Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Betreft sustain.

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
New in town Geplaatst - 30/12/2009 : 11:16:06
Hallo muziekvrienden.

Het valt mij op, dat wanneer je sustain indrukt,
dat dat dan gelijk voor alle delen geldt.
Maar, ik vind het soms helemaal niet geweldig, om een sustain te accepteren, die bijvoorbeeld wel bij een orgel past, maar absoluut niet bij een fluit, om zo'n moment zou ik dan graag de sustain van zo'n fluit uit willen schakelen. Wie heeft een mogelijkheid gevonden om dit probleem op te lossen? Er zitten hier zulke inventieve spelers... Of misschien heb ik wat gemist in de summiere gebruiksaanwijzing...

Groetjes Piet,
En iedereen een prettige jaarwisseling,
2010 staat klaar om ingewijd te worden.
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bertus Geplaatst - 31/12/2009 : 17:03:40
Een fijn en gelukkig en gezond nieuwjaar dan maar na het zo even gelezen te hebben allemaal, hier heb ik niets meer aan toe te voegen als "amateur" speel pas 30 jaar ruim!

Groetjes, Bert
New in town Geplaatst - 31/12/2009 : 15:23:24
Okay sis.
Dat vind ik een sympathieke reactie.
Laten we dat maar doen, dat lijkt me het verstandigst.
En laten we hopen dat we er wat van geleerd hebben. ;-)

Groetjes Piet.

n/a Geplaatst - 31/12/2009 : 15:06:52
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town

En dan komt de volgende onnodige bijdrage van sis, die me zegt, misschien moet je je manier van spelen veranderen, en niet zo focussen om zoveel klanken te gebruiken.
Wat heeft deze opmerking nog te maken met mijn vraag. Ik vond het zeer badinerend overkomen. Vandaar, dat ik zeg dat ik dat vervolgens zelf wel kan bepalen. Daar heb ik geen full time free lance muzikant voor nodig.

Deze opmerking had alles te maken met jou vraag, het probleem is dat jij dat waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd hebt, daarom ben je op je tenen getrapt.
Ook wat het sustain gebruik betreft had alles te maken met jou vraagstelling, vooral de instrumenten waar sustain op gebruikt wordt heb ik netjes gepost en op een rijtje gezet.
Ben dagelijks in de studio bezig met klanken te programeren en ik weet uit ondervinding en meer dan 30 jaar ervaring, dat je soms voorzichtig moet zijn om klanken samen te gebruiken.
Dit bedoelde ik dus met andere manier van spelen en niet zo focussen op enz...
Dus, ik vermoed dat je mijn bijdrage verkeerd geinterpreteerd hebt.
Dat was dus niet mijn bedoeling .
Piet, laten we zeggen dat alles wat mijn bijdrage betreft, berust op een misverstand, dat uit de hand gelopen is, OK ?
En nu feesten hé jongens.
sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
Raysyl Geplaatst - 31/12/2009 : 14:10:47
Zo is dat,en ook namens mij en mijn gezin wens ik iedereen een muzikaal en goed nieuwjaar toe.
Groetjes
New in town Geplaatst - 31/12/2009 : 14:08:12
Hallo mensen,
ik zal nog één keer duidelijk maken, hoe wat mij betreft de vork in de steel zit.

Meneer F. van Holten, daar heb ik ook geen enkele behoefte aan. Mensen, die zo snel iemand neersabelen, ken ik liever niet.
Van sis, heb ik geen bruikbare informatie gekregen. Het was ook helemaal geen adequate reactie op mijn vraag.
Deze meneer hoeft mij niet te vertellen wat voor instrumenten welke sustain hebben. Het had helemaal niets met mijn vraagstelling te maken. Dat heb in ik mijn daarop volgende vriendelijke reactie duidelijk gemeld.
Daarna komt Frans, die gewoon een heel goed idee aandraagt. Wat jammergenoeg achteraf voor mij toch niet helpt.
Waar ik hem dan ook vriendelijk voor bedank. En dan komt de volgende onnodige bijdrage van sis, die me zegt, misschien moet je je manier van spelen veranderen, en niet zo focussen om zoveel klanken te gebruiken.
Wat heeft deze opmerking nog te maken met mijn vraag. Ik vond het zeer badinerend overkomen. Vandaar, dat ik zeg dat ik dat vervolgens zelf wel kan bepalen. Daar heb ik geen full time free lance muzikant voor nodig. En nu komt het, omdat ik het niet zo bijtend bedoelde, heb ik er een knipoog achter gezet!!! Heeft meneer de freelance muzikant dat niet gezien... :-( Even als deze teleurgestelde emoticon. Want zo heten die dingen. En wat is zijn volgende reactie, dat ik bijtend reageer, en zet er dan een emoticon achter, die mensen op de lijst nog maar eens na moeten kijken, wat dat betekent.
In ieder geval geen knipoog! Vervolgens komt Robert met een hele goede reactie, waar ik hem dan ook hartelijk voor bedankt heb. En dan komt meneer van Holten, die zich bemoeit met een topic, waar hij helemaal niets te melden heeft, dan mij te beledigen. Nee meneer van Holten, u hoeft mij niet dood te zwijgen, dat doe ik al wel met u.
En voor monsieur Raysyl. Ik heb respect voor mijn andere forumleden.
Ik wilde hier eigenlijk al verder over zwijgen, maar ik voelde me gedwongen om hier op te reageren.
En dan ook het feit, dat mijn reacties grof zouden zijn, dat vind ik eigenlijk te zielig om daar nog op in te moeten gaan.

Jammer,
Piet

johanleo Geplaatst - 31/12/2009 : 13:50:20
Jammer dat N.I.T. (new in town) blijkbaar last heeft met het "professioneel" zijn van Sis. Ik ben zelf de 'grootste' amateur en soms knoeier, doch bewonder de kennis van anderen.
Goede vrienden, laat ons dit forum niet gebruiken om de manier van antwoorden van anderen te beoordelen: ieder heeft zijn eigen karakter en schrijfwijze...

Ik wens allen een vreugdevol muzikaal 2010

johan
F.van Holten Geplaatst - 31/12/2009 : 12:43:56
Het lijkt mij het beste dat Meneer NEW IN TOWN (laat ik het netjes houden)geen advies meer vraagd aan welwillende mensen, dat is zonde van de tijd, en zijn reactie's zijn toch vrij grof, zonde voor dit forum, maar toch een gezond 2010 NEW IN TOWN van dit FIGUUR,(zoals u zo mooi kan schrijven) zal u niets meer horen.
Frans
Raysyl Geplaatst - 31/12/2009 : 08:04:15
Kom op SIS,
jij hebt je best gedaan.
Ik zeg altijd maarvan: Men neme de Tyros maar zoals die is,en anders zoeken ze maar een ander keyboard die aan hun verwachtingen voldoet.
Ik denk niet dat de spelers teveel moeten gaan stunten met de klanken in de Tyros.
Het is soms net een computer,dan zou die ook wel eens van slag kunnen raken,ha,ha.
Even dit: Ik denk dat nieuwe forumleden wel wat meer respect mogen gaan tonen voor de leden die al tijden in dit forum bezig zijn.
Groetjes ennuh Goed werk sis.
Voor monsieur New inTown: Wees blij dat je nog reakties krijgt.
Voor hetzelfde geld wordt je de volgende keren weggezwegen.
Wees ervan bewust dat deze forum er is om spelers zoals U ,opweg te helpen met dit fantastische instrument.En niet om uw speelwijze te bekritiseren.
Fine
n/a Geplaatst - 30/12/2009 : 23:42:42
citaat:

Daarom reageer alstublieft alleen als men wat zinnigs heeft te melden, en werkelijk wat van deze materie af weet.
Dit geldt voor al mijn volgende vragen op dit forum.

Dank jullie wel.
Groetjes van Piet.

IK heb het duidelijk vermeld en GEHOLPEN op welke instrumenten sustain van toepassing kan zijn en op welke instrumenten niet.
Als dit niet helpen is , dan weet ik het niet meer.
IK heb je ook advies gegeven.
Daar mag jij mee doen wat je wil, ik bepaal niet hoe jij jou klanken en je speelwijze wil benaderen.
Advies geven is ook een vorm van helpen .Ook al ben ik beroeps, dat heeft daar niks mee te maken !
Ik vind dat je je eigen zeer ondankbaar opsteld, jammer ...

Ben weeral eens de gebeten hond.
sis

New in town Geplaatst - 30/12/2009 : 23:19:40
ps.
Wat mij betreft is dit onderwerp afgesloten.

Piet
New in town Geplaatst - 30/12/2009 : 23:03:51
Nog even dit.

Robert, dat was een hele goede tip van je.
Maar dat doe ik zelf al, een paar weken na aanschaf, kwam ik al achter dit sustainprobleem. En heb toen een oplossing gezocht.
Ik ben toen in de voice-edit gegaan, en heb toen de releases verhoogd, van geluiden waar ik meer sustain bij wilde hebben.
Ook heb ik van heel veel geluiden het standaard opgenomen volume verhoogd, soms kwamen bepaalde voices niet boven de andere stemmen uit. Dus wat ik veel doe, is volumes verhogen tot max, de release aanpassen, of de attack, afhankelijk van wat ik wil. Vibrato aanpassen, delay en dergelijke. Die kennis heb ik, omdat ik dat ook al bij mijn KN 6000 deed. Maar, ik vond dit allemaal knap omslachtig.
Vandaar dat ik deze vraag poneerde bij het forum.
Hartelijk dank voor je reactie.

En wat betreft ene F. van Holten. Reageer alleen op dit forum als je daadwerkelijk iets te vertellen of iets zinnigs te melden hebt.
Mijn vraag ging over de Tyros 3. En ik verwacht dan leuke reacties, van mensen die me vooruit willen helpen. Geen reacties van mensen, die het eigenlijk ook niet weten, en me dan voorzien van kennis, die ik toch eigenlijk al weet. Van deze sis, heb ik namelijk al eerder reacties gelezen. En dat hij dan reageert zo van, daar hebben we toch een gebruiksaanwijzing voor. Op dit soort reacties zit ik niet te wachten. En al helemaal niet op mensen, die mij even denken te adviseren, hoe ik mijn muziek moet benaderen. Dat soort advies kan ik missen als kiespijn. Trouwens ook deze F. van Holten.
Never nooit contact gehad, met zo iemand en dan zo op de persoon reageren. Terwijl dit figuur mij helemaal niet kent.
Daarom reageer alstublieft alleen als men wat zinnigs heeft te melden, en werkelijk wat van deze materie af weet.
Dit geldt voor al mijn volgende vragen op dit forum.

Dank jullie wel.
Groetjes van Piet.
F.van Holten Geplaatst - 30/12/2009 : 21:22:17
citaat:

Sorry,
maar dat vind ik bepaald geen goed idee...
Gelukkig mag ik dat zelf nog bepalen.
En heb ik daar geen fulltime freelance muzikant, etc. voor nodig... ;-)

Wl je mensen helpen, krijg je dit
Frans
robbiedoes Geplaatst - 30/12/2009 : 20:44:04
De oplossing is vrij eenvoudig (tenminste...je moet het maar even weten :-)). Ik zit nu niet achter het keyboard, dus kan ik niet exact de knoppen en menubenamingen geven maar wellicht geeft mijn beschrijving een zet in de goede richting.

Ten eerste maak je gewoon de registratie met de geluiden die je over elkaar heen wilt leggen in de twee of drie RIGHT parts. Vervolgens klik je rechts naast het display op het geluid waarbij je de sustain zou willen toepassen. Vervolgens kun je onderin de display kiezen voor "voice edit". Daarna zoek je met de TAB knoppen het tabblad op waar je de "release" tijd aan kunt passen. De release tijd moet je dus aanpassen (verhoog deze in stappen van bijvoorbeeld 10 en speel een toon om het resultaat te beluisteren). Wanneer je de gewenste release tijd hebt ingesteld kun je het menu verlaten met EXIT.

Je krijgt vervolgens een waarschuwing dat de instelling verloren gaat wanneer je een nieuw geluid kiest. Negeer de waarschuwing. Sla vervolgens de registratie op in de registratie bank (je hoeft dus je gewijzigde geluid niet eerst op te slaan onder een custom voice, de voice instellingen worden onthouden door de registration memory).

Afijn, ik beschrijf dit nu even vanuit mijn eigen denkbeeldige geheugen ;-). De truuk is dus niet de SUSTAIN te gebruiken, maar de release tijd van het geluid te wijzigen. SUSTAIN is namelijk niet meer dan een tijdelijke verhoging van de release tijd.

Vragen? Let me know!!

Groetjes,

Robert
n/a Geplaatst - 30/12/2009 : 18:43:11
citaat:

Sorry,

HoHo, het is maar een suggestie hé. Ik wil je alleen maar helpen .
Maar je hoeft daarom niet te bijten
Natuurlijk bepaal je zelf hoe je wil spelen en welke klanken je gebruikt .
Maar het is wel een feit dat sommige klanken nu eenmaal niet samengaan.
Dat is alles wat ik wou zeggen.
succes verder
sis

New in town Geplaatst - 30/12/2009 : 18:27:25
Sorry,

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000