O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
hspeulman |
Geplaatst - 23/05/2011 : 22:11:07 Ik heb voor een feest toegezegd dat ik live met enkele nummers meespeel. Dit o.a. samen met een live drummer. Doordat ik styles van de tyros 3 goed vind, wil ik wel de styles gebruiken bij de nummers die we gebruiken. Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat de drummer niet wegloopt in de maat. Bestaat er een tik via de Tyros waardoor drummer in de maat blijft. Goede andere tips zijn welkom.
Gr. henk |
8 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
hspeulman |
Geplaatst - 25/05/2011 : 16:40:05 Ja, het liefst laat ik de drummer veelal ook thuis. Nooit een strakkere drummer meegemaakt dan op deze manier. Ik speel ook wel eens live met een hele strakke bassist. Hoewel deze bassist een live muzikant- pursang is, geeft hij wel aan dat geen enkele drummer bijna zo strak kan drummen dan via een style vanuit het keyboard. Ook voor een bassist blijft het een genot als de drums strak zijn. Maar mensen, bedankt voor het meedenken. Ik ga het uitproberen. En Rene, het blijft een openbaring dat je me vriend noemt... |
n/a |
Geplaatst - 24/05/2011 : 17:26:47 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
He wat leuk, ik heb promotie gemaakt ( 4 sterren )
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies
Ik heb er al five gold Maar OK het is ieder geval niet makkelijk voor een drummer. Ik zou hem thuislaten of hij moet steengoed zijn sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html |
Rene |
Geplaatst - 24/05/2011 : 16:57:20 He wat leuk, ik heb promotie gemaakt ( 4 sterren )
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies |
Rene |
Geplaatst - 24/05/2011 : 16:55:43 Hoi Sis,
Ik had aangegeven dat hij de drum kanalen moet uitschakelen. Maar ook verteld dat het moeilijk voor de drummer gaat worden, de Tyros dan goed te kunnen horen, al dan niet met monitor of hoofdtelefoon. Je hoort anders twee drummers ( live en Tyros ) door elkaar.
Misschien werkt het bovenstaande bericht van mij ook?
Rene
Rene |
Geplaatst - 24/05/2011 : 16:52:12 Hoi Henk,
Probeer het volgende :
- druk op mixing console - druk tapblad line out - scroll naar beneden tot metronoom - selecteer een sub ( bv. sub 1 ) - sluit een jack-kabel aan vanuit de sub 1 van de Tyros - sluit deze aan naar een kanaal van je mengtafel - zorg dat de drummoloog alleen dit kanaal kan horen via hoofdtelefoon of monitor. - de drummer hoort nu alleen de metronoom ( moet je wel even aanzetten. )
Probeer bovenstaand maar eens.
Rene
n/a |
Geplaatst - 24/05/2011 : 16:50:42 En Rene mogen wij ook weten wat je al aangegeven hebt ? sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html |
Rene |
Geplaatst - 24/05/2011 : 16:39:24 Hoi Henk,
Heb je profiel gelezen, nooit geweten dat je een man bent.
( forumleden : Henk is een goede vriend van mij )
Henk, je krijgt vanzelf antwoord, ik zou het niet weten wat je nog anders ( simpel ) kan doen, dan hetgeen ik al aangegeven heb.
Rene
n/a |
Geplaatst - 24/05/2011 : 16:32:58 Henk er zijn verschillende mogelijkheden. Hier de meest makkelijke en denkbare manieren : 1/Geef de drummer een hoofdtelefoon vanuit de mengtafel ( kan hij alles meevolgen. 2/ een goede monitor voor de drummer . succes sis