O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
wernerjo |
Geplaatst - 13/07/2011 : 09:14:49 Hallo allemaal,
misschien is dit onderwerp al eens eerder geplaatst maar kan het zo snel niet vinden op het forum.
Ik heb verschillende mappen aangemaakt om niet over het maximum van 500 heen te gaan. Ook heb ik een map met registratie-banken. Ik heb het idee dat hoe meer banken erbij komen des te trager ze oproepbaar zijn.
Mijn T3 is nog steeds in zijn originele staat dus zonder extra geheugen. Zou het helpen om 1Gb extra geheugen bij te prikken?
Graag even jullie reactie, dan kan ik eventueel bestellen ;-)
groet, Werner |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyros2 |
Geplaatst - 27/07/2013 : 19:19:13 Zal mij benieuwen, ik heb geprobeerd om mijn T3 te voorzien van een SSD schijf maar dat was geen succes. De defecte schijf heb ik vervangen door een traditionele mechanische schijf en de T3 werkt als een zonnetje. Ik heb best veel registraties gemaakt en de T3 heeft geen problemen om deze flitsend snel op te roepen. Dus een SSD in de T3 ???????? ben benieuwd.
Muzikale Groet Henk |
T-Rossie |
Geplaatst - 27/07/2013 : 15:04:14 Hallo Albert en welkom op dit forum. Welke schijven heb je geplaatst en wat is het andere principe? (SSD?) |
alberthummel |
Geplaatst - 27/07/2013 : 14:54:12 het probleem is te verhelpen ik heb namelijk hetzelfde gehad. en heb de bestaande hardware matige schijf vervangen door een speciale schijf.die ik bestel via een duits ict bedrijf. de nieuwe schijf werkt op een ander prencipe en heb hier voor meerdere tyros gebruikers deze al omgebouwd |
Ruud |
Geplaatst - 03/08/2011 : 08:38:09 Beste Eric,
Het is niet de bedoeling om op meerdere Tyros-fora dezelfde vraag te stellen. Dit mede ivm de overzichtelijkheid. In dit geval gaat het ook nog om een vraag die al wat langer loopt en waarop je door diverse mensen, waaronder mijzelf, bruikbare suggesties hebt gehad. Graag in de oorspronkelijke topic verder gaan.
Groet, Ruud |
eric1969 |
Geplaatst - 03/08/2011 : 00:15:35 Hallo,
Ik ben een nieuwe Tyros 2 gebruiker. Wat is de meest snelle manier om mijn midifiles (ongeveer 300 stukds) in de Tyros te zetten zodat ze ook snel oproepbaar zijn + de juiste setting van de Vocalist.
Vaste setlists maken is voor mij geen optie, ik moet snel kunnen schakelen. Wanneer de midifile geladen is wil ik eigenlijk ook gelijk de juiste settings voor de microfoon hebben en de vocal harmonizer.
Heeft iemand een idee?
Groeten,
ericvh |
T-Rossie |
Geplaatst - 18/07/2011 : 19:41:17 Werner, Er zijn plenty buhnemuzikanten (ook op dit forum) die gewoon het USER memory gebruiken en ik begrijp niet waarom het voor jou dan niet werkbaar zou zijn Mogelijk kun je dan 's uitleggen waarom het niet zou werken? Waarop kun je niet vlot reageren?
Persoonlijk kan ik prima uit de voeten met het systeem, destijds op de T2, T3 en nu de T4..... zowel thuis als op de buhne. |
wernerjo |
Geplaatst - 18/07/2011 : 15:44:25 Hoi Roel,
"Het user memory is op zijn minst 4 Mb groot en daar kunnen zeker 250-300 registraties in." Bovenstaande klopt maar is voor mij niet werkbaar met bijna 100x8 registraties. Ik ben geen thuisgebruiker. Op de buhne moet ik snel kunnen reageren op mijn publiek.
Ik zal nog wel eens kijken hoe ik het één en ander kan indelen. Bedankt voor je reactie, dat waardeer ik zeer.
groet, Werner |
T-Rossie |
Geplaatst - 18/07/2011 : 13:35:29 Werner, Het user memory is op zijn minst 4 Mb groot en daar kunnen zeker 250-300 registraties in. (Ik had destijds 35 banken van 8 presets gemaakt. Bovendien had ik er nog een rits user-styles in staan. (ca. 50). Je moet er geen samples of midifiles in zetten natuurlijk.
500 files per map is voor gemiddeld gebruik meer dan voldoende. Heb je de HD altijd draaiend of is er een sleeptimer ingesteld die de disk laat stoppen na een tijdje?
De hoofdoorzaak dat registraties 'lang' op zich laten wachten zit volgens mij toch echt in het NIET gebruiken van USER geheugen, terwijl dit bij uitstek geschikt is voor registraties. Je zult er baat bij hebben als je dit doet. |
wernerjo |
Geplaatst - 18/07/2011 : 11:57:41 Hoi,
ik zet alles op de HD. User gebruik ik niet omdat dit niet groot genoeg is. Op de HD heb ik verschillende mappen met o.a. midifiles, teksten en regs. Midifiles heb ik onderverdeeld in engelstalig en ned.talig. Het probleem doet zich voor wanneer ik bijvoorbeeld op reg.1 een engelstalige midi uit map 1 heb staan en daarna overschakel naar reg.2 naar een midi uit de ned.talige.
Het is gewoon heel jammer dat je maar maximaal 500 items in 1 map kunt plaatsen, dit zouden ze bij Yamaha moeten veranderen. Dit maakt het veel overzichtelijker. Maar dat is mijn visie.
groet, Werner |
T-Rossie |
Geplaatst - 18/07/2011 : 00:16:23 Wellicht een overbodige vraag: Vanaf waar roep je de registraties op, het USER geheugen of de harddisk? Als de harddisk namelijk gaat 'slapen' (de sleep timer) en hij moet telkens opstarten als je een REG oproept van die HD..... dan duurt het (relatief) lang voordat hij gereed staat.
Hetzelfde geldt voor de styles die je gebruikt in de registraties.... staan die in usergeheugen of op de harddisk?
Het maken van mappen heeft volgens mij geen enkele relatie met snelheid. Defragmenteren zal ook niet veel uithalen voor de (mini) bestanden als REGS en STYLES.... het moet gewoon flitsend werken. Extra geheugen bijplaatsen zal geen effect hebben omdat dat slechts ingezet wordt voor samples/sounds op de T3.
Ik gebruik de registraties en styles puur vanuit het usergeheugen en dat werkt het snelst. De HD heb ik als backup/reserve.
|
theplayer |
Geplaatst - 14/07/2011 : 08:46:13 Hoi,
Als je wilt formateren of partities wilt maken, kijk dan even op mijn site als je er geen ervaring mee hebt. start Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 13/07/2011 : 19:57:24 Maar als je FORMATTEERT en vervolgens de bestanden terugplaatst, heb je ook geen fragmentatie meer. Én dan kun je meteen partities aanmaken als je dat zou willen.
Zelf even bekijken wat het meest handig is. Zou eerst eens kunnen beginnen met DEFRAGMENTEREN, omdat dat minder ingrijpend is.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
tyros2 |
Geplaatst - 13/07/2011 : 18:53:04 Hoi Hans
Hetzelfde geld voor mij, ook op mijn T3 staan reeds veel registraties en merk ook niet dat deze trager is dus of een defragmentatie helpt is nog maar de vraag. Blijft dan wel de vraag open staan waarom zijn T3 traag is met het openen van een registratie. Maar een defragmentatie kan nooit kwaad. En Werner pas wel even op ik heb het over DEFRAGMENTEREN en niet over FORMATTEREN hiermee maak je de HD schoon en zullen al je bestanden weg zijn. Misschien horen we het nog.
Muzikale Groet Henk |
Hanswiel |
Geplaatst - 13/07/2011 : 18:01:43 Hoi,
Ik werk uitsluitend met registraties en heb nog nooit gemerkt dat er iets trager werd op de Tyros.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)den
Website:tognog-music.nl |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 13/07/2011 : 13:55:23 Ja, die kun je gewoon terugzetten.
Kijk voor het maken van partities op een Tyros hardeschijf (is iets lastiger dan op een PC) even op de site van onze Frans Lijflander. Hij heeft een erg handige tutorial, waarmee ik zelf ook mijn Tyros hardeschijf heb geformatteerd.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |