Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 mijn muziek met TYROS3 en MOTIF XS8

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Jan Bruijn Geplaatst - 20/01/2010 : 10:22:56
Ik heb geen vragen. Ik heb geen problemen met de TYROS3.

Voor de verandering ben ik zo brutaal om hier een link te plaatsen waar mijn muzikale babies te beluisteren zijn.

Als ik hiermede buiten mijn boekje ga, laat het dan weten.

Veel plezier, of niet. Haha.

http://www.soundclick.com/janbruijn

Jan

PS

alle songs zijn gratis te down loaden
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Jan Bruijn Geplaatst - 24/01/2010 : 14:23:43
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny

Jan,

zitten die styles met drum voorgeprogrameerd in de MOTIF, of zijn deze live ingespeeld?

Ik ben er helemaal weg van (is nu voor de zoveelste keer aan het spelen).

Grt,
Ronny

Ronny,

In the MOTIF XS serie je hebt zoiets als styles in the TYROS3, alleen is het niet vergelijkbaar. DE MOTIF XS heeft wat zij noemen: PERFORMANCES en ARP's (Arpeggios). Deze PERF's en Arp's kan je helemaal naar eigen inzicht en smaak programmeren. Je kan het zo gek niet bedenken wat je allemaal kunt veranderen of toevoegen. Je moet echter wel de hele akkoorden zelf spelen. Bijv. 1 vinger akkoorden spelen is niet mogelijk.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat de MOTIF's en de TYROSSEN totaal verschillende synth's zijn.

Jan

Ronny Geplaatst - 24/01/2010 : 07:48:26
Jan,

zitten die styles met drum voorgeprogrameerd in de MOTIF, of zijn deze live ingespeeld?

Ik ben er helemaal weg van (is nu voor de zoveelste keer aan het spelen).

Grt,
Ronny
Jan Bruijn Geplaatst - 23/01/2010 : 13:39:57
Ronny,

Bedank voor je reaktie. Het eerste nummer Less Notes is inderdaad geheel gemaakt met de MOTIF XS8. Dit geldt ook voor de nummers Miles Away and Winter. De overige zijn gemaakt met beide sytnhesizers.

groetjes

Jan Bruijn
Ronny Geplaatst - 23/01/2010 : 06:59:51
Jan,

Vanaf het eerste liedje vond ik het al helemaal top, ik hoorde ook al onmiddelijk dat je hier heel veel werk moest ingestoken hebben, wat me ook direct opviel was het prachtige slagwerk en de kwaliteit ervan vooral het eerste lied (komt dit uit de motif of de t3) .

Laat maar komen zulke speciaaltjes (als je nog veeel tijd hebt)!!

Groeten,
Ronny
Jan Bruijn Geplaatst - 22/01/2010 : 09:54:26
Hanswiel en Wouter1972,

Bedankt voor het luisteren en vriendelijk commentaar.

Ik heb heel wat werk gehad aan de op soundclick geplaatste stukjes muziek. Voor de meeste nummers is gebruik gemaakt van de TYROS3 en de Yamaha MOTIF XS8 als combinatie. Van beide machines werden de audio tracks welke ik realtime op de resp. sytnhesizers heb gespeeld en opgenomen, geimporteerd als audio tracks in Cubase 5, waar later nog wat extra midi tracks opgenomen werden en uiteindelijk alles in de master mix samengevoegd werd tot een voor mijn oren aanvaardbare sound.

Ik hoop dat meerdere TYROS gebruikers met plezier naar mijn muziek zullen luisteren.

groetjes

Jan Bruijn

Wouter1972 Geplaatst - 21/01/2010 : 20:04:30
TOP! Ik vergat bijna bij het nummer Miles Away dat ik naar een keyboard aan het luisteren ben i.p.v. een lekker jazzy kwartet die in een gezellig keldertje fun met elkaar aan het maken zijn.
Hanswiel Geplaatst - 20/01/2010 : 11:09:49
Hoi Jan,

Gefeliciteerd met je brutaliteit.
Mooie muziek.
Goed man.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000