb blijft die bas in het accoord zitten.

Met twee handen is dit natuurlijk geen probleem, maar stel je een accordeon voor (de linkerkant)daar speel je de grondbas en dan pas het accoord zonder dat die grondbas nog meegaat in dat accoord.En dit is nu precies wat Peter doet in dat filmpje

Hij speelt een marche tempo (dit zou volgens mij evengoed wals of tango of gelijk welk ritme kunnen zijn)met één hand afwisselend bas... accoord .

LET WEL dit staat op exact 17.06 min want juist ervoor speelt hij slepende accoorden maar dat is niet de bedoeling.

Vriendelijke groeten,

Ronny
Ronny Geplaatst - 11/11/2009 : 20:23:51
Dag Frans,

Eerst en vooral Dikke proficiat met uw prachtige site ben er al eens gaan rondsnuffelen en het is meer dan de moeite waard.

Wat uw antwoord op mijn vraag betreft wens ik u ook van harte te bedanken, maaaaaar het is niet dat wat ik bedoel, daar krijg je telkens een bas bij het akkoord, en dat is nu precies wat ik niet wil.
Ik begin te denken dat Peter daar gewoon een styl aan het afspelen is en dat hij daarbij enkel de bas en het akkoord laat meespelen.

Het was eigenlijk de bedoeling dat ik mijn chromatisch klavier niet meer zou moeten meedoen op het podium.

Ik gebruik die nu enkel nog om de weinige liedjes (vooral compilaties die veel van ritme veranderen)die ik nog speel zonder styl te voorzien van bassen en akkoorden.En dit was nu de bedoeling omdat ik dacht dat dit ook met de tyros zou lukken.

Vriendelijke groeten,
Ronny
theplayer Geplaatst - 10/11/2009 : 19:17:17
Hallo Ronny,

Ga eens als volgt te werk.
Neem de style 'Ethereal Movie'.
Door 2 x op Mixing Console te drukken kom je uit bij de instrumenten voor deze style.
Verander de voices nu door gewenste orgelvoeices en pas evt de volumes aan. (Ook van de bas)
Als je tevreden bent ga je met exit weer terug.
Zet nu sync start en sync stop aan.
Kies voor de rechterhand een orgelsound.
Maak er dan een registration van, dan kun je 'm de volgende keer zo weer oproepen.
Voor het sturen van de bas, kijk je het beste even op mijn site onder:
Tyros2 > TipsT2 > Aflopende bas.
Ik denk dat het hier wel mee gaat lukken.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ronny Geplaatst - 10/11/2009 : 14:32:58
Ja Frans, deze video bedoel ik.

Ronny
fransonline Geplaatst - 10/11/2009 : 11:40:06
Bedoel je deze video?
http://www.piens.be/movies/baartmans26102008/baartmans_nl.html

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000