O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Hanswiel |
Geplaatst - 07/12/2009 : 20:05:16 Hoi,
Ik heb via de informatie op het forum (Frans zijn website) mijn voetpedaal ingesteld om tijdens het spelen een ""registratie verder"" te gaan. Dus b.v. van registratie 1 naar registratie 2.
Het valt mij op dat ik 2x moet trappen voordat ik een registratie verder kan. Heb ik wellicht toch nog iets over het hoofd gezien?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
jan01 |
Geplaatst - 29/12/2009 : 15:43:09 Hoi Frans,
Geen last van kramp hoor. Ik hou sowieso onder het spelen 'mijn poot stijf', omdat mijn partner - met een absoluut gehoor - wel eens opmerkingen maakt over hoe het net even beter kan klinken
Ik heb de instelling aangepast, het loopt als tierelier. En ik maar denken dat ik een ontdekking had gedaan.....
Heel erg bedankt voor de tip !!!
Fijne jaarwisseling.
Groeten van Jan,
|
theplayer |
Geplaatst - 28/12/2009 : 20:16:06 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door jan01 Bij het even loslaten reageert elke volgende reg. direct (incl. breaks etc.) Het komt mij over dat door het ingedrukt houden de volgende reg in de tussentijd al is geladen.
Hallo Jan,
Dit kan nooit de bedoeling zijn, want wat doe je als je kramp in je been krijgt? Waarschijnlijk heb je de verkeerde polariteit ingesteld. Druk op DirectAccess en trap het pedaal in. In ht scherm dat nu geöpend is, kun je de polariteit omschakelen. Ik denk dat het dan beter zal werken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
ludo |
Geplaatst - 26/12/2009 : 18:42:37 Hallo Hans,
De linkse tab is het knopje op je scherm rechts boven, waar je ook kunt navigeren tussen de registraties.
Groeten, Ludo |
jan01 |
Geplaatst - 23/12/2009 : 14:49:09 Beste Tyros-spelers,
Ik heb in het begin ook 'problemen' ervaren met het doorlopen van de registraties via het pedaaltje: de volgende registratie (break, andere klank) kwam soms net even iets te laat. Nu ik het op de volgende manier doe, verloopt alles vlekkeloos !
Trap even door dat je op reg.1 staat. Terwijl je speelt houd je het pedaaltje ingedrukt. Voor reg.2 laat je het pedaaltje even los en weer ingedrukt blijven houden, enz. enz.
Bij het even loslaten reageert elke volgende reg. direct (incl. breaks etc.) Het komt mij over dat door het ingedrukt houden de volgende reg in de tussentijd al is geladen.
't Vraagt wel controle over je voet, omdat daar 'de volgende reg al onder klaar staat'.
Misschien dat degenen die al veel ervaring hebben met het pedaaltje al zo werken, maar het was voor mij een leuke ontdekking en het werkt perfect.
Groeten van Jan,
|
Hanswiel |
Geplaatst - 20/12/2009 : 09:57:42 Hallo allemaal,
Als je een nieuwe registratieblok begint moet je de eerste keer op de linkse tab of een keer op de pedaal drukken waarmee je naar de volgende registratie gaat, dan is de eerste aangeduidt zie op de bovenste regel als registration sequence. De volgende malen moet je maar een keer drukken om verder te gaan.
Groeten, Ludo
Ludo,
- houdt dat in dat je eerst op het pedaal trapt voordat je begint met de insert-procedure?
- wat bedoel je met de linkse tab?
Met muzikale groet, Hans
ludo |
Geplaatst - 18/12/2009 : 17:11:00 Hallo allemaal,
Als je een nieuwe registratieblok begint moet je de eerste keer op de linkse tab of een keer op de pedaal drukken waarmee je naar de volgende registratie gaat, dan is de eerste aangeduidt zie op de bovenste regel als registration sequence. De volgende malen moet je maar een keer drukken om verder te gaan.
Groeten, Ludo |
Hanswiel |
Geplaatst - 13/12/2009 : 17:58:14 Hoi Frans,
Met 2x trappen bedoel ik dat ik alleen bij het beginnen van een song 2 keer moet trappen. Als dat gebeurd is, dan hoef ik in het verdere verloop van de song maar een keer te trappen om verder te komen in de registratie.
De style's die ik gebruik staan zowel op de HD als de preset style's.
Met muzikale groet, Hans
theplayer |
Geplaatst - 11/12/2009 : 19:25:42 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel Het valt mij op dat ik 2x moet trappen voordat ik een registratie verder kan. Heb ik wellicht toch nog iets over het hoofd gezien?
Hoi,
Even een vraagje. Heb je soms gebruik gemaakt in die registrations van een style die op de harddisk staat? Normaal zou het niet moeten en bij één keer trappen moet de registration overspringen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Heiko |
Geplaatst - 08/12/2009 : 10:38:31 ......Komt mij bekend voor....Staat er niet iets in de registratie wat iets meer laadtijd nodig heeft? Dit gebeurt ook bij de standaard presetknoppen. Meestal wanneer je iets van de HD of een song moet laden. Probeer het eens uit om bij zo'n trage preset even te wachten en kijk dan of alles toch goed staat Grtzz, Heiko |