Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Vocal Harmony op de Ty 3

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
bertus Geplaatst - 26/04/2010 : 09:58:46
Hallo allemaal, ik moet bekennen dat ik geen zanger ben, althans daar ga ik van uit, maar is het nu mogelijk om de Harmony stemmen in mijn Ty 3 op een andere manier te gebruiken? Dat je ze misschien kan kopieren naar expansion onder voices? Of is dit alleen bedoeld als je erbij gaat zingen met een mic? Dat zou wel heel jammer zijn.

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bertus Geplaatst - 27/04/2010 : 02:34:46
Bedankt voor je beicht Wim, dat is even wat huiswerk dus. Net thuis van werk dus gelijk even kijken.Ik denk dat je op deze manier dan toch de warmte weghaalt van de stemmen begrijp ik en dat zou jammer zijn en daar doe je je Ty3 en jezelf geen plezier mee. Dan moet ik toch maar eens overgaan en een mic aanschaffen en het gaan gebruiken alwaar het voor bedoeld is lijkt mij! Toch wil ik je uitleg eens uit gaan proberen dus hartelijk dank voor deze uitgebreide reactie.

Groet, Bert

tyro Geplaatst - 26/04/2010 : 21:12:05
Hoi Bertus,

Het is wel mogelijk wat je wil, maar het voice effect harmony/echo is hier eigenlijk voor bedoelt.
Hier zul je ook het zuiverste resultaat mee boeken daar deze met midi werkt en niet met audio.

Als je toch de voices via de vocal harmonizer wilt proberen kun je als volgt doen.

Zet eerst je line-in/ mic trim (acher op de T3)op min en het input volume (boven het master volume) op min.
Maak een verbinding met een audiokabel met aan elke zijde 2x jack-plugs tussen sub1+2 en de line in L/R+R.
Zet via mixing console > tab line out, de betreffende part op sub1+2.
Regel de line-in/ mic trim (acher op de T3)en het input volume (boven het master volume) langzaam op.
Tot bijde ongeveer op 12uur.
M.b.v. de rec monitor : Hardisk recorder > Tab volume kun je ook het input volume aflezen als alleen de richt parts aan hebt staan.

De vocal harmonyzer kun je dan net zo gebruiken als met een mic.
Alleen je voice effecten en compressie ben je wel kwijt daar je via subout rechtstreeks uitstuurd.

Groeten Wim

bertus Geplaatst - 26/04/2010 : 14:38:51
Nou, het zou leuk zijn als je die stemmen ook zou kunnen combineren net zoals je in de voices onderdeel choir kan gebruiken lijkt mij. Maar misschien zit ik er helemaal naast. Kan ik hieruit afleiden dat je de vocal harmony aanstuurt met je stem dus?

Groet, Bert

Rene Geplaatst - 26/04/2010 : 12:13:56
Hallo Bertus,

De vocal harmony is inderdaad alleen te gebruiken i.c.m. met een microfoon.
Je zal zelf moeten zingen, de vocal harmony zorgt voor de rest van de stemmen.

Waarom vindt je dat overigens jammer?

Rene

Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000