O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
rene3d |
Geplaatst - 30/03/2011 : 17:06:19 Hallo iedereen, na lange tijd meldt ik mij maar weer eens. Heb een lange en drukke periode achter de rug, vandaar.
Mijn vraag is deze. Ik heb op mijn laptop veel mp3 muziek en wil dit tijdens de pauze van mijn optredens afspelen via mijn Tyros 3 met zijn bas box.
Om zeker te zijn dat ik niets stuk maak wil ik jullie vragen waar mijn audio kabel in moet. Ook wil ik via mijn laptop ( waar draadloos internet op zit ) bij Yamaha online komen.
Ik ben erg bang dat ik iets verkeerds doe en mogelijk iets stuk maak vandaar.
|
7 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
rene3d |
Geplaatst - 20/04/2011 : 07:27:49 Nou,ik ben er uit.
Oplossing was :
01
Mijn router ondersteund alleen WEP beveiliging, dus kijk bij jezelf wat je router ondersteund ( googelen indien nodig ) Dus heb ik mijn beveiliging op WEP aangezet. De beveliging uit zetten (NONE) kan ook, maar dan loop je risico's met je netwerk ( iedereen kan dan zonder problemen op je netwerk en dus ook op pc terecht komen ) en is dus sterk te ontraden.
02
Bij het Tabblad LAN moet DHCP op aan staan. Deze zorgt ervoor dat je router aan je wireless LAN een ID nummer aanmaakt. Daardoor kan de router contact maken met je keyboard
Bedankt aan allen die een poging of aanbod hebben gedaan om dit probleem op te lossen.
Ik ga nu eens kijken wat deze Internet aansluiting voor mij en mijn Tyros 3 allemaal brengen kan.
Groet
Rene
|
aberendse5 |
Geplaatst - 17/04/2011 : 00:27:52 Hoi Rene,
In theorie zou het niet zo lastig hoeven zijn.
een paar vragen, van wie heb je internet, en staat de router zo ingesteld dat hij meerder ipadressen kan uitdelen?
Als de tyros jouw netwerk ziet, zou je, als je het wachtwoord/sleutel invult, contact moeten kunnen krijgen met de router. Echter er zijn aanbieders die hier niet van gediend zijn, en maar 1 computer toelaten.
mocht je in de buurt van de veluwe wonen, wil ik best wel eens komen kijken om het op te lossen.
ik lees de antwoorden wel. |
rene3d |
Geplaatst - 16/04/2011 : 08:42:12 Nou , de problemen zijn bij mij nog niet opgelost Tyros 3 wireless LAN ziet wel mijn netwerk maar maakt toch geen verbinding met mijn router. Ik blijf steken bij een melding 1003, wat blijkbaar aangeeft dat hij het ip adres niet kan vinden.
Dus is de eindconclusie dat het internet signaal vanaf mijn router niet wordt toegelaten op mijn Tyros 3
Ook onderzoek van de jongens van Oostendorp heeft niet geholpen. Bij hun in de showroom werkt het allemaal wel blijbaar.
Ik ga weer maar verder met mijn road to solution.
Of weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen. |
rene3d |
Geplaatst - 06/04/2011 : 14:41:45 Nu blijkt dat de opgegeven wireless USB adapters zoals deze door Yamaha (op de Yamaha website) worden opgegeven helemaal verouderd zijn.In meerdere winkels die ik heb bezocht zijn ze totaal niet meer verkrijgbaar.Ze zij passé.
Het gaat dus om een USB adapter die zichzelf installeerd. De benodigde software zit dus in de USB adapter zelf en dus niet op een bijgeleverde CD o.d.
Na deze conclusie heb ik direct gebeld met onze enige echte Oostendorp waar zij mij direct konden helpen aan een passsende wireless LAN adaptor.Kosten excl. verzendkosten ca 40 €
Dus mocht je deze wireless internetverbinding ook willen realiseren dan bespaard je dit verhaal een hoop tijd en onnodige uitzoekerij.
Op deze wijze heb ik eindelijk ook eens iets terug kunnen doen voor onze gebruikersgroep.
Graag gedaan
Rene Noordhuizen Roosendaal
|
rene3d |
Geplaatst - 03/04/2011 : 12:27:44 Dan ook nog dit
Nadat ik wat op Internet heb rondgekeken heb ik mijn Tyros 3 eerst ge-update naar versie 1.2. En als ik het wel heb is mijn huidige aangekochte wireless usb adapter niet compatible.( ik heb nu een Cisco WUSB100 ) Dus maandag omruilen voor een die wel compatible is (zie lijst bij Yamaha.) Ik weet niet of dat extra dure adapters[url](lees ik op internet[/url http://nl.yamaha.com/nl/products/musical-instruments/keyboards/digitalkeyboards/arranger_workstations/tyros3/?mode=model])zijn of weet iemand een goekopere en ook werkende wireles usb stick
Wordt vervolgd |
rene3d |
Geplaatst - 03/04/2011 : 10:55:14 Het aansluiten op internet krijg ik niet voor elkaar,dat wil zeggen dat ik een wireless verbinding wil maken met mijn usb aansluiting en mijn router. Op de laptop geeft dat geen probleem doordat ik daar gebruik maak van bijgeleverde installatie cd, maar bij mijn Tyros 3 krijg ik ( bij het wireless tabblad ) de melding dat hij geen netwerk kan vinden. Ook in de Tyros 3 boeken kan ik de juiste hulp niet vinden.
Kan iemand mij verder helpen ? |
theplayer |
Geplaatst - 30/03/2011 : 21:05:24 Hallo Rene,
Om de audio van je labtop via je Tyros af te spelen, moet je een kabeltje hebben. Ene kant Stereo 3,5 mm plug, ander kant 2 x 6,3 mm (of 1 x 6,3 stereo) De 3,5 mm plug gaat in de line out uitgang van je labtop. De 6,3 gaat in de Line in op de Tyros. Zorg dat je alle volumes erg laag zet en daarna pas langzaam opvoeren. (Ook de trimpotmeter die bij de line-in (achterkant)op de Tyros zit.) (Beter is het om de mp3's die je gebruikt naar wave te converteren en op je harde schijf te importeren. Dit scheelt je weer het meeslepen van 'n labtop en minder kans op oversturen.)
Om met je labtop bij Yamaha online te komen klik je hier groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |